تاریخ انتشارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۵۴۶۷۳
ناوگروه سي و يکم نيروي دريايي ارتش حملات دزدان دريايي به 2 فروند کشتي در محدوده آب هاي آزاد را ناکام گذاشت.
۰
plusresetminus
بلاغ-ناوگروه سي و يکم اين نيرو متشکل از ناوشکن جمهوري اسلامي ايران بايندر و ناو جمهوري اسلامي ايران بندرعباس پس از جدا شدن از اسکله بندر جيبوتي يک فروند کشتي که به مقصد کشورمان در حرکت بود را از چنگ دزدان دريايي نجات داد.
بر اساس اين گزارش، هشت فروند قايق دزدان دريايي مجهز به انواع سلاح هاي سبک و نيمه سنگين صبح در حوالي شمال تنگه باب المندب قصد تعرض به يک فروند کشتي را داشتند که با حضور به موقع و آتش پرحجم ناوگروه سي و يکم نيروي دريايي ارتش و تيم اسکورت اين نيرو مواجه شده و پا به فرار گذاشتند.

همچنين هفته گذشته و قبل از پهلوگيري ناوگروه سي و يکم نيروي دريايي ارتش در بندر جيبوتي، اين ناوگروه توانست حمله شش فروند قايق دزدان دريايي در محدوده خليج عدن را به يک کشتي ديگر ناکام بگذارد و آنها را متواري کند.

هر دو اين کشتي ها به مقصد جمهوري اسلامي ايران در حرکت بوده و حامل اقلام پزشکي، دارويي و مواد اوليه کارخانجات به ارزش ميليون ها دلار بودند که با همت و دليرمردي کارکنان نيروي دريايي ارتش از تعرض دزدان دريايي در امان ماندند.

ناوگروه سي و يکم نيروي دريايي ارتش که دوم مرداد ماه سال جاري با هدف به اهتزاز در آوردن پرچم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در پهنه درياها، اعلام پيام صلح و دوستي به کشورهاي جهان و منطقه و تأمين امنيت خطوط مواصلاتي و کشتيراني به آبهاي آزاد و بين المللي اعزام شده است با طي بيش از 2000 مايل دريايي کماکان در محدوده خليج عدن در حال گشت زني و اجراي مأموريت محوله است./ع      
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰