تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۵۵۱۵۶
رئیس جدید شورای شهر تهران با بیان اینکه همه افراد خطوط فکری سیاسی دارند گفت: قاعدتا در مسائل شهری برخی مسائل تخصصی است و باید کار کرد و نباید سیاست را دخالت داد.
۰
plusresetminus
بلاغ-مهندس مهدی چمران در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا فکر می‌کردید امروز رای بیاورید، گفت: من پارسال هم رای خود را حساب کرده بودم و امسال هم حساب کرده بودم که 18 رای می‌آورم ولی راستش را بخواهید بهصورت قاطعانه فکر نمی‌کردم که رئیس شوم.
وی همچنین تاکید کرد: این پیروزی و برنده شدن نیست، بلکه وظیفه است.
وی در بخش دیگری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دو تن از اعضای شورا که یکی کاندید هیئت رئیسه بود، هفته گذشته توسط یکی از نهادها احضار شدند و از یکی از آنها خواسته شده که به نفع شما از نامزدی کناره گیری کند گفت: این موضوع را کاملا تکذیب می‌کنم.
چمران همچنین با بیان اینکه ما تلاشمان این است که تحت تاثیر دسته بندی‌های سیاسی نباشیم، گفت: آفت شوراها همین تحت تاثیر قرار گرفتن است و اینکه برنامه اعضای شورا بر این اساس باشد.
چمران با تاکید بر اینکه شورا از این مسائل خود را به سلامت گذرانده است گفت: ممکن است دوستان با هم تصمیم بگیرند و تنظیماتی داشته باشند. اما این مسائل سیاسی خوشبختانه در شورا دخالت نداشت تا دوستان با کمال آرامش و صمیمیت تصمیم گیری کنند.
رئیس جدید شورای شهر تهران با بیان اینکه همه افراد خطوط فکری سیاسی دارند گفت: قاعدتا در مسائل شهری برخی مسائل تخصصی است و باید کار کرد و نباید سیاست را دخالت داد.
وی افزود: تلاش ما بر این است که از این تفکرات فاصله بگیریم و آنچه در دوره گذشته دیدیم عموما به این مسائل ربط نداشت.
چمران همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه از این به بعد شهرداری تعامل بیشتری با شورا خواهد داشت، گفت: اینکه بگویید شهرداری به شورا تسلط دارد حرف درستی نیست. مقام معظم رهبری شورا را ریشه شهرداری دانستند و تاکید کرده‌اند که شهرداری و شورا باید با هم تعامل داشته باشند.
وی در پاسخ به اینکه چه تغییراتی در روند اداره شورا رخ خواهد داد گفت: ما روند قانونی را در گذشته داشتیم و قاعدتا نباید تغییراتی بدهیم زیرا قانون همه چیز را مثل مجلس مشخص کرده است.
وی درباره نحوه تذکرها در دوره‌ جدید گفت: دوره‌های قبل 15 عضو در شورا حضور داشتند و اکنون تعداد به 31 نفر رسیده است به این ترتیب نوبت دهی برای تذکر سخت تر می‌شود./ع
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴