تاریخ انتشارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۵۴۶۶۷
وزیر بهداشت، مهمترین دغدغه و نگرانی خود را، سبک زندگی مردم عنوان کرد که باعث افزایش آمار بیماریهای غیرواگیر در کشور شده است.
۰
plusresetminus
بلاغ-دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، اظهارداشت: مهمترین دغدغه من، نگرانی از سیمای مرگ ایرانیان است. زیرا، با توجه تغییر سبک زندگی مردم و افزایش بیماریهای قلبی، دیابت، پرفشاری خون و...، آمار مرگ و میر نیز افزایش می یابد و این نگران کننده است.
وی با اشاره به خدماتی که در قالب طرح تحول نظام سلامت به مردم ارائه می شود، گفت: این قبیل کارها ظاهری است و از نظر من، اولویت نیستند. بلکه، نگرانی بنده از سبک و شیوه زندگی مردم است که باعث شده سیمای سلامت ایرانیان به خطر بیافتد.

وزیر بهداشت، پرداختن به مقوله پیشگیری را از اولویتهای مهم نظام سلامت دانست و افزود: مقوله پیشگیری مهمتر از درمان است و بر همین اساس، در فاز بعدی طرح تحول نظام سلامت، برنامه ای که داریم، توجه به امر پیشگیری از ابتلا به بیماریهاست.

هاشمی، نقش مهم مردم در افزایش سن امید به زندگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم خودشان می توانند با اصلاح سبک زندگی، سن امید به زندگی را افزایش دهند.

به گفته وزیر بهداشت، تحرک و فعالیت بدنی، تغذیه سالم و رعایت بهداشت فردی، از جمله مواردی است که می تواند به اصلاح سبک زندگی کمک کند/ع  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰