روز اول هفته ششم لیگ برتر فوتبال/

تساوی دربی نقش جهان/ صدرنشینی موقت تراکتور + جدول

تاریخ انتشارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۵۴۶۰۹
در روز اول هفته ششم لیگ برتر شاهد پیروزی پر گل استقلال بودیم تا صدر جدول رده بندی در اختیار این تیم باقی بماند.
۰
plusresetminus
بلاغ-  در روز اول هفته ششم لیگ برتر فوتبال شاهد برد پر گل آبی پوشان تهرانی بودیم تا همچنان صدر را در اختیار داشته باشند. رقیب آنها یعنی سپاهان در دربی اصفهان متوقف شد تا کمی از کورس فاصله بگیرد. البته، تراکتورسازی نیز به پیروزی رسید تا موقعیت خود را در جمع بالانشین های لیگ تثبیت کند.
فردا دیدارهای لیگ برتر در این هفته ادامه خواهد داشت که مهمترین آن به پرسپولیس مربوط می شود. نتیجه ای غیر از پیروزی می تواند موجب تغییراتی در این تیم شود که این روزها شایعه آن زیاد به گوش می رسد.

استقلال باز هم حریف را سه تایی کرد
استقلال از ساعت 19 در ورزشگاه آزادی به مصاف گسترش فولاد تبریز رفت که بازی 3 بر صفر به سود میزبان به پایان رسید. آبی پوشان تهرانی در دیدار هفته قبل برابر پیکان نیز موفق شده بودن تا حریف را با سه گل شکست دهند. آرش برهانی (دقیقه 39)، امید ابراهیمی دقیقه (2 + 45 (پنالتی)) و محمد قاضی (دقیقه 3+90) گل‌های استقلال را به ثمر رساندند.
استقلال با این برد 15 امتیازی شد و صدر جدول را که به طور موقت در اختیار تراکتورسازی قرار داشت پس گرفت. گسترش فولاد هم 6 امتیازی ماند.
محمدرضا اکبریان داور مسابقه به آرش برهانی، امید ابراهیمی، جاسم کرار و آندرانیک تیموریان از استقلال و علیرضا نقی زاده و مرتضی اسدی از گسترش کارت زرد نشان داد.

گسترش فولاد تبریز: رودریگو لوپز، سیدمهدی قریشی (از دقیقه 80 محمد مهدی نظری)، سیدامید نظامی‌پور، علیرضا نقی‌زاده (از دقیقه 47 میلاد جهانی)، بهنام دادشوند، میثم نقی‌زاده، رسول پیرزاده (از دقیقه 57 محمد امین درویشی)، مرتضی اسدی، جابر انصاری، مهرداد بایرامی و مگنو باتیستا
سرمربی: مهدی تارتار

استقلال: محسن فروزان، مگوییان، هاشم بیک زاده، میلاد فخرالدینی، یعقوب کریمی، امید ابراهیمی، مهدی کریمیان (از دقیقه آندرانیک تیموریان)، جاسم کرار (از دقیقه 80 پژمان نوری)، آرش برهانی (از دقیقه 60 خسرو حیدری)، سجاد شهباززاده و محمد قاضی
سرمربی: امیر قلعه‌نویی


پنالتی هایی که گل نشد
از ساعت 19:10 امروز (جمعه) تیم‌های فولاد خوزستان و سایپای البرز در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که جدال آنها در پایان به نتیجه تساوی بدون گل انجامید. تیم سایپا که مجید جلالی را به عنوان سرمربی در اختیار دارد، در این فصل بیشتر تمایل به کسب مساوی داشته که در نوع خود جالب توجه است.
این بازی درحالی با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید که فولاد خوزستان در دقایق 55 و 64 به ترتیب توسط مهدی بدرلو و اسماعیل شریفات دو ضربه پنالتی را از دست داد تا در دستیابی به چهارمین برد خود در فصل جاری ناکام بماند.
موعد بنیادی فر قضاوت این دیدار را برعهده داشت. سجاد مشکل پور، بابک حاتمی، محمدرضا اخباری و ابراهیم شکوری کارت زرد گرفتند.

دربی نقش جهان با طعم تساوی
تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و سپاهان از ساعت 19 در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند با تساوی یک بر یک به پایان رسید. دوم مهدی شریفی دقیقه 56 برای سپاهان موفق به گلزنی شد؛ اما 4 دقیقه بعد محسن مسلمان گل تساوی را برای ذوب‌آهن به ثمر رساند.
از اتفاقات این بازی، کارت زرد محمد رضا خلعتبری مهاجم سپاهان دقیقه یک و اخراج سینا عشوری دقیقه 80 بود. عشوری که دقیقه 75 از سوی داور با کارت زرد جریمه شده بود، 5 دقیقه پس از گرفتن کارت زرد اول خود، تکل خشنی روی پای بازیکن سپاهان زد تا داور با دادن کارت زرد دوم به عشوری، وی را از زمین اخراج کند.

صدرنشینی موقت تراکتور
تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان به طور موقت به صدر صعود کرد؛ اما استقلال به سرعت این عنوان را پس گرفت. این بازی از ساعت 18 در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز آغاز شد که با پیروزی سه بر صفر میزبان به پایان رسید. محسن دلیر در دقایق 18 و 88 و فرشاد احمدزاده در دقیقه 76 گل های شاگردان رسول خطیبی را وارد دروازه حریف کرد.
نفت در حالی این مسابقه را با شکست به پایان رساند که از دقیقه 34 و با اخراج حامد محمودی ده نفره شده بود. محمد ایران پوریان از تراکتورسازی و احسان عبدی از نفت نیز از داور کارت زرد دریافت کردند. حمید حاج ملک با کمک محمدرضا ابوالفضلی و بابک عباسقلی زاده این مسابقه را قضاوت کردند.

یک تساوی دیگر
تیم نفت تهران عصر جمعه در هفته ششم لیگ برتر مقابل تیم قعرنشین پیکان متوقف شد. در این دیدار که در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد، نفت به تساوی بدون گل مقابل پیکان رضایت داد و بهترین بخت را برای پیوستن به جمع مدعیان لیگ برتر از دست داد.
علیرضا فغانی به همراه رضا سخندان و یعقوب قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

پایان هفته با دیدارهای فردا
هفته ششم لیگ برتر فردا (شنبه) با برگزاری سه دیدار به شرح زیر پیگیری خواهد شد:

پدیده مشهد - راه‌آهن تهران، ساعت 17:15، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد
ملوان بندرانزلی - استقلال خوزستان، ساعت 18، ورزشگاه تختی بندرانزلی
صبای قم - پرسپولیس، ساعت 19، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم/آ
  استقلال صدر را حفظ کرد/ تساوی در دربی نقش جهان

منابع: ایرنا، فارس، ورزش سه و تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴