تاریخ انتشارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۵۴۵۹۵
جنگ رسانه‌ای علیه حکومت سوریه اگرچه با قدرت تمام در حال جریان است، اما در این بین گاف‌هایی نیز بوقوع می‌پیوندد که افکار عمومی را با پشت پرده جنگ موجود هر چه بیشتر آشنا می‌کند.
۰
plusresetminus
بلاغ- ملت و دولت سوریه در طول 3 سال گذشته علاوه بر جنگ در عرصه میدانی، باید در مقابل جنگ رسانه‌ای که علیه این کشور از سوی رسانه‌های غربی و عربی در جریان است نیز بایستند.

در چارچوب این جنگ، هر روزه شاهد انتشار تصاویر و فیلم‌هایی هستیم که ظاهراً جنایات حکومت سوریه را نشان می‌دهند اما در واقع اتفاقاتی است که در کشورهای دیگر نظیر عراق، افغانستان و حتی اروپای شرقی رخ داده و یا فیلم‌هایی است که با استفاده از تکنیک‌های تصویری ساخته شده و از آن علیه حکومت در مجامع بین‌المللی استفاده می‌کنند و افکار عمومی را فریب می‌دهند.
 
  نسبت دادن جنایات صورت گرفته توسط تروریست‌ها در عراق از نمونه‌های متداول این جنگ رسانه‌ای است. در یکی از این موارد، این تصویر سازی‌ها و اتهام زنی‌ها از کشور مالت یعنی جنوب اروپا به عاریه گرفته شده است.

در تصویر زیر که به صورت گسترده در صفحات مجازی منتشر شده، ادعا شده که این(محل و مکان انتشار عکس) یک زندان انفرادی بسیار کوچک در حلب است که در آن زندانیان بدون آب و غذا برای مدتی طولانی نگهداری می‌شوند که حتی ماه‌ها و سالها پس از مرگشان نیز در آنجا باقی مانده و تنها اسکلتشان از زندان خارج می‌شود.

این در حالی است که نگاهی به اصل عکس و پایگاه اصلی منتشر کننده آن اشاره به نمایشگاهی با عنوان «موزه عبرت» در کشور مالت دارد که در آن جنایات رخ داده در این کشور طی سالیان دراز به نمایش گذاشته شده است و این عکس نیز در بین تصاویر این نمایشگاه وجود دارد.

به نظر می‌رسد که اگرچه جنگ رسانه‌ای علیه حکومت سوریه با شدت ادامه دارد اما افکار عمومی بتدریج پی به ماهیت اصلی این جنگ نابرابر برده و حنای دشمنان سوریه دیگر نزد افکار عمومی رنگی ندارد.

چندی پیش نیز در شبکه‌های مجازی و رسانه‌های مخالفت حکومت سوریه عکس مادری عراقی منتشر شد که فرزند بخون غلطیده‌اش را به آغوش گرفته بود و عنوان شده بود که این جنایت ارتش سوریه در حمص است و بعد از اندکی یک از رسانه‌های عراقی اصل این اتفاق را افشا کرد./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴