کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک توصیه به دانشگاه مازندران

فرایند جذب هیئت علمی را باید از جناح بندی های سیاسی دور کرد

13 آبان 1393 ساعت 18:41

سیاست باید علم زده شود تا ملاک و معیار رد یا پذیرش افراد گرایش ها و جناح بندی های سیاسی نباشد.


به گزارش بلاغ به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران عباس یزدانی امروز در نشست صمیمی جذب اعضای هیئت علمی در بابلسر اظهار داشت: کشور ما در داشتن منابع طبیعی جزو 10 کشور برتر دنیا بوده و از نعمت خدادادی نفت، گاز، منابع طبیعی و سرمایه های انسانی مطلوبی برخوردار است.
 
وی با اشاره به اینکه امروز مهم ترین هدف ما در مرکز جذب اعضای هیئت علمی این است که از دانش آموختگان برتر، نخبگان و بهترین های علمی که بتوانند عامل توسعه و پیشرفت و رشد کشور باشند بهره گیریم، بیان داشت: گر چه از نظر قوانین، مقررات و آیین نامه های جذب تغییر چندانی نداشته  اما یکی از رویکرد های مهم و استراتژیک را در این دوره شاهد هستیم و آن اتخاذ ساز‌ وکار مناسب و مطلوب جذب اعضای هیات علمی است به گونه ای که از سیاست زدگی به دور باشد.
 
یزدانی یکی از آفت های مراکز آکادمیک و دانشگاهی را سیاست زدگی دانست و خاطرنشان کرد: سیاست باید علم زده شود و تلاش ما در هیئت جذب این است که فرایند جذب را از جناح بندی های سیاسی دور کنیم تا ملاک و معیار رد یا پذیرش افراد گرایش ها و جناح بندی های سیاسی نباشد.
 
معاون مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این به آن معنا نیست که استاد دانشگاه ما مواضع سیاسی نداشته باشد بلکه باید به عنوان یک فرصت به آن نگریسته شود.


کد مطلب: 57051

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/57051/فرایند-جذب-هیئت-علمی-باید-جناح-بندی-های-سیاسی-دور

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com