تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۵۷۰۱۵
همزمان با سراسر کشور، شور حسینی در مازندران نیز با ابراز انزجار از استکبار همراه شد.
۰
plusresetminus
بلاغ- مردم مومن و ولایتمدار استان مازندران همگام با مردم سراسر کشور، امروز و در دهمین روز محرم که مقارن با ۱۳ آبان‌ماه روز استکبارستیزی است؛ فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را رساتر از گذشته در جای‌جای سرزمین سبز علویان، سردادند.

از صبح زود فضای شهرها و آبادی‌های ایران اسلامی رنگ و روی دیگری گرفت، امروز اوج عزاداری‌های دلدادگان مکتب حسینی در جای‌جای این سرزمین علوی‌تبار است، امروز و پس از گذشت بیش از یک‌هزار ۴۰۰ سال از حماسه بزرگ عاشورا، هنوز هم عزاداران حسین ندای «لبیک یا حسین» را سر می‌دهند و در عزای سرور و سالار شهیدان دشت کربلا و اصحاب و اولاد فداکاراش بر سر و سینه می‌زنند.

بیش از یک هزار و اندی سال است که مردم ولایتمدار سراسر جهان بر یزدیان لعنت فرستاده، در رثای آل‌الله نوحه‌ می‌خوانند و بر مظلومیت حماسه سازان کربلا می‌گریند.

حماسه حسینی به انسان‌های هر عصر و زمان می‌آموزد که «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» و یادآور می‌شود که باطل با همه امکانات و ظرفیت‌های خود همیشه در مقابل حق ایستاده است و از هیچ کوششی برای رسیدن به مقاصد خود دریغ نمی‌کند.

امروز و در روز تقارن «لبیک یا حسین» با ندای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در سراسر ایران اسلامی، یک بار دیگر فریاد خشم و انزجار مردم مسلمان مازندران علیه استکبار و یزید زمان نیز هم‌صدا با مردمان سایر شهرها و روستاهای کشورمان به آسمان رفت.

امروز تاکید علمای ما بر شناخت هر چه بیشتر امام و یزید زمان است و اینگونه است که فریاد «لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا حسین است».

تا لحظاتی دیگر، نماز ظهر عاشورا در تمامی مسیرهای عزاداری و راهپیمایی ۱۳ آبان در مازندران برگزار می‌شود./آ
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما