تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۵۶۹۱۳
این نماینده با تاکید بر اینکه تولید مرکبات مازندران یک صدم سال های گذشته است، گفت: در صورت حمایت نکردن دولت، اقدامی مانند تغییر کاربری باغات، دور از تصور نیست.
۰
plusresetminus
افت صد پله ای تولید مرکبات در مازندران/چرا دولت از باغداران خسارت دیده حمایت نمی کند؟
به گزارش بلاغ به نقل از خبرنگار خانه ملت، قاسم احمدی لاشکی در رابطه با وضعیت تولید مرکبات در مازندارن، اظهار داشت: سرمازدگی سال گذشته، بسیاری از باغات مازندران را با آسیب های جدی مواجه ساخت و به عقیده بنده، میزان تولید مرکبات در مازندران، کمتر از یک صدم سال های گذشته خواهد بود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باغات غرب مازندران با مشکلات بسیار مواجه اند، تصریح کرد: اگر دولت، تسهیلاتی را به باغداران اختصاص دهد، قطعا انگیزه آنها افزایش یافته و شاهد افزایش تولیدات در سالهای آینده خواهیم بود، اما در غیر اینصورت، احیای باغات غیر ممکن است.

وی افزود: درصورت حمایت نکردن دولت، اقدامی از قبیل تغییر کاربری باغات دور از تصور نیست و امیدوارم که وزارت جهاد کشاورزی با جدیت تمام این موضوع را پیگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم در پاسخ به این سوال که آیا نیازی به واردات مرکبات وجود دارد، گفت: نیاز به واردات را مصرف داخل تعیین می کند، اما نکته حائز اهمیت اینکه مرکبات در بسیاری از نقاط کشور تولید می شود و با این وضعیت، نیازی به واردات مرکبات نخواهد بود.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه هدف، حمایت از تولید ملی است، بیان کرد: به عقیده بنده می توان با کمی صرفه جویی، از واردات پیشگیری کرد و نباید به منظور عرضه کالا بیش از میزان تقاضا، به راحتی اقدام به واردات کرد، وزارت جهاد کشاورزی نیز باید بر اساس آمارها و تقاضای واقعی واردات را انجام دهد تا شاهد متضرر شدن باغداران و کشاورزان نباشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴