تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۵۵۱۲۹
تا چند سال اخیر فعالیتها فرهنگی وسیعی در زمینه حیوانات به خصوص حیوانات خانگی به صورت چراغ خاموش انجام می‌شود؛اما اخیر این فعالیتها به حدی زیاد شده است که به طوری که دغدغه برخی از از خانواده افرستادن سگهای خود به مهد ویژه سگها است.
۰
plusresetminus
بلاغ- داشتن سگ خانگی و علاقه ای که برخی از خانواد‌های ایرانی به داشتن سگ دارند وصف نشدنی است؛ سگ های شناسنامه دار و غذاهای ویژه‌ای که برای آنها تهیه می‌شود، شاید خرج و مخارج آن برابری کند با هزینه یک انسان.
تا چند سال اخیر فعالیتها فرهنگی وسیعی در زمینه حیوانات به خصوص حیوانات خانگی به صورت چراغ خاموش انجام می‌شد؛ اما اخیر این فعالیتها به حدی زیاد شده است به طوری که دغدغه برخی از خانواده‌ها فرستادن سگهای خود به "مهد ویژه سگها" است.
اکثرکسانی که با مراجعه به این مهدها حاضر هستند پول زیادی هم برای این کارها بدهند کسانی هستند که وقت رسیدگی و نگهداری حیوانات خود راندارند و راضی هستند که مبالغ هنگفتی برای نگهداری سگهای خود بدهند تا با خیالی راحت به کار روزمره شان رسیدگی کنند.
احتمالا تا چند سال آینده دغدغه برخی از افراد جامعه این است که سگ خانگی شان را به مهد سگ ها بفرستند تا هم تربیت شوند و هم از تنهایی دربیایند،با وجود تاکید دین اسلام بر حمایت از حیوانات و مهربانی با آنها رفتارهای اینچنینی به هیچ عنوان با سبک زندگی ایرانی اسلامی سازگار نیست.
نگهداری حیوانات در فضاهای بسته و آپارتمانها باعث شیوع بیماریهای خطرناکی می‌شود که متاسفانه روز به روز بیشتر می‌شود و شاید در آینده‌ای‌ نزدیک به نوعی عرف و فرهنگ برخی از فراد جامعه تبدیل شود.
به نظر می‌رسد غفلت مسئولان نهادهای‌ نظارتی در کنار سود جویی عده ای خاص سبب شده است تا حدودی ورود حیوانات خانگی به زندگی‌ها امروزه به نوعی فرهنگ تبدیل شود یک روز هم زیستی خانم بازیگر با گربه محبوبش و این روزها هم برپایی مهد ویژه سگ‌ها./آ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴