تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۵۵۱۴۷
رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده با بیان اینکه نگاه ما در بسته حمایتی از مدارس غیردولتی، صرف هزینه برای مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرهاست که مشکل کمبود نیرو و کمبود فضا دارند گفت: از سوی دیگر برای تامین تجهیزات و امکانات در این مدارس در بسته حمایتی وام‌هایی را برای موسسان در نظر گرفتیم و نیاز نیست اولیا هزینه‌ای پرداخت کنند.
۰
plusresetminus
بلاغ-مرضیه گرد با بیان اینکه بسته حمایتی آموزش و پرورش از مدارس غیردولتی دارای دو چارچوب است، اظهار کرد: چارچوب اولیه، کل بسته را شامل می‌شود که توسط وزیر آموزش و پرورش در یازدهم تیرماه امسال ابلاغ شد.وی افزود: چارچوب دوم، شامل دستورالعمل‌های اجرایی بسته حمایتی است. بر این اساس مسائل قانونی و اجرایی بسته نیز پس از بررسی در دوازدهم مردادماه به استان‌ها ابلاغ شد.رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده با بیان اینکه طبق این برنامه مناطق و استان‌ها می‌توانند بسیاری از گره‌ها و مشکلات خود را حل کنند، گفت: به نظر ما این یک برد دو طرفه است، زیرا اجرای آن هم به نفع مردم است که تمایل دارند در امر آموزش مشارکت داشته باشند و هم به نفع وزارت آموزش و پرورش است که می‌تواند معتمدان خود را شناسایی و برخی از مسئولیت‌ها را با آنها به اشتراک بگذارد. گرد ادامه داد: در این بسته نگاه ما به مناطق محروم است. به عنوان مثال روستایی وجود دارد که 40 دانش‌آموز دارد و هیچ معلمی هم برای اعزام به آنجا اعلام آمادگی نکرده است، در صورتی که در همان روستا افراد با سواد و تحصیلکرده تحت عناوین مختلفی حضور دارند؛ اگر موسسان موفق را شناسایی کنیم تا قرارداد ببندند و دوره‌ آموزش کوتاهی را بگذرانند، در همان روستا دانش‌آموزان تحت پوشش می‌روند و اینگونه آمار بازماندگان از تحصیل به حداقل خواهد رسید.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه راهکارهای مختلفی در این بسته پیشنهاد شده است، گفت: مدارسی هستند که به واسطه سال اول و دوم فعالیت‌، ظرفیت جذب دانش‌آموزانشان به 50 درصد رسیده است. به این مدارس چون در آغاز راه هستند، کمک می‌کنیم تا دانش‌آموزانی که در کلاس‌های با تراکم بالای 40 نفر در بخش دولتی تحصیل می‌کنند به آنجا منتقل شوند.
وی افزود: در این صورت معلم آن کلاس در مدرسه دولتی نیز فرصت می‌کند تا کیفیت آموزش را ارتقا دهد. بنابراین یک نگاه ما کیفیت بخشی به مدارس دولتی با کمک مدارس غیردولتی است.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده با بیان اینکه بسته حمایتی بتازگی ابلاغ شده و باید استان‌ها روی آن کار کنند و اطلاع‌رسانی مناسبی انجام دهند، اظهار کرد: به عنوان مثال اگر مدرسه‌ای رو به تخریب است و سازمان نوسازی اعلام کرده که این مدرسه باید جمع‌آوری و تخریب شود، دیگر نباید هزینه‌ای را برای آن صرف کرد، بلکه باید مقاوم‌سازی مدارس دیگر را انجام دهیم و چنانچه مدرسه‌ غیردولتی در همان حوالی وجود دارد که توانایی و ظرفیت دارد، دانش‌آموزان را به آن مدرسه غیردولتی منتقل کند که جزو خرید خدمات آموزشی محسوب می‌شود.
آیا انتقال دانش‌آموزان از مدارس دولتی به غیردولتی رایگان است؟
گرد در پاسخ به اینکه آیا در خرید خدمات آموزشی از مشارکت مردمی هم استفاده می شود یا رایگان است؟، گفت: این بخشی که مدنظرماست با توافق مدرسه، موسس و خانواده انجام می‌شود. در این قسمت‌ها چون نگاه ما کمک، حمایت و پوشش تحصیلی در مناطق محروم است نیاز به هزینه کردن از سوی خانواده‌ها نداریم.
وی تصریح کرد: نگاه ما در این بسته حمایتی صرف هزینه برای مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرهاست که مشکل کمبود نیرو و فضا دارند و از امکانات کافی برخوردار نیستند. از سوی دیگر برای تامین این تجهیزات و امکانات در این بسته حمایتی وام‌هایی را برای موسسان در نظر گرفتیم و نیاز نیست اولیا هزینه‌ای پرداخت کنند، اما به مدرسه‌ای که توانمند و برخوردار است و شرایط ویژه دارد ورود پیدا نمی‌کنیم./ع
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما