تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۵۷۱۶۱
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، اخبار حوادث مازندران که از سوی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران به این پایگاه خبری ارسال شده را در ادامه می خوانید.

کلاهبرداری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیونی از زنان مطلقه

سرهنگ محمد عظیمی گفت: زنی ۴۱ ساله با مراجعه به ماموران پلیس آگاهی از کلاهبرداری ۳۰ میلیون تومانی از وی توسط فردی به نام " علیرضا – ف " که با وعده ازدواج با وی در تماس بود، خبر داد.

رئیس پلیس آگاهی مازندران با اشاره به اظهارات مالباخته افزود: فرد کلاهبردار با شناسایی زنان مطلقه که از تمکن مالی خوبی برخوردار بوده اند با وعده ازدواج و معرفی خود به عنوان مردی موجه و دارای شغلی مناسب ارتباط برقرار کرده و از آنان با شگرد های مجرمانه کلاهبرداری می کرد.

عظیمی خاطرنشان کرد: با دریافت مشخصات فرد کلاهبردار اقدامات اطلاعاتی و پلیسی برای شناسایی و دستگیری این مرد تبهکار در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در ادامه تحقیقات با شناسایی مرد کلاهبردار به نام اصلی "مهدی – م "۳۱ ساله، این فرد را در یکی از مناطق مسکونی شهر ساری شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی مازندران افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه ای شد، اما با توجه به شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی و هشت فقره کلاهبرداری دیگر از زنان مطلقه به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان اعتراف کرد.

شفاعت بعد از مرگ با ۳۰۰ میلیون توسط شبکه ماهواره ای

سرهنگ احمدرضا رستمی گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری ۳۰۰ میلیون ریالی از همسرش از سوی گردانندگان یک شبکه ماهواره ای ، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران و کارشناسان این پلیس قرار گرفت .

وی تصریح کرد: مالباخته در اظهارات خود به پلیس عنوان داشت ، همسرش که از سال ۸۴ به دلیل افسردگی شدید از مرگ وحشت بسیار زیادی داشت در زمان استفاده از اینترنت و ماهواره به واسطه تبلیغات پر زرق و برق آنها با مسئولان یکی از شبکه های ماهواره ای که در تهران نیز نمایندگی داشته،آشنا شده و شروع به برقراری ارتباط تلفنی با آنها کرد.

مالباخته در ادامه اظهارات خود به پلیس گفت: زنش چندین بار برای دریافت سی دی آموزشی در خصوص آموزش مسائل عرفانی و زندگی پس از مرگ با این شبکه ماهواره ای ارتباط برقرار کرده و چندین سی دی آموزشی در این زمینه از آنها خریداری کرد تا اینکه پس از مدتی نماینده شبکه به بهانه اینکه شفاعت همسرم را بعد از مرگ خواهد کرد و او را راهی بهشت می کند، بدون اجازه ام ۳۰ میلیون تومان از همسرم دریافت کرد.

رئیس پلیس فتای مازندران خاطر نشان کرد: ماموران پلیس فتا با دریافت این اطلاعات اقدامات فنی و پلیسی را برای شناسایی متهمان به کلاهبرداری در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ رستمی افزود: با شناسایی متهمان به کلاهبرداری که هر دو اهل و ساکن تهران بوده اند و هماهنگی قضائی این افراد دستگیر و مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفتند.

رئیس پلیس فتا خاطر نشان کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی اظهار داشتند ، با انجام تبلیغات از طریق شبکه های ماهواره ای در فضای مجازی و جذب مخاطبان و سوء استفاده از اعتمادشان از آنان کلاهبرداری کرده و مبالغ دریافتی را از طریق صرافی به حساب مالک شبکه در خارج از کشور واریز می کردیم.

سرهنگ رستمی با هشدار به خانواده ها در خصوص تهدیدات وآسیب های اجتماعی اینترنت و ماهواره عنوان داشت: مجرمان در اینترنت دروغ و ترفند را به راحتی در بسته های زیبا به فکر کاربران غافل تزریق می کنند.

وی تاکید کرد: از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی و خانوادگی در فضای مجازی خودداری کرده و با تقویت باورهای دینی و توسل به ائمه اطهار در دام خرافات و تبلیغات سوء دشمنان گرفتار نشوید.

کشف ۵۷ کیلوگرم موادمخدر در گلوگاه

سرهنگ ذات الله رضوانی با اشاره به اقدامات و عملکرد این فرماندهی در راستای مقابله با جرائم و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی ،گفت: در ۶ ماهه نخست امسال میزان وقوع جرائم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش داشته و در این همین ارتباط میزان کشفیات ۳۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این فرماندهی در برقراری نظم وامنیت و مقابله با جرایم با افزایش ضریب امنیتی و بهبود شاخص های امنیتی در ۶ماه نخست امسال مواجه شد.

رضوانی گفت: با تعامل و ارتباط خوب پلیس با دستگاه های قضایی, میزان وقوع سرقت ها در این شهرستان ۲۷ درصد کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی گلوگاه با اشاره به کشف ۵۷ کیلو و ۸۲۴ گرم انواع موادمخدر در ۶ ماهه نخست امسال از افزایش ۳۶ درصدی کشفیات مواد مخدر درمقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی با اشاره به استفاده اکثر شهروندان از وسیله نقلیه موتوسیکلت در شهرستان گلوگاه، افزود: ضرورت ارائه آموزش همگانی به شهروندان در کاهش تلفات حوادث رانندگی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کشف ۱۹کیلو گرم تریاک در بهشهر

سرهنگ سیدمحسن جعفری گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت یکی از سوداگران مرگ در سطح شهرستان بهشهر، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با شناسایی متهم به قاچاق مواد مخدر، وی را مورد تعقیب ومراقبت قرار دادند.

فرمانده انتظامی بهشهر اظهار داشت: ماموران در ادامه با شناسایی محل سکونت این فرد و نحوه فعالیت وی، با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل سکونت این فرد موفق شدند ، ۱۹کیلوگرم تریاک را کشف و ضبط کنند.

جعفری افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد .

پایان قدرت نمایی ۵ زورگیر در آمل

ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ شهرستان آمل جهت برقراری امنیت در سطح حوزه استحفاظی حین گشت زنی به سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شده و آنان را به طور نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

با تعقیب خودرو پراید، ماموران در طول مسیر مشاهده کردند، سرنشینان پراید در حال درگیری و ضرب و شتم با راننده یک دستگاه خودرو پراید دیگر هستند که بلافاصله وارد عمل شده و ۴ متهم به نام های «پوریا-م» ۱۸ ساله ، «عباس-ک» ۲۸ ساله ، «داریوش-الف» ۱۷ ساله و «علی-الف» ۱۷ ساله را دستگیر کردند.

در بررسی های بعمل آمده مشخص شد، این افراد با تشکیل باندی اقدام به ضرب و شتم و زورگیری از رانندگان خودروها می کنند.

ماموران در ادامه تحقیقات همدست دیگر متهمان به نام «بهرام-ن» را نیز شناسایی و دستگیر کردند.

متهمان در تحقیقات و بازجویی های فنی ضمن اعتراف به بزه انتسابی اظهار داشتند، با خودرو و موتورسیکلت در ساعات پایانی شب با تعقیب خودروهای عبوری و هدایت آنها به سمت مناطق خلوت شهر، با تهدید، ضرب و شتم بوسیله سلاح سرد اقدام به زورگیری می کردیم.

متهمان تاکنون به چندین فقره زورگیری و کیف قاپی اعتراف کردند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

کشف یک تن و ۷۳۱ کیلو گرم انواع مواد مخدر در مازندران

سرهنگ ذبیح الله پهلوانی گفت: در راستای مقابله بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر، طرح های مختلف امنیتی و انتظامی در سطح استان به مرحله اجرا در آمد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به شناسایی و دستگیری تعداد زیادی قاچاقچی مواد مخدر و خرده فروشان مواد در مناطق مختلف استان ، از کشف یک تن و ۷۳۱ گرم انواع مواد مخدر خبر داد.

وی افزود: از مجموع مواد مکشوفه ۴۹ درصد تریاک ومابقی از مواد مخدر صنعتی و سایر مواد مخدر بوده است.

پهلوانی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی کشفیات مواد مخدر از عزم جدی پلیس در مقابله با قاچاق موادمخدر و خرده فروشان مواد در مناطق آلوده و جرم خیز خبر داد و افزود: امسال طرح های ویژه انتظامی در راستای پاکسازی نقاط آلوده در چند شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

وی با هشدار به خانواده ها در جهت مراقبت از فرزندان از آنان خواست، به هرگونه تغییر رفتار فرزندان خود و احساسات آنان دلسوزانه توجه کرده تا در دام این پدیده خانمانسوز گرفتار نشوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از اجرای طرح جمع آوری معتادان تابلو با همکاری سازمان های دولتی و مردم نهاد در سطح استان خبر داد و افزود: بی شک ریشه اغلب جرائم در اعتیاد و مواد مخدر نهفته است.

زوج سارق منزل در چالوس دستگیر شدند

سرهنگ اتباع طبری گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منازل در شهرستان چالوس موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .

وی تصریح کرد: ماموران پلیس با انجام اقدامات فنی و تحقیقات گسترده پلیسی رد سارق منازل به نام " مسعود – ک " را که از سارقان سابقه دار بوده در یکی از محلات شهر شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی چالوس خاطر نشان کرد: ماموران در ادامه تحقیقات با شناسایی مخفیگاه متهم پس از هماهنگی قضایی در عملیاتی پلیسی این فرد را دستگیر کردند.

وی افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به نه فقره سرقت منزل در محلات شهر اعتراف کرد.

طبری یادآور شد: متهم در ادامه به ماموران پلیس عنوان داشت ، اموال مسروقه را زنی مالخر به نام "فاطمه – ج" از وی خریداری کرده که با تحقیقات پلیس این زن نیز دستگیر شد.

وی افزود: از متهمان اموال مسروقه شامل تبلت ، گوشی موبایل ، لوازم موتورسیکلت ، البسه و ... کشف و ضبط شد و متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی و سپس روانه زندان شدند.

اشتباه بزرگ

پس از ازدواج صادقانه تمام اتفاقات قبل از ازدواج بویژه سوءظن پدر و برادرانم را برای محسن تعریف کردم، ولی وی چهره ای حق به جانب گرفت و سکوت کرد.

وقتی برادر بزرگ من متوجه شد که حاضرم برای ازدواج با محسن از همه کس و همه چیزم بگذرم، با من در اتاقی خلوت نشست و کمی درد دل کرد.
وی آن روز در چشمان من به عنوان یک بزرگتر نگاه کرد و از روی دلسوزی گفت که محسن شاید پسری خوش سر و زبان و پولدار باشد اما ما نیز برای آینده ات نگران هستیم.

وی آن روز پرده از رازی برداشت که به هیچ وجه نخواستم حقیقت آن را بپذیرم. برادرم به من گفت بود که محسن به شیشه اعتیاد دارد.

اما من حرف های برادرانه وی را دروغ دانسته و از آنجایی که محسن را مرد رویاهایم می پنداشتم، حاضر نشدم در این رابطه کمی تحقیق کنم و یا از محسن سوالی در مورد ادعای پدر و برادرم بپرسم.

علاوه بر همه این اشتباهاتم، پدرم را تهدید کردم که اگر من و محسن را از راه قانونی به عقد هم درنیاورند،از خانه فرار کرده وبدون اجازه آنها به عقد محسن در می آیم.

پدر و برادرانم وقتی فهمیدند که واقعا آبرویشان در خطر است ،در مقابل خواسته من سر تسلیم فرود آوردند.

شب خواستگاری در حالی که مطمئن بودم خانواده ام در آینده به اشتباه خود پی می برند، دلم برای محسن به خاطر آن همه تهمت هایی که پدر و برادرانم به وی زده بودند، می سوخت.

پس از ازدواج صادقانه تمام اتفاقات قبل از ازدواج به ویژه سوءظن پدر و برادرانم، را برای محسن تعریف کردم ولی وی چهره ای حق به جانب گرفت و سکوت کرد.

تنها با گذشت سه ماه از ازدواج ما، رفتارهای مشکوک توام با پرخاشگری و سرکار نرفتن های محسن مرا به وحشت انداخت.

هیچ وقت باورم نمی شد که محسن معتاد باشد اما متاسفانه فهمیدم پدر و برادرانم تنها به عشق من و اینکه دوست نداشتند،سیه روزی ام را ببینند،با ازدواج من با محسن مخالفت می کردند.

آری محسن معتاد بود، آن هم به شیشه ولی ایکاش همه مشکلات من پایانش اعتیاد محسن بود.سه ماه باردار بودم که فهمیدم محسن علاوه بر شیشه در گذشته تریاک مصرف می کرد و با مشروبات الکلی نیز بیگانه نبود.

زندگی ام را دوست داشتم و عاشق فرزندم که در وجودم قرار داشت،بودم.می خواستم با امید به ترک محسن به زندگی ام سرو سامان دهم ودر مقابل خانواده ام آبروداری کنم و سربلند باشم و به همه بگویم که آنگونه که فکر می کردند نبود.

از محسن به خاطر عشق پاک خودم وتنها فرزندمان قول گرفتم که مصرف مواد را ترک کند،وی نیز همین کار را کرد و با پای خود به مرکز ترک اعتیاد رفت و مردانه بر قول خود بود.

با تولد مریم کوچولو انگار که محسن نیز دوباره متولد شد، وی در سلامت کامل بود،گویا با تولد دخترش روحیه و انگیزه ای مضاعف گرفته بود، روزها می گذشت و من با دیدن دخترم مریم و سلامتی محسن که به زندگی برگشته و مرا در مقابل خانواده ام شرمنده نکرده بود، خوشحال بودم.

اما متاسفانه این روند همیشگی و مداوم نبود، مریم برخلاف همه بچه ها که با گذشت زمان بر حرکات فیزیکی آنها افزوده می شد و گل لبخند بر لبانشان شکوفه می زد، هیچ حرکتی از خود نشان نداده و در مقابل بازی هایی که با وی می کردیم نیز عکس العملی از خود بروز نمی داد.

این وضعیت مریم ما را نگران کرده بود، پس از مراجعه به پزشک متخصص در نهایت تعجب دکتر از من پرسید که آیا زمان بارداری از مواد مخدر، داروهای روانگردان و یا مشروبات الکی استفاده کرده ام؟ وقتی دلیل این سوال دکتر را از وی پرسیدم، دکتر در جواب من گفت که به علت مصرف مواد مخدر من یا پدر مریم، دختر ما دچار عقب افتادگی ذهنی و جسمانی شده است. شاید هم لال باشد.

جیگر گوشه ام به چه بیماری لاعلاجی گرفتار شده بود، هرچند عامل اصلی این حادثه به صورت مستقیم من می باشم، اما ای کاش به نصیحت های دلسوزانه برادران و پدرم گوش می کردم و با ندانم کاری هایم چنین روزی را نمی دیدم.

قاسم گرجی - معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی بهشهر

پیر زن ۶۰ ساله قربانی زیاده خواهی پرستارش شد

ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی بهشهر در پی کسب خبری مبنی بر کشف جسدی متعفن در خانه ای ویلایی در یکی از روستاهای حومه این شهرستان، سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.

ماموران با حضور در محل مورد نظر در بررسی های اولیه با جسد فاسد شده پیرزنی حدودا ۶۰ساله که با دست ها و پاها و دهانی بسته در داخل خانه اش زندانی شده بودف مواجه شدند.

سرهنگ سید محسن جعفری در تشریح جزئیات این خبر گفت: با توجه به نظریه پزشکی قانونی مبنی بر قتل این پیرزن در پی بسته بودن دست و پاهایش بعلت گرسنگی و تشنگی، کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلان را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی بهشهر تصریح کرد: کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی دو زن به نام های " فضه " ۴۶ ساله و" سودابه" ۴۷ ساله را که یکی از آنها به عنوان پرستار خانگی برای کمک به پیر زن هر از چند گاهی به منزل مقتول رفت و آمد داشت را به عنوان مظنون اصلی قتل شناسایی و دستگیر کردند.

جعفری با اشاره به کشف جواهر آلات و طلاجات سرقتی پیر زن در مخفیگاه مظنونان به قتل، خاطرنشان کرد: متهمان به قتل در بازجویی های اولیه منکر هر گونه ارتکاب جرمی شدند، اما با توجه به شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشوده و به قتل پیرزن با هدف سرقت جواهرآلات و حبس وی در داخل منزلش اقرار کردند.

فرمانده انتظامی بهشهر افزود: با تشریح صحنه قتل و پس از تشکیل پرونده متهمان به قتل برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

هوشیاری راننده خودرو، نقشه مامور قلابی را نقش برآب کرد

فردی که با معرفی خود به عنوان مامور پلیس، قصد اخاذی از راننده یک دستگاه خودور را داشت با هوشیاری این شهروند و اقدام سریع پلیس شناسایی و دستگیر شد.

در پی کسب خبری از مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی در جاده "هراز" قصد اخاذی از راننده یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس را دارد، بلافاصله ماموران انتظامی پاسگاه "گزنک" به محل مورد نظر عزیمت کردند.

ماموران با حضور در آدرس اعلامی در بررسی های اولیه دریافتند، فردی با نصب چراغ گردان بر روی یک دستگاه خودرو سواری سمند و در دست داشتن بی سیم دستی قلابی قصد اخاذی از یک شهروند را داشته و این شهروند نیز با هوشیاری پس از درخواست کارت شناسایی از مامورنما، پی به قلابی بودن آن می برد.

مامور قلابی وقتی با تیزبینی راننده خودرو مواجه می شود، قصد فرار از محل را داشته که با حضور به موقع پلیس شناسایی و دستگیر شد.

ماموران پلیس در بازرسی از خودروی متهم، یک دستگاه بی سیم قلابی به همراه چراغ گردان پلیسی را از وی کشف و ضبط کردند.

متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

دزدان مغازه های نور دستگیر شدند

سرهنگ نوروز علی شالیکار گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه مشاوران املاک در بخش چمستان و حوزه استحفاظی پاسگاه انتظامی "آغوزبن" شهرستان آمل، موضوع در دستور کار یگان امداد، پلیس اطلاعات و آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی نور خاطر نشان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی "بنفشه ده" با شناسایی سارقان و مخفیگاه متهمان این افراد را مورد تعقیب ومراقبت قرار دادند.

وی افزود: ماموران در ادامه تحقیقات، متهمان به سرقت را حین سرقت از یک واحد صنفی مشاور املاک در یکی از روستای حومه این شهرستان در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

شالیکار یادآور شد: متهمان به نام های "عیسی – ن" و "ابراهیم – ن" در تحقیقات و بازجویی های اولیه به پنج فقره سرقت از مغازه ها در سطح بخش اعتراف کردند.

وی افزود: متهمان که با سرقت اموال شهروندان آنها را به تهران انتقال و به فروش می رساندند، تلاش در جهت شناسایی مالخران همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی نور از متوقف کردن یک دستگاه خودرو در این ارتباط خبر داد و افزود: در همین خصوص مقادیری اموال مسروقه از متهمان کشف و ضبط شد.

دستگیری سارقی با ۱۰ فقره سرقت در شهرستان نور

سرهنگ نوروزعلی شالیکار گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از منازل و داخل خودروهای پارک شده در منازل موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری سارق به نام "کریم- ج" در حین سرقت شدند.

فرمانده انتظامی نور تصریح کرد: متهم دربازجوئی ها و تحقیقات به عمل آمده به ۱۰ فقره سرقت منزل و اموال داخل خورو در این شهرستان اعتراف کرد.

شالیکار بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و تحقیقات پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد.

کلاهبردار ۲میلیارد ریالی در ساری دستگیر شد

سرهنگ یارعلی نیازی گفت: در پی مراجعه فردی به یکی از پارکینگ های تصادفات شهر ساری برای ترخیص خودرو ۲۰۶ و استفاده از غفلت مسئول پارکینگ و سرقت خودرو، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ساری خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۴ این فرماندهی روز گذشته حین گشت زنی در یکی از خیابان های شهر به یک دستگاه خودرو ۲۰۶ که با پلاک مخدوش در حال تردد بوده مظنون شده و این خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در عملیاتی غافلگیرانه با متوقف کردن خودرو، متهم به سرقت خودرو را دستگیر کردند.

وی گفت: ماموران در ادامه تحقیقات با بازجویی از متهم و بررسی سوابق وی، دریافتند، متهم از کلاهبرداران سابقه دار و تحت تعقیب مرجع قضائی استان کرمانشاه است.

نیازی عنوان کرد: این فرد که دارای سابقه کلاهبرداری به ارزش ۲۲۰ میلیون تومان است، با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

سارقی با ۴۷ فقره سرقت

سرهنگ علی فقیه عبدالهی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کارت های عابر بانک از سوی فردی کلاهبردار که با شیوه ای خاص پس از جلب اعتماد شهروندان اقدام به سرقت کارت های عابر بانک می کرد، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی بابل تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی سرانجام رد این کلاهبردار و سارق حرفه ای به نام " امید- ع " ۳۴ ساله اهل و ساکن شهرستان بابل را در یکی از روستاهای حومه این شهرستان زدند.

وی بیان کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم، ماموران با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.

فقیه افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس ضمن اقرار به ۴۷ فقره کلاهبرداری وسرقت کارت های عابر بانک شهروندان، گفت: با سوار شدن بر خودروهای عمومی در طول مسیر با جلب اعتماد راننده خودرو به بهانه انتقال وجه به حساب خود، به علت همراه نداشتن کارت عابر بانک، کارت و شماره رمز راننده خودرو را گرفته و در فرصتی مناسب از خودرو پیاده شده و متواری می شدم.

فرمانده انتظامی بابل خاطرنشان کرد: این فرد پس از سرقت کارت عابر بانک رانندگان در کمترین زمان ممکن با استفاده از دستگاه های کارت خوان در پمپ بنزین ها و فروشگاه های بزرگ اقدام به خرید کالا و برداشت وجه نقد از حساب اشخاص می کرد.

فقیه اضافه کرد: متهم که در آخرین عمل مجرمانه خود بیش از ۳۴ میلیون تومان از فردی به جیب زده بود، با وجه سرقتی یک دستگاه خودرو و مقادیری طلا جات خریداری کرد.

فرمانده انتظامی بابل گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سارقان مسلح به ۴۵ فقره سرقت اعتراف کردند

سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم گفت: در پی وقوع سرقت های داخل خودرو در سطح شهرستان آمل و شهر های همجوار، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی مستقر در کلانتری ها و یگان امداد شهرستان با انجام اقدامات عملیاتی و افزایش گشت های انتظامی، در یک عملیات منسجم موفق شدند سارقان را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل گفت: ماموران با شناسایی متهمان، آنان را تحت تعقیب و مراقبت قرار داده و در عملیاتی غافلگیرانه هر دو متهم را در حالیکه در مقابل ماموران با استفاده از تجهیزات دفاع شخصی قصد مقاومت داشتند، دستگیر کردند.

گنجیان افزود: ماموران در این عملیات موفق شدند، از متهمان یک قبضه سلاح کمری به همراه تجهیزات دفاع شخصی کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی آمل عنوان کرد: متهمان که افرادی غیر بومی استان هستند در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به ۴۵ فقره سرقت داخل خودرو در شهرستان های آمل، محمودآباد و استان قم اقرار کردند.

گنجیان بیان داشت: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان موفق شدند اموال سرقتی به همراه مقادیری کیف دستی و دوربین های فیلم برداری کشف کنند.

انهدام باند سارقان خودرو در بابل

سرهنگ علی فقیه عبدالهی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت به عنف خودرو و زورگیری از رانندگان خودرو در محور "آمل – بابل"، موضوع به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با دریافت مشخصات یکی از سارقان موفق شدند، فردی به نام "جلال – ن" ۲۷ ساله از افراد سابقه دار و متهم به سرقت را در یکی از مناطق مسکونی شهر شناسایی کنند.

فقیه افزود: ماموران با شناسایی مخفیگاه متهم در عملیاتی غافلگیرانه، با هماهنگی قضائی این فرد را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بابل خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به دو فقره سرقت به عنف و سرقت دو دستگاه خودروی سواری پراید با زور سلاح سرد و گرم به اتفاق همدستانش اعتراف کرد.

فقیه یادآور شد: ماموران در ادامه تحقیقات با شناسایی یکی از همدستان متهم به نام " سعید- ق" ۲۹ ساله که دارای سوابق متعدد کیفری بود در عملیاتی پلیسی این فرد را با یک دستگاه خودرو سرقتی در محل سکونتش شناسایی و دستگیر کردند.

وی ابراز داشت: این فرد نیز در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به بزه انتسابی و سرقت سه دستگاه خودرو سواری پراید اقرار کرد.

فرمانده انتظامی بابل افزود: ماموران در ادامه یکی دیگر از همدستان متهم به نام "هانی – الف" ۲۷ ساله را به عنوان مالخر که از زندانیان فراری و محکوم به ۹ سال حبس بوده را شناسایی و دستگیر کردند. متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

رهایی گروگان در عملیات ضربتی پلیس آگاهی مازندران

سرهنگ محمد عظیمی گفت: در ساعت ۱۵ روز پنج شنبه هشتم آبان ماه سال جاری در پی مراجعه زنی به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه برادرش به نام " منصور- ت " ۴۶ ساله مورد آدم ربایی افرادی ناشناس قرار گرفته ، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی مازندران خاطر نشان کرد: ماموران با انجام تحقیقات از شاکی دریافتند،" منصور " از هفتم آبان ماه از منزل خود خارج و مدت ۲۴ ساعت است که خانواده اش از وی هیچگونه اطلاعی نداشته تا اینکه افرادی از طریق تلفن همراهش با خانواده او تماس گرفته و تقاضای واریز۵۰میلیون ریال وجه نقد به یک حساب بانکی را دارند.

وی افزود: ماموران با دریافت این اطلاعات و اقدامات فنی و پلیسی رد یکی از گروگانگیران به نام "مهدی – الف" ۳۴ساله را در یکی از روستاهای حومه شهرستان ساری زدند.

عظیمی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در عملیاتی ضربتی با هماهنگی قضایی، متهم " مهدی – الف " را به همراه فرد ربوده شده در یکی از مناطق شهری در حالیکه آثار ضرب و جرح و چاقوخوردگی روی بدن گروگان مشهود بوده، شناسایی و دستگیر کردند.

وی از شناسایی دیگر همدستان گروگانگیر خبر داد و افزود: ماموران در ادامه تحقیقات دو همدست متهم به نام " داوود – الف " ۲۵ ساله و " مختار- ف" ۳۵ ساله را با یک دستگاه خودرو سواری پژو شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی مازندران خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی علت و انگیزه گروگانگیری را طلبکاری از فرد ربوده شده، عنوان کردند.

متهمان در پایان پس از تشکیل پرونده برای سیرمراحل قانونی تحویل مرجع قضایی و سپس روانه زندان شدند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴