تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
کد مطلب : ۵۷۰۳۸
کشور هند با اولین پرتاب امکانات فنی خود را به جهانیان نشان داد.
۰
plusresetminus

 

بلاغ- هند قصد دارد در سال 2018 میلادی مریخ نورد جدیدی به مریخ اعزام کند.

شیوا کومار رئیس مرکز طرح ها و ساخت ماهواره های سازمان پژوهش های فضایی هند به خبرنگاران گفت که مریخنورد و دستگاه فرود به سوی مریخ پرتاب خواهد شد.

خوش بینی دانشمندان هندی بر موفقیت اولین مأموریت فضایی استوار است.

24 ماه سپتامبر سال جاری دستگاه هندی «منگلیان» Mangalyaan پس از طی مسافتی به طول 680 میلیون کیلومتر توانست به مدار سیاره سرخ برسد. هند اولین کشور در جهان شد که توانست دستگاه فضایی را در اولین تلاش خود به مدار مریخ برساند.

ماموریت دستگاه هندی برای شش ماه در نظر گرفته شده که پنج بار کمتر از وقتی است که متخصصان هندی برای تهیه مقدمات این ماموریت کار کردند.

در هند گفتند که اولین پرتاب مریخی قبل از هر چیز نمایشی بود اما هند امکانات فنی خود را به جهانیان نشان داد.

آندری یونین عضو وابسته آکادمی فضانوردی روسیه در این خصوص گفت: این پرتاب موفقیت بزرگی برای هند است. هند و بسیاری از کشورها که سعی می کنند نقش خود در فرآیند فنی جهان افزایش بدهند توجه زیادی به رشته فضانوردی دارند چرا که این رشته بخشی از کشور بزرگ دارای فناوری عالی و رشته فضانوردی ملی محسوب می شود.

هند برای موفقیت ماموریت دوم و دشوارتر باید کارهای زیادی به انجام برساند و مسائل فنی دشواری را حل و فصل کند. پرواز بعدی به مریخ پس از پرواز سال 2016 میلادی به ماه انجام خواهد شد.

«چاندرایان-2» باید ماهواره و ماهنورد را به کره ماه برساند. تجربه پرتاب دستگاه های فضایی به ماه برای انجام مأموریت مریخ - 2 لازم خواهد بود.

یکی از مسائل دشواری که طراحان و مهندسان هندی باید حل کنند پایان کار موشک سنگین حامل و رساندن آن به مرحله بهره برداری است.

متخصصان «ایسرو – ISRO» موشک حامل برای رساندن ماهواره های ثابت GSLV-Mark I-III و موتور موشکی کریوژنی را ساخته اند. مطابق با محاسبات انجام شده، چنین موشکی می تواند بارها به وزن 2 تا سه تن را به فضا برساند.

شیوا کومار رئیس مرکز طراحی و ساخت ماهواره های سازمان پژوهش های فضایی هند در توضیح گفت: از موشک GSLV-Mark I-III برای پرتاب دستگاه فضایی چاندرایان -2 استفاده خواهد شد که سنگین تر از چاندرایان -1 است و دیرتر در مأموریت مریخ -2 مورد استفاده قرار خواهد گرفت زیرا علاوه بر دستگاه های علمی این موشک ها دستگاههای فرود و جستجوگر را نیز حمل خواهند کرد.

استارت اول GSLV-Mark I-III برای دسامبر سال جاری در نظر گرفته شده است. متخصصان هندی روی آن حساب می کنند که تا آغاز مأموریت ماه در سال 2016 میلادی بتوانند تمام آزمایشات موشک حامل سنگین ساخت هند را به پایان برسانند./آ
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰