تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۵۴۹۱۶
به طور معمول زمان مناسب برای جراحی دندان عقل زمانی است که بتوان قبل از بهم خوردن توازن فضایی بین دندان‌ها این عمل را انجام داد.
۰
plusresetminus
بلاغ- اکبر فاضل دندانپزشک  گفت:‌دندان‌های عقل همیشه به جراحی نیاز ندارند. دندان‌های عقلی را که در دهان فضای کافی برای رویش ندارند و یا جای کمی برای رویش آن وجود داشته باشد، باید جراحی کرد.
  وی افزود: همچنین در صورتی که رویش دندان عقل بد باشد و غذا در دندان 7گیر کند، ترجیح دندانپزشکان بر این است که در این گونه موارد دندان عقل جراحی شود.   این دندان پزشک ادامه داد:‌دندان عقل به گونه‌ای باشد که قوس دندانی در دهان ایجاد کند و در اثر آن تمیز کردن دندان عقل با مشکل مواجه شود و در نتیجه سختی تمیزکردن دندان عقل، دندان 7 با خطر پوسیدگی رو به رو شود.   وی ادامه داد:در مواردیکه فرد مبتلا به سردرد میگرنی و یا سردرد در ناحیه صورت باشد که علت آن وجود دندان عقل باشد، جراحی تنها راه درمان خواهد بود.   فاضل تصریح کرد: در صورتی که دندان عقل مقابل به سمت دندان‌های پایین حرکت کند و برخوردی میان دندان7و 8 به وجود بیاید در این موارد نیز بر اساس تشخیص پزشک، دندان عقل مورد جراحی قرار می‌گیرد.   وی عنوان کرد: به طور معمول زمان مناسب برای جراحی دندان عقل زمانی است که بتوان قبل از بهم خوردن توازن فضایی بین دندان‌ها این عمل را انجام داد. سن رویش دندان عقل بین سنین 18 تا 25سالگی است در این زمان هنوز قوس دندانی کامل نشده و در این زمان در صورتی که دندان عقل با کمبود فضا برای رویش مواجه گردد. دندان عقل جراحی خواهد شد.   این دندانپزشک با اشاره به سن مناسب برای جراحی دندان عقل اظهار داشت: سن ایده آل برای جراحی دندان عقل همان سن18تا25سالگی است. در این سن قابلیت انعطاف بیشتری برای رویش دندان عقل وجود دارد./آ
   
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴