تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۵۷۳۴۷
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با تاکید بر اینکه کربلا صرفا یک غصه پر غصه نیست که ما برایش گریه کنیم، افزود: گریه بدون معرفت فایده ای ندارد.
۰
plusresetminus
بلاغ-حجت الاسلام یدالله غلامی نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا استان مازندران در یادواره شهدای روستاهای بیشه سر(چوکلا) و پلنگ آزاد گفت: پیرامون حادثه کربلا دو موضوع، امام حسین (ع) چگونه کشته شد و اینکه چرا کشته شد، مورد بحث است که در خصوص موضوع اول بسیار گفته، سروده و نوشته شده است ولی به موضوع دوم کمتر توجه شده است.

وی با بیان اینکه امروز کسی در دنیا نیست که قیام امام حسین (ع) را شکست خورده بداند و کسی شک ندارد که پیروز کربلا سیدالشهدا بود، افزود: در آن زمان حتی خواص و بزرگان آن روز دنیای اسلام، کار سیدالشهدا را ناموفق می پنداشتند.

غلامی بیان داشت: قیام سیدالشهدا علی رقم همه دشمنی ها از روز اول تا به امروز ماندگار و جاودانه ماند و هر سال که می گذرد نام کربلا و امام حسین (ع) در دنیا آوازه بیشتری پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه در دنیا کم جنگ اتفاق نیفتاد و کم کشته نشدند، گفت: چرا سیدالشهدا و کربلا ماندگار شد و هر چه دشمن از ابتدا تا به امروز تلاش کرد نتوانست چراغ سیدالشهدا را خاموش کند.

این مسئول تاکید کرد: این پیروزی اباعبدالله است که برای تمام دنیا ثابت شده است.

چه شد که امام حسین(ع) را برای ثواب کشتند

حجت الاسلام غلامی خاطر نشان کرد: آن سلاحی که اباعبدالله با آن در کربلا به پیروزی رسید این نیست که امام حسین(ع) چگونه کشته شد بلکه چیزی که بسیار مهم است و امروز هم بسیار اهمیت دارد این است که امام حسین (ع) چرا کشته شد.

وی تاکید کرد: به این بخش از واقعه کربلا توجه نشده بود و اولین بار جمال الدین فارسی در کتابش و سپس شهید مطهری و شهید هاشمی نژاد به آن اشاره کردند و به غیر از این کتابها کتاب دیگری نمی یابید که دلیل کشته شدن امام حسین (ع) را گفته باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران تصریح کرد: از همه جامع تر و مفصل تر مقام معظم رهبری در سال 75 در جمع لشکریان لشکر 27 رسول الله تحت عنوان عوام و خواص و عبرتهای عاشورا به این موضوع پرداخته و از نویسندگان مطالبه کردند که به این موضوع بپردازند.

وی با اشاره به سخنان امام باقر(ع) که فرمود: عده ای جمع شدند و امام حسین(ع) را به قصد قربت(ثواب) کشتند، اظهار داشت: چه شد که 50 سال بعد از رحلت پیامبر کار به اینجا کشید که امام حسین(ع) را برای ثواب کشتند.

وی با بیان اینکه کسانی که امام حسین(ع) را کشتند فکر نکنید یک عده اراذل و اوباش به معنی امروزی بودند، افزود: آنها کسانی بودند که نماز می خواندند و از یک روحانی برجسته و مرجع فتوا گرفتند و فرمانده از یک خانواده موجه و معروف انتخاب کرده بودند.

غلامی اضافه کرد: عمر سعد امروز برای من و شما آدم منفوری است ولی در آن زمان در کوفه سر او قسم می خوردند و فرزند سردار اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه آنها برای کار خود فتوا از یک روحانی مرجع گرفتند و شمر را به میدان آوردند، افزود: بنی امیه بی گدار به آب نزدند و مردم یک روزه و یک ماهه و چند ماهه کربلایی نشدند که دستشان به خون امام حسین(ع) آغشته شود.

سلاح امروز جامعه ما در داخل و خارج بصیرت و چراغ دل است

غلامی با بیان اینکه بصیرت یعنی بدانی که شمر فرمانده امیرالمومنین که در جنگ صفین با امام حسین(ع) همرزم و همسنگر بود شد قاتل پسر امیرالمومنین، خاطر نشان کرد: اینگونه است که رهبری اسرار به بصیرت آحاد جامعه دارند و بیان می کنند که سلاح امروز جامعه ما در داخل و خارج بصیرت و چراغ دل است.

وی خاطر نشان کرد: چه شد که پسر پیغمبر را مسلمان نمی دانند و چرا کار به جایی رسید که جرم امام حسین(ع) را پسر حضرت علی (ع) بودن می دانند.

غلامی اضافه کرد: قیام امام از مدینه شروع شد ولی یک نفر از مدینه همراه او نشد و همچنین امام در زمان حج در مکه که بزرگان قبایل و اسلام در آنجا بودند خطر پیش آمده در اسلام را متوجه آنان کرد ولی مردم مکه در کربلا یک شهید هم ندادند و مردم مدینه به غیر از بنی هاشم که 18 شهید در کربلا داد کس دیگری حضور نداشت.

وی ادامه داد: آیا قوم بنی هاشم که اقوام امام بودند نمی دانستند امام کجا دارد می رود، آنها با اینکه می دانستند امام حق است ولی یاری نکردند وهمراه نشدند و این سخن مهم عاشوراست که باید در عزاداریها و سخنرانی ها به آن بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه کربلا صرفا یک غصه پر غصه نیست که ما برایش گریه کنیم، افزود: گریه بدون معرفت فایده ای ندارد.

مصیبت دنیای اسلام، دور شدن امام و رهبری از جامعه اسلامی است

غلامی با بیان اینکه کوفه شهر اراذل و اوباش نبود بلکه صدها قاری قرآن و صدها مفسر و راوی حدیث داشت ولی چرا بدردشان نخورد و اقدام به کشتن پسر پیامبر کردند، اظهار داشت: یقینا علل و عواملی داشته که دست به دست هم دادند که کار امت اسلام را به اینجا کشاندند که این لکه ننگ را برای دنیای اسلام باقی گذاشتند.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیارد و پانصد هزار نفری مسلمان در دنیا و اینکه هر چه جنگ و کشت و کشتار است در کشورهای اسلامی است، خاطر نشان کرد: از روزی که پیامبر وفات کردند و سقیفه ساختند این کشت و کشتار شروع شد.

وی بیان داشت: اتفاقی که در سقیفه افتاد انحراف امام و رهبری از جامعه اسلامی بود و علف هرزی روید بنام خلیفه و اداره امور جامعه اسلامی از حکومت ولایی که پیامبر فرموده بود به خلافت سپرده شد به همین دلیل، این همه مصیبت و بلا دنیای اسلام را فرا گرفته و هنوز باید تاوانش را پس دهد.

غلامی با تاکید بر اینکه وقتی در مدیریت جامعه ولایت کنار گذاشته شد و بین قرآن و عترت فاصله افتاد و عترت پیامبر از صحنه سیاسی جامعه کنار گذاشته شد دینی که در دست مردم بود تنها اسمش بود و جلدش، گفت: به همین دلیل بود که یزید شرابش را علنا می خورد، سگ بازی و میمون بازی و زن بارگی را علنا انجام می داد و او می شود امیر المومنین و امام حسین(ع) می شود خارجی.

وی ابراز داشت: زمانی که مدیریت جامعه ولایی نباشد و مدیریت الهی جامعه را به مدیریت انسانهای نادان و جاهل بسپارد و حاکمیت دینی را به حاکمیت غیر دینی تبدیل کند نتیجه اش این می شود و این یک شبه و یک روزه نمی شود.

حادثه کربلا مقصران زیادی دارد

حجت الاسلام غلامی مقصر حادثه کربلا را تنها یزید و شمر و عمر ندانست و گفت: این واقعه مقصران زیادی دارد که در زیارت عاشورا معرفی، اما بی نام معرفی شدن و یزید، شمر و عمر کف خیابان بودند که مردم دیدند و آنهایی که در پشت پرده تصمیم سازی کردند و مردم را به اینجا رساندن اینها همیشه زمانها یا دیده نمی شوند و اگر دیده شوند گاهی مصلحت نیست که نام آنها برده شود.

وی با بیان اینکه کربلا یک براندازی و آن براندازی دین اسلام بود، افزود: امام حسین(ع) فرمودند: باید فاتحه این اسلام را خواند که فردی مانند یزید امورات جامعه را بدست گرفته است.

وی ادامه داد: اسلام ناب محمدی را کنار زدند تا امروز بشود اسلام داعش، اسلام عربستان، اسلام وهابی.

غلامی تصریح کرد: 5 گروه در واقعه کربلا مقصرند که تنها نام یک گروه در زیارت عاشورا نام آمده است و آنهم کسانی که در کف خیابان بودند و این مطلب مهم عاشوراست.

وی بیان داشت: شاید امروز پرداختن به واقعه اتفاق افتاده در روز عاشورا کارایی اش کمتر از اینکه چرا امام حسین(ع) بدست امت جدش کشته شد، باشد.

وی کربلا را یک دانشگاه دانست که باید علل و عواملش را بیاموزیم تا اگر ورق برگشت و سال 61 هجری شد بدانیم که کجا بایستیم تا بعدها تبدیل به تاریخ آیندگان شدیم به ما لعن نفرستند.

غلامی گفت: ملت ما در سالهای انقلاب می گفت نهضت ما حسینی است و امروز می گویند حسین حسین شعار ماست، یعنی سرچشمه این انقلاب کربلاست.

وی با اشاره به اینکه چه کنیم که امت اسلام دوباره به سرنوشت کربلا و کربلاهای صدر اسلام دچار نشود، بیان داشت: باید به این عامل بپردازیم که چرا امام حسین(ع) به شهادت رسید/ع
منبع : میانخبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴