مدیرکل ورزش استان در حاشیه المپیاد ورزشی روستایی:

ورزش مازندران هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است

تاریخ انتشاريکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
کد مطلب : ۵۴۸۹۰
حبیب حسین زادگان گفت: نگاه ما به ورزش هم توجه به ورزش پهلوانی و قهرمانی و هم دانش آموزی و به ویژه ورزش های بومی محلی و روستایی است و دولت نیز به این بخش توجه و تاکید فراوان دارد.
۰
plusresetminus
ورزش مازندران هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است
به گزارش خبرنگار بلاغ از ساری، ورزشکاران مازندران که در کشور و جهان سرآمد هستند و اداره کل ورزش و جوانان مازندران نیز رتبه دوم کشور را سال گذشته بعد از استان آذربایجان شرقی کسب کرده، خود گویای توانمندی و روحیه پهلوانی و قهرمانی ورزشکاران مازندرانی است که مسئولان کشور باید توجه فرا استانی به ورزش مازندران داشته باشند.
ورزشکاران با استعداد و توانمندی در کشور و به ویژه مازندران هستند که تنها به دلیل مشکلات و نداشتن توان مالی خانواده ها برای فراهم کردن امکانات ورزشی شان از ادامه راه باز می مانند و ممکن است به بیراهه کشیده شوند.
* قهرمان تیراندازی کشور سلاح مناسب ندارد!
محمدعلی دانشیان از تیراندازان برتر در رشته «تفنگ بادی» کشور است که در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین المپیاد ورزشی روستایی و عشایری ویژه شهدای بخش مرکزی ساری که روز شنبه در سالن جهان پهلوان سیدرسول حسینی برگزار شد، در گفت و گو با بلاغ با بیان اینکه مدت 4 سال است که در رشته تفنگ بادی فعالیت می کند، گفت: تا کنون موفق شدم دو نشان طلای کشوری و چهار نشان طلای لیگ و یک نشان نقره کسب کنم.
این ورزشکار مازندرانی که 8 سال پیش به دلیل سقوط از ارتفاع از دو پا معلول شده، اذعان داشت: با توجه به اینکه باید برای مسابقات لهستان آماده شویم، هنوز مشکل سلاح من رفع نشده و سلاح مناسب برای حضور در مسابقات برون مرزی ندارم.
* المپیادی بی سابقه
رئیس شورای ورزشی بخش مرکزی ساری نیز در گفت‌وگو با بلاغ گفت: این المپیاد که برای نخستین بار در استان و حتی کشور در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می شود.
حامد یوسفی افزود: این المپیاد، در 20 رشته برگزار می شود که 11رشته ویژه آقایان شامل: تنیس روی میز، کاراته، تکواندو، فوتسال، فوتبال نوجوانان، مینی فوتبال و والیبال است.
وی ادامه داد: 9رشته برای بانوان که بیشتر به صورت سنتی در قالب رشته های لیگ شامل، والیبال، فوتسال، تنیس روی میز، دژبال، دال پلان، شطرنج، به ویژه هفت سنگ که نخستین بار است در ساری برگزار می شود، برای آمادگی بانوان در مسابقات روستای عشایری است که قرار است امسال در کشور برگزار شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: 3هزار و 600 ورزشکار در قالب 240 تیم روستایی در این المپیاد شرکت کردند و تیم های برگزیده در این المپیاد به مدت یک سال جزو تیم های برگزیده شهر ساری به شمار می آیند و در همه‎ی مسابقات شهرستانی و استانی شرکت خواهند کرد.
رئیس شورای ورزشی بخش مرکزی ساری، هدف از برگزاری این المپیاد ورزشی را شناسایی ورزشکاران برتر روستایی برای شرکت در مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری بیان و خاطرنشان کرد: هیچ روستایی حق ندارد از ورزشکاران غیر روستای خودشان استفاده کند و دهیاران باید ورزشکاران را معرفی کنند.
* ورزش مازندران هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در گفت‎وگو با بلاغ با اشاره به اینکه ورزش مازندران هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است، گفت: نگاه ما به ورزش هم توجه به ورزش پهلوانی و قهرمانی و هم دانش آموزی و به ویژه ورزش های بومی محلی و روستایی است و دولت نیز به این بخش توجه و تاکید فراوان دارد.
حبیب حسین زادگان با اشاره به اینکه نشان های رنگارنگی که ورزشکاران مازندران در عرصه های آسیایی، جهانی و المپیک تاکنون کسب کرده اند، بیشتر این نشان ها توسط ورزشکاران روستایی کسب شده، خاطرنشان کرد: مازندران جزو ورزشی ترین استان های کشور است.
وی با بیان اینکه مازندران سهم فراوانی در مدال آوری کشور دارد و در بیشتر میادین ورزشی پرچم پرافتخار کشور مان با دستان ورزشکاران مازندرانی به اهتزاز در می آید، گفت: تلاش می کنیم از همه‎ی استعدادها و ظرفیت های ورزشی مازندران و تجربه پیشکسوتان استفاده کنیم تا مازندران در صدر جدول ارزیابی قرار گیرد و جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
حسین زادگان درباره رفع مشکل محمدعلی دانشیان تیرانداز «تفنگ بادی» برتر کشور نیز گفت: درخواست ایشان از طریق هیئت تیراندزی پیگیری و با همکاری معاونت فنی و ورزشی رفع خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲