تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۵۷۳۶۱
کارشناس ارشد روانشناسی بالینی بیمارستان ولیعصر(عج) دره شهر گفت: سندرم بیش‌فعالی، ‌اختلالی است که بیشتر وقت‌ها در اثر کمبود توجه در کودکان به‌وجود می‌آید.
۰
plusresetminus
بلاغ-سندرم بیش‌فعالی اختلالی است که بیشتر وقت‌ها در اثر کمبود توجه در کودکان به‌وجود می‌آید، این اختلال بیشتر در پسر‌ان و از سه سالگی شروع می‌شود اما تشخیص جدی آن از زمانی است که کودک به محیط مدرسه پا می‌گذارد.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی بیمارستان ولیعصر(عج) دره‌شهر با بیان اینکه رفتارهای بیش‌فعالانه ‌به‌طور معمول با عدم تمرکز همراه است، ادامه داد: مهمترین نشانه‌های این سندرم ناتوانی از یک‌جا نشستن و بیقراری، قطع پی‌درپی گفت‌وگو و مکالمه‌ی بزرگ‌ترها، انجام رفتارها، اعمال و کارهای نسنجیده، پاسخ دادن به سؤال، پیش از به پایان رسیدن سوال، ناتوانی در پیگیری مطلب‌ها و رها کردن کارها در میانه راه و بی‌صبری و بی‌تحملی شدید است.

باقری افزود: پرحرفی ‌به‌خصوص در کلاس درس‌، مدام در حال حرکت و جنب‌و‌جوش بودن، بی‌صبری و نداشتن تحمل برای ایستادن در صف و رعایت نوبت، عصبی و حساس بودن و مرتب پایین و بالا پریدن، برهم زدن بازی بقیه‌ی هم‌کلاسی‌ها و دخالت بی‌مورد در کار آنان، قاپیدن وسایل و اسباب‌بازی‌های کودکان دیگر و هُل دادن بقیه‌ی کودکان در صف نیز از دیگر نشانه‌های کودکان بیش فعال است

این کارشناس ارشد روانشناسی ادامه داد: این کودکان همچنین علائمی مانند انجام تکلیف‌های مدرسه بدون توجه و دقت لازم، بی‌توجهی به قوانین و مقررات وضع‌شده در کلاس یا مدرسه، نداشتن مهارت‌های لازم در برقراری ارتباط‌های اجتماعی با دیگران، گم‌کردن وسایل شخصی بر اثر بی‌مبالاتی و بی‌دقتی و از این شاخه به آن شاخه پریدن در صحبت‌ را نیز در خود دارند.

وی خاطرنشان کرد: برای تشخیص این بیماری، انجام آزمایش‌های پزشکی از نوع بینایی و شنوایی‌سنجی، آزمایش خون و بررسی مسایل ارثی و تاریخچه‌ی زندگی پدر‌ و ‌مادر، نوع زایمان و تولد او، ضربه‌های احتمالی مغزی، جراحی و بیهوشی در زمان کودکی و... باید انجام شود./ع
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴