فعالیت ۴۷۰ بانو در باشگاه ورزشی قرآنی بهشهر

کمربند مشکی های این باشگاه حافظ قرآن هستند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۵۷۰۶۱
سیده کلثوم حسینی گفت: وجود قرآن در ورزش برای ما حکم حفظ حیات پوسته و هسته را دارد که باعث می شود هم ظاهر و هم باطن حفظ شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از خط امید بهشهر، انجام ورزش و داشتن تحرک از توصیه های مهم قرآن، دین و ائمه اطهار(ع) به شمار می رود.

سرکار خانم حسینی ورزشکار حافظ قرآن در شهرستان بهشهر اقدام به برگزاری کلاس‎های تلفیقی آموزش قرآن و آموزش تکواندو کرده است که در استان مازندران عنوان اولین کلاس ورزشی قرآنی را به خود اختصاص داد، از این رو گفت‎وگویی با وی انجام دادیم تا بیشتر با فعالیت های این موسسه آشنا شویم.

لطفاً خودتان را معرفی کنید.

سیده کلثوم حسینی خلیلی، متولد سال ۱۳۶۳ مربی، داور تکواندو و مدیر موسسه‎ی قرآنی ورزشی فتوت مازندران هستم.

تحصیلات آکادمی را در چه سطحی ادامه دادید؟

در حال حاضر در رشته مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور بهشهر ترم آخر مقطع لیسانس تحصیل می کنم.

در زمینه قرآنی چه مقدار فعالیت داشتید؟

حافظ کل و قاری قرآن هستم.

از چه سالی شروع به حفظ قرآن کردید؟

از سن ۷ سالگی مشغول به فعالیت های قرآنی هستم.

در چند سالگی حافظ کل قرآن شدید و چند سال طول کشید؟

در سن ۲۰ سالگی توانستم کل قرآن را حفظ کنم که حدود ۳ سال طول کشید.

در رشته قرآن چه مقام هایی را کسب کردید؟

عنوان برترین فعال قرآنی کشور در مسابقات بین المللی قرآن در سال ۹۲، مقام دوم مسابقات دانشجویی حفظ قرآن کریم در کشور، از بهترین افتخارات من در رشته حفظ قرآن بود.

فعالیت های ورزشی را از چه زمانی آغاز کردید؟

پانزده سال است که ورزش می کنم و از سن ۱۷ سالگی به ورزش تخصصی تکواندو پرداختم.

در حال حاضر به چه شغلی مشغول هستید؟

مشغول مربیگری تیم بسیج استان مازندران و داوری تکواندو هستم.

تا کنون چه افتخاراتی کسب کردید؟

مقام سوم تیمی در مسابقات بسیج کشور در سال ۹۰، مقام دوم تیمی و دریافت کاپ اخلاق در سال۹۱، کسب مقام دوم تیمی در سال ۹۲ در مسابقات بسیج کشور٬ الگوی برتر شهرستان بهشهر در سال۹۲، نخبه شهرستانی و استانی در سال ۹۲ – ۹۳، نفر دوم مسابقات کشوری حفظ و کسب سهمیه شرکت در مسابقات ملی٬ کسب عنوان فعالان قرآنی کشور در مسابقات بین المللی و رییس هیات تکواندو بسیج استان و کسب عنوان داور نمونه ی استانی در مسابقات لیگ نونهالان و خردسالان استان در سال ۹۳ از مقام های من در دوره فعالیتم بود.

شما موسسه ورزشی قرآنی به نام فتوت در استان مازندران راه اندازی کردید، لطفاً کمی در این خصوص توضیح دهید که این موسسه چه فعالیتی انجام می دهد؟

فعالیت در این موسسه، تلفیقی از قرآن و ورزش است که ورزشکاران قرآنی ما بخشی از زمان را به آموزش حفظ، ترجمه، مفاهیم و تجوید قرآن کریم پرداخته و بخشی دیگر از زمان خود را به آموزش ورزش تکواندو می پردازند، در این دوره ها ورزشکاران حافظ از یک جز تا ۱۵ جز حضور دارند که به همان ترتیب کمربند ورزشی آنان افزایش خواهد یافت.

اکثر شاگردان این موسسه از لحاظ درسی در سطح بالایی قرار دارند و در مدرسه تیزهوشان مشغول به تحصیل هستند و اگر یکی از دانش آموزان و محصلین ورزشکار در درسی ضعیف باشد، در زمان های خالی باشگاه افراد دیگر به وی کمک می کنند تا همه ورزشکاران در یک سطح علمی قرار بگیرند.

هدف شما از این نوع فعالیت ورزشی و قرآنی چیست؟

ارائه ی یک الگوی مطمئن و برتر که با فرهنگ ما سازگاری داشته باشد و تبیین و عملیاتی کردن تدابیر مقام معظم رهبری مبتنی بر قرآنی کردن فضای کشور و همچنین حفظ شعائر اسلامی در ورزش است.

سطح فعالیت این موسسه چه میزان است؟

در حال حاضر دو شعبه در شهرستان بهشهر و دو شعبه در شهرستان ساری مشغول به فعالیت است.

چه تعداد ورزشکار قرآنی در موسسه خود دارید؟

در حال حاضر ۴۰۰ نفر ورزشکار قرآنی و ۷۰ نفر در حفظ و آموزش تخصصی قرآن مشغول به فعالیت هستند.

این کار شما چه اثراتی را در پی داشته است؟

دشمن انسان، همیشه خودش را در درون انسان جای می دهد، پوسته را حفظ می کند، هسته را در درون خالی می کند، از بین می برد٬ نهایت این می شود که ظاهر را نگه می دارد و باطن را تغییر می دهد، به طوری که اکثریت قریب به اتفاق مردم احساس نمی کنند که این حقیقت از دست‌شان رفته، چون پوسته، حجم و هیکل محفوظ است ولی روح وجود ندارد، در نهایت چون پوست را هسته نگه می دارد، حیات پوست به هسته آن است و ظاهر را باطن نگه می دارد.

بعد از مدتی ظاهر خود به خود از میان می رود، وجود قرآن در ورزش برای ما حکم حفظ حیات پوسته و هسته را دارد که باعث می شود، هم ظاهر و هم باطن حفظ شود.

ورزشکاران موسسه شما تاکنون چه افتخاراتی کسب کرده اند؟

تعدادی از شاگردان این موسسه در لیگ نونهالان مازندران مشغول به مسابقه هستند، کسب مقام های دومی و سومی استان مازندران در سال های قبل کسب مقام دوم تیمی در مسابقات عشایر روستایی، کسب بیش از ۵ طلا، ۷ نقره از افتخارات اعضای این موسسه ورزشی قرآنی است.

در پایان اگر سخنی دارید بفرمایید.

رضایت خداوند در لحظه های حساس و گاه پنهان٬ تصمیم و انتخاب - چه داوری و یا مربیگری - برای من رویدادهای مبارکی است که همیشه به عنوان خاطرات خوب و ماندگار در خاطرم مانده.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
taekwondo
خانم حسینی استاد من است استادی واقعا بی نظیر است تمام تلاشش را برای ما انجام میدهد من واقعا در کنار این خانم هم قهرمان تکواندو میشوم هم حافظ کل قران .استاد خوبم بهت افتخار میکنم.انشاالله تا اخر عمر در کنارم بمانی
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴