BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> درگیری شدید بین اهالی دو روستا در مازندران بر سر آب بندان | بلاغ نیوز
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۵۴۸۴۷
بی توجهی مسئولان سبب تکرار درگیری شدید اهالی دو روستای بابل و بابلسر بر سر آبندان شد.
۰
plusresetminus
درگیری شدید بین اهالی دو روستا در مازندران بر سر آب بندان
به گزارش بلاغ به نقل از مشهدسر، سال هاست که اهالی دو روستای لنگور از توابع شهرستان بابل و روستای سرخ‌دشت از توابع شهرستان بابلسر بر سر آب بندان 640 هکتاری که از آن برای آبیاری زمین های زراعی و ماهیگیری استفاده می کنند، اختلاف دارند.
این درگیری از سال ها قبل به صورت انفرادی و یا گروه های چند نفره بر سر شکار پرنده و یا صید ماهی آغاز شد که آرام آرام با کشیده شدن این تنش میان اهالی دو روستا، در تابستان سال 90 این درگیری شدت پیدا کرد که منجر به کوری چشم، شکستن دست و پا و زخمی شدن بیش از 50 نفر از اهالی سرخدشت و لنگور شد.
با عدم پیگیری مسئولان، بعد از گذشت 3 سال مجدداً این درگیری پنجشنبه هفته گذشته تکرار شد که منجر به ضرب و شتم شدید اهالی دو روستا و تیراندازی از سوی مأموران نیروی انتظامی شد.
بنا بر اخبار رسیده از سوی منابع آگاه، در تاریخ 93/6/6 ساعت 16:30 تعدادی از اهالی روستای سرخدشت بر سر آب راه زمین کشاورزی با اهالی روستا لنگور درگیر شدند که در این درگیری از سوی فرمانده پاسگاه بهنمیر، یک تیر هوایی شلیک شد.
البته اهالی روستای لنگور اظهار می دارند از سوی مردم روستای سرخدشت به طرف آنها شلیک شده که به زخمی شدن تعدادی از اهالی روستای لنگور منجر شد ولی این ادعا توسط نیروی انتظامی تکذیب شد.
پس از پایان درگیری اولیه، فرماندار، بخشدار و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بابلسر و همچنین جانشین نیروی انتظامی شهرستان بابل در محل حادثه حاضر شدند و با میانجی گری میان دو گروه درگیر تا ساعت 20:10 دقیقه دو طرف را به روستاها هدایت کردند که از طریق قانون مشکلات حل و فصل شود.
آبراه در تاریخ 93/6/6 به دستور فرماندار شهرستان بابلسر و با هماهنگی بخشدار بهنمیر باز شد.
پس از پایان درگیری بلافاصله از سوی فرماندار بابلسر جلسه شورای تامین برای حل مشکل دو روستا ساعت 21:30 در محل فرمانداری انجام شد که در جلسه فوق تصمیم گرفته شد که از سوی استانداری جلسه ای در تاریخ 93/6/7 با حضور فرمانداران بابل و بابلسر و مسئولان شورای تامین هر دو شهرستان برگزار شود.
در جلسه استانداری مقرر شد یک نماینده از سوی نیروی انتظامی استان که نه بابلسری و نه بابلی باشد در صحنه حاضر و دستورات لازم را اجرا کند. همچنین از سوی اداره آب، سد ورودی آب به آببندان بازگشایی و آب راه خروجی نیز پس از ورود باز باشد.
مقرر شد از سوی نیروی انتظامی عاملین و محرکین دو روستا به تعداد هرچند نفر دستگیر و قرار بازداشت صادر شود و جمع آوری دارندگان سلاح مجاز و غیر مجاز شکاری دو روستا از سوی نیروی انتظامی صورت پذیرد.
یک قاضی ویژه نیز از سوی استان برای حل و فصل این پرونده در نظر گرفته شد.
شنیده ها حاکی از آن است که در تاریخ 93/6/7 از سوی فرمانداری بابل مجدداً آب راه خروجی بسته شد که تعدادی از اهالی روستای سرخدشت نسبت به این موضوع اعتراض کرده و تهدید کردند چنانچه آبراه تا صبح روز 93/6/8 باز نشود بار دیگر برای باز گشایی اقدام خواهند کرد که پس از هماهنگی با بخشدار بهنمیر در ساعت 10:30 آبراه باز شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷