تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۵۶۹۲۴
گزارش‌ها حاکی است که اداره هوانوردی فدرال آمریکا در پی درخواست پلیس فرگوسن بعد از قتل نوجوان سیاه پوست آمریکایی، با هدف مهار پوشش رسانه‌ای اعتراضات به پلیس در خیابان‌های فرگوسن، اقدام به اعمال منطقه پرواز ممنوع کرده است.
۰
plusresetminus
بلاغ- خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی نوشت که بعد از مرگ «مایکل براون» نوجوان 18 ساله سیاه پوست آمریکایی در فرگوسن که ماه آگوست سال جاری میلادی اتفاق افتاد، اداره هوانوردی فدرال آمریکا با درخواست پلیس فرگوسن برای صدور ممنوعیت پرواز بر فراز تا فاصله بیش از 37 مایلی حریم هوایی اطراف شهر فرگوسن به مدت 12 روز موافقت کرده است.

این در حالیست که پلیس فرگوسن به صورت محرمانه اذعان کرده است که هدف از اعمال این ممنوعیت پرواز بر فراز فرگوسن، ممانعت از به پرواز درآمدن بالگردهای رسانه ای و پوشش اخبار تظاهرات خیابانی در این شهر بوده است.

این خبر با استناد به گفت و گوی ضبط شده ای که بر اساس قانون آزادی اطلاعات در آمریکا توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس به دست آمده است، گزارش می شود.

بر این اساس، صبح تاریخ 12 آگوست و یک روز بعد از اعمال محدودیت پرواز بر فراز فرگوسن بود که اداره هوانوری فدرال آمریکا تلاش کردند تا به منظور صدور مجوز پروازهای تجاری در نزدیکی فرودگاه بین المللی «لمبرت» سنت لوئیس، تعریف فرمان ممنوعیت پرواز را تغییر دهند و به این ترتیب، بالگردهای پلیس در منطقه شروع به پرواز کردند اما سایر بالگردها این اجازه را نداشتند.

افشای این گفت‌وگوها بین مقامات پلیس فرگوسن با اداره هوانوردی فدرال در تضاد با ادعاهای صورت گرفته توسط پلیس سنت لوئیس است؛ پلیس در واکنش به تظاهراتی که متعاقب قتل براون توسط پلیس صورت گرفت، مدعی شد که محدودیت های اعمال شده در پرواز صرفا برای ایجاد امنیت صورت گرفته است و ربطی به ممانعت از پوشش رسانه ای خشونت های پلیس علیه مردم معترض ندارد.

در تظاهراتی که مردم سنت لوئیس در اعتراض به اقدام پلیس در به قتل رساندن براون برگزار کردند، چندین خبرنگار بازداشت شدند و پلیس به سمت یکی از کارکنان خبری تلویزیون نیز گاز اشک آور شلیک کرد و به برخی از تظاهرات کنندگان نیز دستور داده شده بود که حق فیلم برداری از افسران پلیس را ندارند.

این در حالیست که در اوایل اکتبر بود که یک قاضی فدرال تاکید کرد که پلیس فرگوسن حقوق اساسی معترضان و رسانه های خبری را نقض کرده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» اخیرا در خبری نوشت که وزارت دادگستری آمریکا در تحقیقات خود درباره حادثه فرگوسن به این نتیجه رسیده است که مدارک کافی مبنی بر نقض حقوق مدنی از سوی «دارن ویلسون» مامور پلیس قاتل مایکل براون وجود ندارد و به این ترتیب، احتمال اعلام بی گناهی این مامور وجود دارد./آ

منبع : دانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴