تاریخ انتشارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۵۴۶۸۸
عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال گفت: من دوست داشتم کی‌روش بماند تا به لحاظ توانایی دستش رو شود.
۰
plusresetminus
بلاغ- منصور پورحیدری در مورد پیروزی روز گذشته استقلال مقابل گسترش فولاد و سپس در خصوص ترک تهران توسط کی‌روش و نامشخص بودن شرایط تیم ملی صحبت های زیر را انجام داد.

قبل از فصل در مورد استقلال یک نگرانی وجود داشت که چون دو مدافع اصلی این تیم نیستند امیر قلعه نویی کار سختی در پیش دارد اما نتایج اخیر استقلال چیز دیگری را نشان می دهد.

خوشبختانه اوضاع برای استقلال خوب پیش می رود. البته پیش از فصل نگرانی هایی وجود داشت اما با تلاشی که نظری جویباری انجام داد خوشبختانه تیم خوبی بسته شد. الحق و الانصاف که نظری جویباری در خصوص جذب لیست امیر قلعه نویی تلاش زیادی انجام داد. مشکلاتی برای خط دفاع ما پیش آمد اما روند تیم خوب بوده است.

چه عاملی باعث شده تا استقلال این طور نتیجه بگیرد؟

بچه ها خوب تلاش کردند و کار را به نحو احسن پیگیری می کنند. تیم ما اکنون هم با تجربه است هم جوان. امیر قلعه نویی هم پیش از فصل اصرار به جوانگرایی داشت. مسئله این است که بچه های تازه جذب شده هم به خوبی در تیم جا افتاده اند و خیلی زود با تیم هماهنگ شدند. من فکر می کنم آن چیزی که باعث تاثیرگذاری مثبت در تیم شده این است که بازیکنان از تمرین و بازی خود لذت می برند.

می توان گفت که استقلال به قهرمانی می رسد؟

انتظار از استقلال همیشه قهرمانی بوده است. البته زود است که بخواهیم در مورد قهرمانی صحبت کنیم اما آنچه که از این هفته های انجام شده می بینم این است که استقلال مدعی اول قهرمانی است.

به خصوص که پرسپولیس این روزها اصلا حرفی برای گفتن ندارد؟

البته من اصلا از وضعیت پرسپولیس خوشحال نیستم و امیدوارم که آنها هر چه زودتر مشکلاتشان را حل کنند. اصلا جذابیت لیگ به قوی بودن تیم های مدعی است. تیم های دیگر مثل تراکتورسازی و سپاهان هم تلاش زیادی می کنند. تیم ما کامل‌تر که شود شرایط بهتری هم پیدا می کند. دست امیر هم برای انتخاب نفرات بازتر می شود.

بگذریم، این روزها داستان کی‌روش هم برای فوتبال ملی ما دردسرساز شده است.

من در همان روزهای اول مقدماتی جام جهانی گذشته نظرم را در مورد کی‌روش دادم و معتقد بودم که او نمی تواند به فوتبال ایران کمک کند. این حرف را به خاطر نتایجی که در همان بازی های اول گرفتیم زدم. او شاید برنامه ریز خیلی خوبی باشد اما از نظر فنی در این مدتی که در ایران بوده نتوانسته به فوتبال ما کمکی کند اما با این حال دوست داشتم که در جام ملت ها کنار تیم ملی ما باشد.

 

چرا؟

او حداقل در این مدت از تیم ملی شناخت پیدا کرده است. از طرفی تکلیف روشن می شد که توانایی اش چه میزان است. هر چه باشد در جام ملت های آسیا تیم ها همه در یک سطح هستند و دیگر جام جهانی نبود که شرایط خاص باشد.

خود کفاشیان هم ظاهرا برای تمدید یا عدم تمدید قرارداد با کی‌روش سردرگم است. از سویی وزیر ورزش هم با صحبت هایی که انجام داده نشان داد که چندان موافق کی‌روش نیست.

کفاشیان هم فکر می کنم نمی خواهد ایران از نظر مالی ضرر کند و به دنبال این است که قرارداد طوری بسته شود که اگر ایران در جام ملت ها نتیجه نگرفت و کی‌روش قصد جدایی داشت از نظر مالی همه پول را بگیرد. البته کی‌روش هم زرنگ تر از این حرفهاست و کاملا به قواعد حرفه ای آشناست. این را هم بگویم اگر وزیر ورزش در مورد کی‌روش حرفی زده نظرش را گفته و من فکر نمی کنم گفتن نظر دخالت محسوب شود و انصافا نظر بدی هم نداده است.

یکی از کسانی که نسبت به حامیان کی‌روش موضع دارد امیر قلعه نویی است. او معتقد است عده ای به دنبال خار کردن ایران و ایرانی هستند.

من هم گفتم که شاید عده ای بنا به سلیقه خود قصد تحمیل کی‌روش را داشته باشند اما من اگر دوست داشتم کی‌روش بماند برای این بود که دستش باید بابت توانایی اش رو می شد. بالاخره ما باید می فهمیدیم که او می تواند به فوتبال ایران کمک کند یا خیر. البته من اصلا موافق قرارداد 4 ساله نیستم چون او قبل از جام جهانی طی سه سال کامل حمایت شد اما نتوانست حرکتی کند. او نه بازیکنی به تیم ملی اضافه کرد نه بازیکنی را کشف کرد.
خیلی ها هم معتقدند حق بعضی از بازیکنان مثل امید ابراهیمی در جام جهانی خورده شد.

بله نه تنها او بلکه خیلی از بازیکنان دیگر می توانستند در جام جهانی باشند اما اصلا در لیگ دیده نشدند و انگیزه خود را از دست داده بودند. کی‌روش همان تیم ملی با همان نفرات را تحویل گرفت و به جز اضافه کردن چند بازیکنی که در لیگ ایران نبودند آن را تحویل داد. به نظر من عقد قرارداد 4 ساله با او بی انصافی است.

شما فکر می کنید اگر مربی ایرانی سرمربی تیم ملی باشد می توانیم قهرمان جام ملت ها شویم؟

اگر به تاریخ تیم ملی مروری داشته باشیم در 30 سال گذشته اگر هر نتیجه ای توسط تیم ملی حاصل شده با مربی ایرانی بوده است. مربیان تیم ملی خوب هستند اما نمی دانم چرا امکانات در اختیار آنها قرار نمی گیرد و یا به قولی در اختیار چشم زاغ ها قرار می گیرد اما وقتی مربی ایرانی امکانات می خواهد سخت گیری می شود و حرف و حدیث زیادی درست می شود. اگر یک مربی ایرانی جای کی‌روش در مقدماتی جام جهانی هدایت تیم ملی را برعهده داشت چه اتفاقی رخ می داد. مربی ایرانی هر لحظه باید تنش بلرزد که یک داستانی برایش پیش نیاورند. کار برای مربی ایرانی خیلی سخت است.

 

در مورد تیم امید نظرتان چیست؟ چرا باشگاه ها حاضر به همکاری با امید نیستند؟

چون بازی های لیگ در جریان است. خود سازمان لیگ سهم بزرگسالان را کم می کند اما بعد چنین مسابقاتی پیش می آید و تیم ها از جوانان خود نمی توانند استفاده کنند. پس جوانگرایی تیم ها برای چیست؟ ما هم اگر اجبار باشد بازیکن خود را می دهیم و چاره ای نداریم. تیم امید هم سال ها نتیجه نگرفته و موفق نبوده است.

هیات مدیره استقلال جلسه ای ندارد؟

معمولا روزهای یکشنبه جلسه داریم. ما گروه همدلی در هیات مدیره داریم. شاید اختلاف سلیقه هایی با هم داشته باشیم اما با هم صمیمی هستیم. افشارزاده هم واقعا زحمت می کشد./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲