در ازای صدور پروانه ساخت‌و‌ساز

رشوه گیری ۸۰۰ میلیون تومانی دهیار مازندرانی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
کد مطلب : ۵۷۲۲۹
سرپرست امور اراضی مازندران گفت: دهیار مازندرانی در ازای صدور پروانه ساخت‌و‌ساز در اراضی ۸۰۰ میلیون تومان رشوه می‌گیرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، صادق حسین‌پور عصر امروز در نشست تخصصی مدیران امور اراضی و جهاد کشاورزی مازندران که با حضور قباد افشار رئیس سازمان امور اراضی در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: اکنون واحدهای ترویج جهاد کشاورزی در حال از کارافتادگی هستند زیرا زمین‌های کشاورزی ما در حال نابودی است.

وی با بیان اینکه باید تفکیک اراضی کشاورزی به قصد فروش و تغییر کاربری متوقف شود، عنوان داشت: در برهه‌ای از زمان، اراضی کشاورزی یکپارچه بودند اما اکنون زمین‌های کشاورزی تفکیک می‌شوند و به فروش می‌رسند.

این مسئول با اشاره به اینکه بخش کشاورزی از نظر اقتصادی رشد نداشته است، افزود: پنج سالِ پیش قیمت برنج ۵ هزار تومان بوده و اکنون نیز همان مقدار است، در مرغداری و پرورش ماهی نیز رشد نداشتیم، مرکبات ما را به قیمت بسیار پایین می‌خرند اما همین مرکبات در بازارهای کشور تا ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سرپرست امور اراضی مازندران با انتقاد از بی‌اطلاعی برخی مدیران، دهیاران و بخشداران نسبت به مسایل حوزه کشاورزی و امور اراضی، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی استان، یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای بخش آموزش تامین اعتبار کرده است اما از این فرصت استفاده نمی‌شود.

حسین‌پور با بیان اینکه باید جلوی برخی سوءاستفاده‌ها گرفته شود، عنوان کرد: امضاهای برخی مدیران و بخشداران و دهیاران در پای نامه‌هایی است که خلاف قانون را می‌گویند، چرا برای یک روستای ۴۰ خانواری سرانه ۷۰۰ خانوار در نظر گرفته می‌شود و یکی از دهیاران نیز در ازای صدور پروانه ساخت و ساز، ۸۰۰ میلیون تومان رشوه می‌گیرد.

وی گفت: در ۱۰ سال گذشته ضریب امنیت قضایی از ۸۶ به ۶۶ درصد رسیده و با ادامه این روند، تا ۱۰ سال آینده نیز به ضریب ۳۰ درصد خواهیم رسید.

این مسئول با بیان اینکه باید نهضت مبارزه با کاربری‌های غیرمجاز صورت بگیرد و دست متجاوزان به سرمایه‌های ملی کوتاه شود، ادامه داد: اگر بگذاریم تا ساخت و سازها، خرید و فروش‌ها و کاربری‌های بدون ضابطه همچنان بر فضای شهرها و روستاها و اراضی کشاورزی ما حاکم شوند، فردا چیزی برای آیندگان نخواهیم داشت.

سرپرست امور اراضی مازندران با ابراز گلایه‌مندی از اینکه در ۳۰ شهرستان مازندران حتی ۳۰ نیروی متخصص در حوزه امور اراضی نداریم، بار دیگر از مدیران امور اراضی و دهیاران و بخشداران خواست تا در بالا بردن اطلاعات و دانش روز، بکوشند.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴