تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۵۷۰۱۳
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر به تکرار ادعاهای خود در مورد برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و خواستار اجرای کامل اقدامات عملی مورد توافق دوجانبه شد.
۰
plusresetminus
بلاغ- «یوکیا آمانو» روز دوشنبه بار دیگر با تکرار ادعاها در مورد برنامه هسته‌ای ایران و با وجود اذعان به همکاری ایران با آژانس، خواستار اجرای تمامی اقدامات عملی مورد توافق، از سوی ایران شد.

به نوشته خبرگزاری شینهوا، آقای آمانو که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل صحبت می‌کرد، گفت: «ایران اغلب اقدامات عملی مورد توافق ذیل چارچوب را اجرا کرده است، اما نه همه آن‌ها را.»

وی همچنین با بیان اینکه آژانس همچنان در حال بررسی عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران است، گفت آژانس نمی‌تواند با اطمینان عنوان کند که تمامی مواد هسته‌ای موجود در ایران، در راستای اهداف صلح‌آمیز به کار گرفته شده‌اند.

مدیر کل آژانس در این مورد گفت: «ما نمی‌توانیم تضمینی معتبر مبنی بر نبود مواد یا فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده در ایران ارائه دهیم.»

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های مهمی در زمینه اجرای پادمان‌ها در ایران صورت گرفته، گفت از ایران خواسته‌ است تا همکاری‌های خود با آژانس را در راستای حل تمامی مسائل باقی‌مانده، افزایش دهد.

آقای آمانو هفته گذشته نیز با حضور در اندیشکده بروکینگز، خواستار اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران و اجازه دسترسی به مراکز نظامی این کشور شده بود./آ
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴