تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۵۷۱۹۸
فرمانده سپاه تنکابن گفت: ورود شهدای گمنام به تنکابن سبب شد تا از مقام و جایگاه رفیع این عزیزان در پیشگاه خداوند متعال استعانت جسته و بار دیگر جهت گفت‌وگو با اولیای دم با ایشان ملاقات کنیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سه سال قبل زن جوانی در پی یک اختلاف خانوادگی و بر اثر مشاجره لفظی توسط همسرش به قتل رسیده و فرد متهم اندکی بعد ضمن مراجعه به کلانتری شهر تنکابن، به قتل همسرش اعتراف کرد.

پرونده پس از تکمیل جهت صدور حکم نهایی به مراجع قضایی ارجاع داده شده که در همین راستا قاضی مربوطه ضمن بررسی مدارک و تحقیق از شواهد و همچنین به استناد اعتراف صریح متهم نسبت به قتل همسرش و نیز بنا بر اصرار اولیای دم مبنی بر قصاص متهم، حکم به اعدام وی صادر کرد.

پس از ۳ سال از وقوع قتل و با نزدیک شدن به زمان اجرای حکم اعدام، جمعی از نزدیکان متهم، مدتی پیش ضمن ملاقات با فرمانده سپاه تنکابن و شرح واقعه، از وی تقاضا کردند تا ضمن صحبت با اولیای دم، ایشان را نسبت به عفو و صرف نظر از اجرای حکم قصاص متقاعد سازند.

فرمانده سپاه تنکابن صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، ضمن اشاره به مطالب فوق تصریح کرد: با اطلاع از چگونگی ماجرا و پس از تحقیق و بررسی پیشینه رفتاری و سوابق اخلاقی فرد متهم، بر حسن شهرت و رفتار وی در بین شهروندان اطمینان کامل پیدا کردیم و لذا با علم و در راستای عمل به دستورات الهی و پیروی از سیره نبوی مبنی بر نجات یک انسان «مسلمان» نجات یک جامعه «مسلمین» است، در این مسیر گام برداشتیم.

سرهنگ حسین محمد رضایی در ادامه افزود: با توکل به خداوند متعال جهت دیدار با اولیای دم در منزل ایشان حضور یافتیم، پدر مقتول به محض اطلاع از نیت‌مان، آمادگی خود مبنی بر رضایت و گذشت از حکم اعدام را اعلام کرد، اما این پایان کار نبود، پافشاری و اصرار مادر نسبت به اجرای حکم اعدام قاتل فرزندش و آن هم در موعد مقرر ما را نسبت به پایان خوش این ماجرا ناامید ساخت.

فرمانده سپاه تنکابن اظهار داشت: ورود شهدای گمنام به تنکابن سبب شد تا از مقام و جایگاه رفیع این عزیزان در پیشگاه خداوند متعال استعانت جسته و بار دیگر جهت گفت‌وگو با اولیای دم با ایشان ملاقات کنیم.

وی گفت: در آخرین دیدار با مادری که داغدار فرزندش بود، او را به آبروی شهدای گمنام شهرمان قسم دادم و در ادامه گزیده ای از مصیبت حضرت زینب(س) در غم از دست دادن برادرانی چون حضرت ابا عبدالله(ع) و حضرت قمر بنی هاشم را بازگو کردم.

در حالی که هق هق گریه امان صحبت کردن را از این مادر داغ دیده گرفته بود، زیر لب و آهسته گفت: «بخشیدم... عفو کردم...» و سپس صدای الله اکبر و گلواژه صلوات و ذکر یاحسین(ع) و یا ابالفضل حاضرین و اطرافیان حال و هوای وصف ناشدنی به منزل اولیای دم بخشید.

به درخواست اولیای دم و با کسب اجازه از مقام محترم قضایی فردای آن روز جهت ملاقات فرد متهم در زندان حاضر شدم.

هنگامی که خبر عفو و بخشش اولیای دم همسرش را به او اطلاع دادم، چنان حالت غریبی در او ایجاد شد که زبان از بیان آن قاصر است.

یادآور می شود، فرمانده سپاه تنکابن، اردیبهشت ماه امسال هم در موردی مشابه ضمن حضور در منزل اولیای دم، در روستای سلیمان آباد و متقاعد ساختن آنها مانع از اعدام فرد متهم به قتل شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴