تاریخ انتشارجمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
کد مطلب : ۵۴۵۷۵
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از فردا پیش ثبت نام عتبات در سامانه حج و زیالرت شروع و روز میلاد امام رضا (ع) ثبت نام را آغاز کنیم و هفتم مهر دوره جدید اعزام ها شروع خواهد شد.
۰
plusresetminus
بلاغ-سعید اوحدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت در سخنرانی پیش از خطبه این هفته نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت هفته دولت، هفته حج و پیروزی مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: بعد از 33 سال مجددا تقارن هفته دولت و حج را داشتیم،‌32 سال پیش، سال اول بعد از شهادت شهدای عرصه خدمت اولین سالی بود که این تقارن ایجاد شد و امسال هم بعد از 32 سال مجددا این اتفاق افتاد.  
وی در ادامه افزود: امام (ره) در خصوص شهدای عرصه خدمت کلام بسیار زیبایی داشتند و فرمودند ارزش شهیدان رجایی و بهنر به خدمتی استکه این شهیدان به مردم کرده‌اند، به تعبیری امام (ره) می‌فرماید؛ منصب، موقعیت و پست زمانی ارزش پیدا می کند که خدمت به مردم از آن جایگاه ساری و جاری باشد.
 
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بر این اساس حضرت امام(ره) ملاک ارزشیابی انسان‌ها را میزان خدمتی که فرد به مردم ارائه می کند قرا می دهند.
 
اوحدی ادامه داد: نقل می‌شود روزی از پیامبر گرامی اسلام سوال شد که با ارزشمندترین و با عزتمندترین فرد نزد حضرت حق کیست که پیامبر فرمودند با ارزشمندترین مردم در نزد خدا کسی است که بیشترین خدمت را به مردم انجام می دهد لذا امیدواریم در طلیعه هفته حج و هفته دولت خصوصا در سالی که به فرمایش رهبری سال اقتصاد،‌فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده بتوانیم آنگونه که شایسته است در هر مکنصبی که هستیم بهترین خدمت که در خور مردم قدرشناس است را ارائه کنیم.
 
وی در ادامه به گزارش کوتاهی از فعالیت های یکساله سازمان حج و زیارت در سه بخش حج عمره، حج تمتع و عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: امروز شش میلیون هشتصد هزار نفر مشتاقی را داریم که برای حج عمره ثبت نام کرده و در نزد بانک‌ها نیز سپرده گذاری کرده اند،‌همانطور که مطلع هستید آخرین ثبت نام در سال 90 انجام شد و حدود 7 میلیون نفر در صف انتظار تشرف عمره قرار دارند.
 
اوحدی با بیان اینکه برای حج تمتع نیز 1.5 میلیون نفر در لیست تشرف قرا ر دارند اظهار داشت: همانطور که مطلع هستید در بحث حج تمتع سازمان کنفرانس اسلامی سهمیه ها را تعیین می‌کند و محدودیت اعزام داریم اما برای حج عمره محدودیت جدی نداریم لذا در بحث عمره در سالی که گذشت سازمان حج و زیارت نلاش کردکه زمینه تشرف را برای پاسخگویی به این توقع به جای مردم فراهم کند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در عمره ای که گذشت 820 هزار نفر مشرف شدند در حالیکه در سال گذشته 490 هزار نفر مشرف شده بودند یعنی در سالی که گذشت ما 67 درصد افزایش اعزام زائرین عمره‌گذار را داشتیم.
 
وی در ادامه به سه ویژگی حج عمره در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته 820 هزار نفر مشرف شدند و این سال اولین سالی بود که بعد از 35 سال زائرین در نیمه اول ماه سفر به خانه خدا مشرف شدند و در 28 صفر و ‌اربعین امام حسین (ع) بود که این توفیق را داشتند اربعین امام حسین (ع) و شهدای کربلا را در مدینه منوره درک کنند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: ویژگی دوم حج عمره در سال گذشته مدیریت قیمت تمام شده عمره بود، در سالی که مقام معظم رهبری به کرات روی مسئله اقتصاد مقاومتی، تکیه بر ظرفیت های داخلی و خودباوری تاکید می‌فرمودند مجموعه سازمان حج و زیارت به برکت همدلی، انسجام و یکپارچگی دار این سازمام موفق شدیم نسبت به مدت ممشابه سنوات قبل به ازای هر زائر 450 هزار تومان کاهش قیمت عمره را داشته باشیم البته ضمن حفظ کیفیت.
 
اوحدی تصریح کرد: یعنی برای 820 هزار عمره‌گذار که مشرف شدند، 400 میلیارد تومان در موسم عمره گذشته صرفه جویی اتفاق افتاد که انشا‌ءالله این روند را شاهد باشیم و بتوانیم حقوق زائرین را حفظ کنیم.
 
وی در ادامه اظهار داشت: ویژگی سوم موضوع توانمندی ها و ارائه خدمات مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت در شرایطی بود که تمام کشورهای اسلامی نگران بیماری کرونا بودندکه به حمدالله باخدمت بسیار خوب و قابل تقدیر وزارت بهداشت، هلال احمرذ و مرکز پزشکسی حج و زیارت حتی یک مورد هم مبتلا به کرونا در میان زائرین عمره گذار نداشتیم.
 
رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه به موضوع سفر به عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط عراق و حضور گروه تروریستی داعش، در سال گذشته 850 هزار زائر عاشق عتبات توفیق تشرف داشتند و در مراسم اربعین سال گذشته 800 هزار نفر در بزرگترین راه‌پیمایی و همایش جهان خلقت حضور پیدا کردندو خدا را شکر می کنیم که حتی یک مورد امنیتی هم برای زائران شاهد نبودو زائران ما در کمال سلامت به عتبات عالیات مشرف شده و برگشتند.
 
وی ادامه داد: این نوید را می دهم که از فردا پیش ثبت نام عتبات در سامانه حج و زیالرت شروع و روز میلاد امام رضا (ع) ثبت نام را آغاز کنیم و هفتم مهر دوره جدید اعزام ها شروع خواهد شد.
 
اوحدی افزود: با توصیه نماینده ولی فقیه تلاش کردیم برنامه‌های سه روزه و چهار روزه ای را برا یمردم برنامه ریزی کنیم تا افرادی که مشتاق زیارت در اخر هفته هستند به عتبات عالیات مشرف شوند ضمن آنکه کار بسیا ر ارزشمندی در سازمان حج و زیارت اتفاق افتاد و آن هم توسعه زیرساخت های خدمات رفاهی به زائران عتبات است،‌انشاءالله فاز اول زائرسرای چزابه به پاس حرمت شهیدان در مراسم اربعین امسال به عنوان میعادگاه عاشقان حسینی برای رهروان راه پیمایی امسال به بهره برداری می‌رسانیم.
 
وی با بیان اینکه دو نکته را در مورد حج تمتع عرض می کنتم گفت: شعار حج تمتع امسال معنویت،‌خودباوری و اتحاد اسلامی است،‌اعتقاد داریم که حج از شئونات ولایت است و اگر نماینده مقام معظم ربری به عنوان سرپرست حجاج ایرانی نباشد قطعا این حج انجام نخواهد شد لذلا تمام تلاش سازمان حج و زیارت بر این متمرکز شده که حج را به عنوان نماد کارآمدی نظام و حجاج به عنوان سفیرا معنوی جمهوری اسلامی ایران زمین تشرفشان ایجاد شود.
 
اوحدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با یک ت لاش جهادی در سال مدیرت جهادی موفق شدین دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر قیمت تمام شده حج را مدیریت کنیم، سال گذشته ما 2 میلیون تومان را در همان روزهای اولب شروع دو.لت تدبیر و امید به هر زائر بازگرداندیم و امسال هم برنامه ریزی کردیم که 2 میلیون . 800 هزار تومان از قمت حج را کاهخش دهیم.
 
وی افزود: همچنین موفق شدیم برای اولین بار وجوه و هزینه های حج را در دو قسط از زائرین دریافت کنیم و تا به امروز یک زائر نیز در پرداخت وجوه حج تاخیر نداشته که جای تقدیر دارد.
 
رئیس ساغزمان حج و زیارت اظهار داشت: امسال بر اساس منویات مقام معظم رهبری سال اولی است که طرح انطباق پزشکی در حج تمتع پیاده می‌شودذ، سال گذشته 14 پزشک زن به حج اعزام شدند و امسال 64 پزشک زن متخصص و فوق تخصص مشرف و در 60 درمانگاه مخصوص زنان و با کادر پزشکی و پرستاری زن خدمت می‌کنند و 7 درمانگاه شبانه روزی خانم ها زائر ایجاد می شود و این امکانات با توجه به این موضوع است که 53 درصد از زائرین حج تمتع را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.
 
وی در پایان با اشاره به دیدار مجموعه سازمان حج و زیارت با مقام معظم رهبری در سال گذشته گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار اشاره کردندکه مطلع شدند اقلامی که از ایران برای تغذیه حجاج تهیه می‌شود کمتر شده لذا ما تمهیداتی اندیشده ایم که این تهیه این اقلام از ایران افزایش پیدا کرده و ان را به 55 قلم رسانده‌ایم و این در حالی است که در سال گذشته 22 قلم از کشور برای تغذیه حجاج تامین شده بود.//ع  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴