کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش‌ها به ناآرامی‌های بیت المقدس

فارس , 15 آبان 1393 ساعت 14:43

در پی ناآرامی‌های اخیر در بیت‌المقدس و درگیری بین نیروهای فلسطینی و صهیونیست، جامعه جهانی به این اقدامات عکس‌العمل نشان داد.


بلاغ- «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل از ادامه خشونت‌ها و تنش‌ها در بیت‌المقدس ابراز نگرانی و حمله چهارشنبه (دیروز) به بیت‌المقدس را شدیدا محکوم کرد.

چهارشنبه (دیروز) پس از تشدید حملات صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها و اقدامات تحریک‌کننده آن‌ها در قبال مسجدالاقصی، یک فلسطینی با خودروی خود چند اسرائیلی را در قدس اشغالی زیر گرفت و دست کم یک صهیونیست کشته و ۱۴ نفر دیگر مجروح شدند.

در همین راستا دبیرکل اتحادیه عرب دیروز گفت «با سران کشورهای عربی در راستای اقدام مناسب برای متوقف کردن تجاوزات مستمر، تماس می‌گیریم».

«فدریکا موگرینی» مسوول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دو طرف درخواست کرد خویشتنداری کنند و هم‌چنین وجود یک توافق‌ صلح پایدار میان اسراییل و فلسطین را لازم دانست.

بعد از اهانت صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی مقامات اردن سفیر خود را از اسراییل فراخواندند و بعد از آن «جان کری» با «ناصر جوده» هم‌تای اردنی خود در پاریس دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امورخارجه اردن بر لزوم راه‌حلی برای حل اختلافات اسراییل و فلسطین تاکید کرد تا به باور وی، « بحران غزه دیگری تکرار نشده و خشونت‌های یکجانبه و مداومی را شاهد نباشیم». اردن هم‌چنین از اقدامات اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

«جان کری» وزیر امورخارجه آمریکا نیز مثل همیشه با جانبداری از اسرائیل اقدامات اخیر فلسطینیان در بیت المقدس را «جنایت» خواند اما در کنفرانس خبری با همتای اردنی خود از هر دو طرف –فلسطینیان و اسرائیلی‌ها – درخواست کرد در پی یافتن راه‌حلی برای آرامش بیشتر و مذاکره پیرامون این مسائل مورد اختلاف باشند.

کانادا نیز با دنباله‌روی از آمریکا طی بیانیه‌ای توسط «جان برد» وزیر امورخارجه‌اش از حملات اخیر بیت‌المقدس ابراز تاسف‌کرد.

مقامات ترکیه نیز با ابراز تاسف از درگیری‌های چهارشنبه (دیروز) در مسجدالاقصی قول داد به این اقدامات پاسخ دهد. «احمد داووداوغلو» وزیر امورخارجه ترکیه با اشاره به جایگاه مقدس مسجدالاقصی گفت ترکیه اقدامات لازم برای اطمینان از پاسخ جامعه جهانی به این تجاوز و اهانت اسرائیلی‌ها را انجام خواهد داد. وی هم‌چنین خطاب به مردم جهان و جامعه اسلامی از آن‌ها خواست برای محافظت از مسجدالاقصی اقدام کنند.

گروه‌های یهودی با محکوم کردن حملات چهارشنبه (دیروز) و با انتقاد از «محمود عباس» رییس دولت فلسطین از وی خواستند فورا اهانت به مسجدالاقصی را محکوم کند./ع


کد مطلب: 57357

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/57357/واکنش-ها-ناآرامی-های-بیت-المقدس

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com