تاریخ انتشارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۳
کد مطلب : ۵۴۵۷۹
مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور: از اواخر وقت جمعه با نفوذ هوای سرد به سواحل جنوبی دریای خزر، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید در سواحل جنوبی دریای خزر آغاز خواهد شد.
۰
plusresetminus
بلاغ- مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح آخرین پیش‌بینی ها از وضعیت آب و هوایی کشورگفت: طی دو روز آینده سواحل جنوبی دریای خزر کاهش دمای 8 تا 14 درجه‌ای خواهد داشت.

مهندس احد وظیفه، افزود: بر اساس نقشه های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده دربرخی از مناطق استان های هرمزگان ، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان،‌ فارس ،‌ارتفاعات بوشهر و ارتفاعات زاگرس در استان های کهکیلویه و بویر احمد ، چهارمحال بختیاری و خوزستان در ساعت بعد از ظهر تا اوایل شب ابرناکی،‌ رگبار موقتی باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می شود.

وی افزود: از اواخر وقت جمعه با نفوذ هوای سرد به سواحل جنوبی دریای خزر، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید در سواحل جنوبی دریای خزر آغاز خواهد شد.

به گفته مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، این شرایط به طور متناوب تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

وی از پیش‌بینی کاهش 8 تا 14 درجه ای دمای هوا طی دو روز آینده در سواحل جنوبی دریای خزر خبرداد و گفت: در برخی از مناطق شمال غرب کشور نیز رگبار و رعد و برق متناوب همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی شده و دریای خزر نیز مواج و طوفانی خواهد بود.

وظیفه استان خوزستان را با بیشینه دمای 46 درجه سانتی‌گراد را گرمترین استان کشور در روز شنبه اعلام کرد و گفت:‌ استان چهارمحال بختیاری با کمینه دمای 10 درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین استان کشور در این روز است.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت آب و هوای تهران نیز گفت: آسمان پایتخت در روز شنبه کمی ابری، همراه با وزش باد در ارتفاعات و بارش پراکنده و بیشترین دمای این استان 36 و کمترین دمای آن 23 سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما