تاریخ انتشاريکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۵۴۸۴۹
رییس شورای روستای پروریج آباد با بیان اینکه در حال حاضر افراد بیمار نشانه های مسمومیت را دارند، خاطرنشان کرد: علائم و نشانه های آن شبیه بیماری واگیرداری مانند وبا است.
۰
plusresetminus
شبه وبا در ساری/مردم منطقه مجبور به نوشیدن آب رودخانه هستند
محمدرضا رنجبر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از ساری، اظهار داشت: 7 نفر از ساکنان روستای پروریج آباد بخش کلیجانرستاق این شهرستان به دلیل نوشیدن آب رودخانه مسموم شدند.
<a href='https://www.bloghnews.com' target='_blank'>بلاغ</a>: کم آبی در ساری
وی با بیان اینکه به مدت 2 روز است که پزشکان در خانه بهداشت این روستا مستقر هستند، افزود: ماموران بهداشت، پودرهایی را در اختیار ساکنین محل قرار دادند تا از آنها برای ضد عفونی کردن آب آشامیدنی استفاده کنند.
<a href='https://www.bloghnews.com' target='_blank'>بلاغ</a>: کم آبی در ساری
رییس شورای روستای پروریج آباد ادامه داد: ماموران بهداشت از روستاییان خواستند تا آب را پیش از استفاده بجوشانند و برای ضد عفونی کردن آن حتماً از پودر استفاده کنند.
رنجبر با بیان اینکه در حال حاضر افراد بیمار نشانه های مسمومیت را دارند، خاطرنشان کرد: علائم و نشانه های آن شبیه بیماری واگیرداری مانند وبا است.
وی عنوان کرد: در میان 7 بیمار روستا، 3 کودک و مابقی سنین بزرگسال هستند.
<a href='https://www.bloghnews.com' target='_blank'>بلاغ</a>: کم آبی در ساری
رییس شورای روستای پروریج آباد با بیان اینکه مشکل آب شرب منطقه و بیماری را به اطلاع مسولین رساندیم، ابراز داشت: قرار بود آبفای روستایی استان آب مورد نیاز مردم را به روستا بیاورد ولی تاکنون هیچ اقدامی  صورت نگرفت.
رنجبر گفت: اگر آب مورد نیاز مردم به منطقه نرسد، آنها ناگریزند از همان آب آلوده رودخانه استفاده کنند که عواقب آن مشخص نیست.
<a href='https://www.bloghnews.com' target='_blank'>بلاغ</a>: کم آبی در ساری
وی با انتقاد از عدم توجه مسولان نسبت به مشکل آب شرب این روستا، تصریح کرد: در سال 1386 رییس جمهور وقت طی نامه کتبی به «شفقت، استاندار وقت» دستور رسیدگی سریع به مشکل آب شرب روستای پروریج آباد را داد ولی تاکنون هیچ اقدامی از سوی دولت برای برطرف کردن مشکل انجام نشد.
رییس شورای روستای پروریج آباد با بیان اینکه شالیزارهای این روستا پشت سد شهید رجایی قرار گرفته و زیر آب رفته است، افزود: متاسفانه اهالی روستا از استفاده آب سد به دلیل عدم رسیدگی مسولان محروم هستند.
<a href='https://www.bloghnews.com' target='_blank'>بلاغ</a>: کم آبی در ساری
وی جمعیت این روستا را 600 نفر اعلام کرد و بیان داشت: این روستا یکی از مناطق پرجمعیت بخش کلیجانرستاق ساری است.
به گزارش بلاغ، چند روزی است اهالی روستای پروریج آباد، در پی نبود آب به فكر تهیه آن از رودخانه ای افتادند كه در چند كیلومتری روستا و در كنار مزارع شالیزاری واقع شده و این تمام ماجرا نبوده و از روز جمعه تا به حال آرامش مردم سلب شده است.
پدر شهید كاظمی كه مرد پرتلاش و خستگی ناپذیری هم هست، بی نصیب از بیماری نشده و حالا بستری در بیمارستان و تعدادی دیگر نیز در كنارش در حال مداوا هستند.
<a href='https://www.bloghnews.com' target='_blank'>بلاغ</a>: کم آبی در ساری
دانشگاه علوم پزشكی نیز اكیپ درمانی را به روستا فرستاده است ولی هنوز بحران آب كه دگر بار تكرار بیماری را برای مردم ارمغان می آورد حل نشده است.
<a href='https://www.bloghnews.com' target='_blank'>بلاغ</a>: کم آبی در ساری
این روستا در سال های ابتدایی انقلاب با حضور طاهایی سرپرست استانداری  وقت، از نعمت آب بهره مند شد و تا به حالا مسئولی از نزدیک نتوانسته "مشكلی" كه تبدیل به "بحران" شده را حل کند و فقط در ایام انتخابات برخی كاندیداها با سبدی پر از  وعده های انتخاباتی به  جمع  روستائیان می آیند.
اینک باید دید تا برگزاری جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و به تبع آن شهرستان، بعد از  مشاهده نخستین مورد ابتلای شبه "وبا" در روستای «پروریج آباد» می توانند مانع بروز اتفاقات منجر به مرگ محروم‌ترین روستای مركز استان شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Turkey
صبا مازندرانی
آقای استاندار
آقای فرماندار
آقای مدیر کل آب روستایی

قباهت داره ؛ خجالت داره بعد از 35 سال انقلاب روستایی که پشت سد شهید رجایی واقع شده مشکل حاد آب شرب داشته باشه...

خوب سفارش امام رحمت الله در خصوص توجه به ولینعمتان روستایی رو فراموش کردید...

ای وای بر اسیری ، کز یاد رفته باشد
در دام مانده باشد ، صیاد رفته باشد
feedback
United States
ناشناس
آب مازندران رو می برند تهران تا تهرانی یه موقع آب استخرشون کم نمیاد حالا مردم مازندران در حسرت آب آشامیدنی موندند حالا قطع مکرر آب رو هم بزاریم کنار حالا بحث ناسالم بودنش دل آدم رو بدرد میاره نمایندگان مازندران یه خورده از اصفهانی ها یاد بگیرند که پارسال در بحث انتقال آب اصفهان که که نه آب چهار محال بختیاری به یزد چه جنجالی درست کردند آخر هم انتقال انجام نشد حالا هم می خواهند مجددا با آب چهارمحال آب زایندرود پر کنند حالا آب مازنران کلا سرازیر شده به سمت تهران
feedback
Iran, Islamic Republic of
چاردنگه اي
فرماندار هنوز قدم درروستا نگذاشته است!!!!!!!!!!
استاندار كه پيشكش ... !!!
انسان در اينجا زندگي ميكند
يك فعال محيط زيست ميخواهد كه بيايد اين را مرقوم بدارد
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد سعیدی
باسلام واقعا خجالت داره آخه کی باید به داد مردم این روستا و روستاهای مجاور برسد مگر فرمایش امام خمینی را به بوته فراموشی سپرده اید که فرموده مستضعفان ولی نعمتان این انقلاب هستند.این درد خوردنی نیست مانمی دانیم دیگه باید به کجا اطلاع رسانی کنیم تا کی میخواهید ساکت باشید حتما باید چندنفر از این آب بخورند و بمیرند آن وقت شما بیدار شوید
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲