تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۵۷۰۰۰
دستجات و هیات های عزاداری از سراسر عراق و همچنین هیات هایی از ایران، صبح امروز سه شنبه از اطراف حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) در بین الحرمین به حرکت درآمدند.
۰
plusresetminus
بلاغ- هیات های عزدار شب گذشته تا ساعتی از نیمه شب گذشته ، در حرمین حسینی و عباسی و بین الحرمین و خیابان های اطراف به عزاداری پرداختند.

دیشب کربلا خواب نبود. همه بیدار بودند و مشغول دعا و زیارت و از بامداد امروز بعد از نماز صبح ، هیات ها برای برگزاری مراسم روز عاشورا آماده شدند. پرچم ها ، علم ها ؛ کتل ها و زنجیرها را آماده کرده و به صف شدند.

بسیاری از هیات ها کفن پوش آمده اند و برخی سینه زنان و برخی زنجیرزنان درحالی که پرچم های سبز و سرخ و سیاه به دست دارند.

هیات ها و دستجات عزادار در مسیر حرکت خود به سمت خیمه گاه می روند؛ به مکانی که در روز عاشورای حسینی خیمه های امام و خاندان و یارانش آنجا برپا بوده است. خیمه گاه در ۲۵۰ متری جنوب غرب حرم امام حسین واقع است.

دستجات در ادامه حرکت خود به یاد مصایب حضرت زینب (س) خود را به تل زینبیه می رسانند، نقطه ای که گفته می شود در روز عاشورا بلندایی بوده تا خواهر نگران از آن بالا اوضاع را نظارت کند.

مراسم امروز که با حضور علمای دین در حرمین حسینی و عباسی و حضور صدها هزار نفری عاشقان سالار شهیدان برگزار می شود، تا نماز ظهر ادامه خواهد داشت.

بعد از نماز ظهر دسته ای طویریج ، منطقه ای در ۲۵ کیلومتری شرق کربلا طی آیین خاصی که همه ساله برگزار می شود، خود را به حرم می رسانند.

آنان دوان دوان ، هروله کنان و درحالی که بر سر و سینه می زنند، وارد حرم می شوند.

امروز همزمان با اذان ظهر، عزاداران در مناطق مختلف کربلا اعم از حرم حسینی، عباسی ، بین الحرمین و خیابان های اطراف به یاد آخرین نماز امام حسین(ع)، به نماز جماعت می ایستند./آ
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴