تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
کد مطلب : ۵۷۲۴۰
پنجمین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، امشب در حسینیه‌ی امام خمینی(ره)، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، رؤسای قوا، جمعی از مسئولان و هزاران نفر از سوگواران عاشق حسینی برگزار شد.
۰
plusresetminus
بلاغ- پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری: پنجمین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، امشب در حسینیه‌ی امام خمینی(ره)، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، رؤسای قوا، جمعی از مسئولان و هزاران نفر از سوگواران عاشق حسینی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان، با اشاره به یک ویژگی برجسته پیامبر اکرم(ص) و یارانش یعنی «شدت در مقابل کفار» و «رحمت در میان امت اسلامی»، گفت: قیام حضرت سید الشهدا(ع) پیوند دادن هنرمندانه این دو خصوصیت بود.

وی، درس عاشورا را روحیه سلحشوری و تربیت جامعه اهل مبارزه و جهاد خواند و افزود: اسلام، دین جنگ نیست اما بر دفع شر سران کفر تأکید دارد و جهت‌گیری همه فعالیتهای مومنانه نیز باید بر مبارزه با اصل کفر و به میدان آوردن تمام توان برای مرعوب کردن دشمن استوار باشد.

حجت الاسلام قاسمیان، در ادامه «الفت، مدارا و رحم» مسلمین نسبت به یکدیگر را یک ویژگی ضروری برشمرد و گفت: وحدت در امت اسلامی امروز کیمیاست، البته وحدت، نیاز به محور دارد و به شهادت قرآن کریم، این محور، جایگاه ولایت است و بدترین ظلم، خدشه‌دار کردن این محور وحدت در جامعه اسلامی است.

همچنین در این مراسم آقایان خلج و محمد رضا طاهری مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کردند./آ
منبع : پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴