تاریخ انتشاريکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۵۴۷۹۱
بعد از به سخره گرفتن برخی چهره های نام آشنای تاریخی و مذهبی کشورمان، اخیرا شاهد توهین های پیامکی نسبت به بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در شبکه های اجتماعی و مجازی هستیم که این روند به سرعت در حال گسترش است.
۰
plusresetminus
بلاغ-چندی پیش آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پاسخ به یک استفتاء درباره دسترسی به اینترنت پرسرعت و نسل سوم فرمودند: "کلیه خدمات نسل سوم و اینترنت پرسرعت، پیش تحقق شرایط و شبکه ملی اطلاعات،خلاف شرع و بر خلاف موازین اخلاقی و انسانی است. مسئولین قضایی نیز نباید در این امر حیاتی بی تفاوت باشند."
آیت الله مکارم شیرازی این نظر را در پاسخ به نامه "جمعی از فعالان فضای مجازی" مطرح کرده است.
بعد از جواب آیت الله مکارم، رسانه های اپوزیسیون و معاند دست به کار شدند و در گزارش ها و تحلیل های زنجیره ای، این اقدام را مخالف حق مردم ایران در استفاده از اینترنت دانستند.
شبکه بی.بی.سی وابسته به خانواده سلطنتی انگلیس، این اقدام را "فشار محافظه کاران بر دولت روحانی" قلمداد کرده است.
شبکه تلویزیونی "من و تو" نیز مدعی شده پس از نامه آیت الله مکارم شیرازی، نمایندگان مجلس به دنبال استیضاح وزیر ارتباطات به خاطر افزایش سرعت اینترنت در ایران شده اند.
به نظر می رسد رسانه های اپوزیسیون به دنبال القای این مطلب هستند که در داخل گروه هایی علیه دولت دست به کار شده اند تا مانع کار دولت شوند و چند دستگی در داخل را بزرگنمایی می کنند.
رادیو زمانه در این باره اینطور می نویسد: در حالی که رییس جمهور ایران خرداد سال گذشته گفته بود "در شرایطی هستیم که محقق و دانشجوی ما می‌خواهد از اینترنت استفاده کند و در شأن مردم ما نیست که ساعت‌ها در اینترنت منتظر اطلاعات باشند"، آیت الله مکارم شیرازی از مراجع دینی شیعه، ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در ایران را برخلاف شرع و موازین اخلاق دینی دانست.
جالب تر اینکه برخی از این رسانه ها که به اصطلاح خود را  طرفدار مردم و مراجع می پندارند و به رسانه های فتنه معروف هستند، مجدداً در پی ایجاد فتنه دیگری هستند و با انتشار گزارش و خبر در پی القای این مطلب هستند که اینگونه اقدامات ساخته و پرداخته برخی نهادهای وابسته به حکومت است و این خواسته نهادها بر خلاف نظر و خواسته مردم است.
سایت کلمه وابسته به سران فتنه در گزارشی مدعی شده "در حالی که دولت روحانی در یک سال گذشته در برابر فشارهای تندروها برای فیلتر کردن شبکه های اجتماعی مورد استفاده عمومی در اینترنت و تلفن های همراه مقاومت کرده و به خواسته های آنها در این زمینه تن نداده است؛ اخذ فتوای عجیب از یک مرجع تقلید که اینترنت پرسرعت را غیرشرعی خوانده! و نیز تهدید وزیر ارتباطات به استیضاح از سوی نمایندگان افراطی مجلس، تازه ترین تلاش تندروها برای محدود کردن ارتباطات مجازی است."
حتی برخی رسانه های اپوزیسیون مانند بالاترین ، ایران وایر و ... که همیشه نقش دایه مهربان تر از مادر را برای ملت ایران بازی می کنند، به انتشار کاریکاتور علیه مرجع تقلید شیعه پرداخته اند.
در همین رابطه، سایت "کلمه" وابسته به سران فتنه در گزارشی مدعی شد که این اقدام توسط خود مسئولان انجام شده تا بهانه‌ای برای فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی داشته باشند.
کلمه مدعی شده است: در ۱۶ آذر ۱۳۸۸ سیمای جمهوری اسلامی با پخش مکرر  تصاویری که ادعا می شد مربوط به پاره کردن عکسی از رهبر فقید انقلاب اسلامی در حاشیه یک تجمع دانشجویی است، تلاش کرد علیه جنبش سبز فضاسازی کند و بهانه ای جدید برای ادامه بگیر و ببندها به دست بیاورد؛ پروژه ای که سه هفته بعد از آن در عاشورای ۸۸ تکرار و تکمیل شد، حال همان ها قصد دارند با انتشار پیام های توهین آمیز به ساحت امام راحل، برای دور جدید فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی و گسترش فضای امنیتی، مقدمه چینی کنند."!!
به نظر می‌رسد دشمنان نظام با این اقدامات در صدد این هستند که نشان دهند نهادهای حکومتی به دنبال فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی هستند و با توجه به رویکرد دولت یازدهم مبنی بر عدم تمایل به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، در صدد نشان دادن اختلاف دولت با حکومت نیز می باشند./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما