تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۵۶۹۳۷
خانواده شیخ نمر النمر رهبر شیعیان عربستان برای اولین بار برای دیدار او به زندان الحایر واقع در ریاض می‌روند.
۰
plusresetminus
بلاغ- به نقل از پایگاه خبری عاجل نیوز، خانواده شیخ نمر النمر رهبر شیعیان عربستان امروز دوشنبه (۱۲ آبان) برای اولین بار برای دیدار او به زندان الحایر واقع در ریاض می‌روند.

از زمان صدور حکم اعدام علیه شیخ نمر النمر، این اولین بار است که مقامات عربستانی به خانواده وی اجازه ملاقات با او را می‌دهند.

محمد نمر النمر برادر شیخ نمر النمر در صفحه توئیتر خود با اعلام این خبر از هواداران وی خواست تا برای او دعا کنند.

این ملاقات در حالی صورت می‌گیرد که روز گذشته یک منبع نزدیک به شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان اخبار برخی رسانه ها در مورد صدور دستور عفو او را تکذیب کرد.

این منبع به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت که حکم اعدام علیه شیخ النمر « نهایی نشده است» و عفو فقط در صورتی امکان دارد که این حکم قطعی و نهایی شود از همین رو اخبار مربوط به عفو ایشان بی‌اساس است.

وی با اشاره به اینکه النمر در صدد است درچند روز آینده به حکم اعدام اعتراض کند، افزود: مهلت اعتراض تا ۳۰روز پس از دریافت حکم اعتبار دارد و این مهلت هنوز پایان نیافته است.

این در حالی است که برخی رسانه ها و سایت های خبری به نقل از یک پایگاه خبری عراقی ادعا کردند که ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سعودی صدور عفو شیخ النمر را صادر کرده است.

بر اساس قانون عربستان، حکم دادگاه کیفری برای اعدام شیخ نمر فورا اجرا نمی شود و از سوی دادگاه استیناف قابل نقض است؛ حتی اگر تأیید شود پس از آن به شورای عالی قضایی و پس از آن پادشاه ارائه می شود و در صورت تأیید نهایی برای اجرا به وزارت کشور ارجاع داده می شود. بنابراین مراحل قانونی آن چند ماه طول می‌کشد البته اجرای فوری این حکم تنها به دستور شاه عربستان امکانپذیر است.

این روحانی شیعه که چندی پیش به اتهام فتنه انگیزی به اعدام محکوم شده است، در هشتم ژوئیه ۲۰۱۲ و در پی تظاهرات در قطیف واقع در شرق عربستان و همزمان با اعتراضات در بحرین، دستگیر شد. صدور این حکم واکنش‌‌های شدیدی را در منطقه و جهان اسلامی به همراه داشته و درباره پیامدهای اجرای این حکم به مقامات سعودی هشدار دادند./آ
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴