تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۵۷۱۵۶
برخی رسانه‌های سوئدی به بهانه رویارویی ایران و تیم ملی این کشور در اوایل فروردین شیطنت کردند.
۰
plusresetminus
بلاغ- بعد از آنکه دیدار دوستانه تیم ملی کشورمان با یاران زلاتان ایبراهیموویچ در تاریخ ۱۱ فروردین در سولونا قطعی شد، به نظر می‌رسد برخی از مطبوعات کشور اسکاندیناوی از انجام چنین دیدار دوستانه‌ای ناخرسند هستند.

ظاهرا این مصاف که دیداری دوستانه به قصد آزمایش و محک زدن برای دو طرف است، بهانه‌ای شده تا برخی مطبوعات مباحث بی‌ربطی را مثل موضوعات سیاسی و حقوق زنان را در کشورمان مطرح کرده و با نظرخواهی از خوانندگان، افکار عمومی را تحریک کرده که فشار بر فدراسیون فوتبال سوئد افزایش یافته و این دیدار لغو شود.

در همین ارتباط روزنامه آفتون‌بلات گزارشی منتشرکرده که در آن «سیمون بانک» گزارشگر این نشریه به موضوعات مذکور پرداخته است.

در ابتدای این گزارش، نویسنده سئوال می‌کند؛ «آیا سوئد مقابل ایران بازی می‌کند؟» را مطرح کرده و خود پاسخ داده این رویارویی به یکسری سئوالات در مورد سیاست، ورزش و حقوق زنان پاسخ می‌دهد.

سپس گزارشگر به گفت‌وگویش حین مسابقات المپیک با «فائزه هاشمی» دختر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور اسبق ایران هنگام مسابقات المپیک اشاره کرده که از قول وی گفته است: ورزش بانوان در ایران مثل رود جریان دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی حرکتش را بگیرد. ایران مدلی برای بانوان مسلمان در کل دنیا ایجاد کرده که کاملا در ورزش مشارکت جدی کند.

در ادامه گزارشگر از ایران به عنوان کشوری با مجموعه‌‌‌های مختلف یادکرده که در یک سو جامعه‌ای آزاد دارد که بانوان نقش غیرقابل انکاری در عرصه علم داشته و از حق انتخاب برخوردار هستند و از طرف دیگر سخت‌گیری‌های اعتقادی به چشم می‌خورد. به همین دلیل خود نویسنده با شیطنت خاصی نتیجه گرفته که در همه جا آن رودخانه جاری نیست.

در ادامه این گزارش همچنین به شادی مردم بعد از بازی‌های ایران در جام جهانی برزیل در خیابان‌ها اشاره شده است.

اما عنوان کرده بعد از انقلاب بانوان همچنان از ورود به ورزشگاه‌ها منع می‌شوند و در پایان این سئوال را از خوانندگان پرسیده که آیا بازی ماه مارس با ایران انجام شود؟

به نظر می‌رسد مسئولان این روزنامه سوئدی علاقه ای به رویارویی شاگردان کی‌روش با همبازی‌های زلاتان ابراهیموویچ ندارند و از حالا با تهیه گزارش‌های مغرضانه سعی در بر هم زدن این دیدار دوستانه دارند./آ
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما