تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۵۷۰۲۷
همزمان با دهم محرم الحرام و عاشورای حسینی، صدای «لبیک یا حسین» صدها تن از سوگواران حسینی در پکن پایتخت چین طنین انداز شد.
۰
plusresetminus
بلاغ- این مراسم و آیین های گرامیداشت دهه محرم که سفارت ایران در پکن میزبان برگزاری آن بود، امسال حال و هوای دیگری داشت چرا که علاوه بر ایرانیان مقیم، تعدادی از اتباع چینی مسلمان نیز در جمع ایرانیان حاضر شده بودند.

دانشجویان، تجار، کسبه، ایرانیان مقیم، کارکنان سفارت، اساتید دانشگاه و همه همه از ابتدای صبح امروز (سه شنبه) آمده بودند تا ارادت خود را به سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) نشان دهند.

آنان همچنین با نوحه سرایی یکی از مداحان اهل بیت و سینه زنی، یاد حماسه آفرینان کربلا را گرامی داشته و بر پیروی از سید و سالار شهیدان و زنده نگه داشتن قیام عاشورا تاکید کردند.

حجت الاسلام شریعتی نیز در سخنانی در این مراسم با اشاره به قیام امام حسین (ع) به عنوان نماد آزادگی و ظلم ستیزی، بر هوشیاری بیشتر در برابر دسیسه های دشمنان اسلام، حفظ وحدت و دوری از تفرقه تاکید کرد.

وی گفت: حماسه عاشورا شورانگیز ترین حماسه تاریخ بشری است که نیرومندترین احساسات میلیون ها انسان را برانگیخته و از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی نیز گذشته است.

وی تصریح کرد: ارزش، اعتبار و عظمت شخصیت امام حسین (ع) و قیام عاشورا به قدری است که نه تنها دوستان و پیروانش، بلکه بیگانگان هم در مقابل نام با شکوه و خواستنی او سر تعظیم فرود می آورند و قیام مقدس کربلا را با احترام و تکریم یاد می کنند.

براساس گزارش های دریافتی، ایرانیان مقیم شهرهای گوانگجو و شانگهای در چین و همچنین ایرانیان مقیم شهرهای توکیو در ژاپن، سئول در کره جنوبی و پیونگ یانگ در کره شمالی نیز با حضور در سفارتخانه ها و کنسولگریهای جمهوری اسلامی ایران، ضمن برگزاری مراسم عزاداری، یاد و خاطره شهدای کربلا را گرامی داشتند./آ
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲