تاریخ انتشارجمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۵۴۵۵۲
شهرستان نور که سالانه دارای چند میلیون جمعیت شناور می باشد نیازمند زیرساخت های مناسب جهت میزبانی مسافران است.
۰
plusresetminus
کمبود برق؛ مشکل زیر بنایی شهرستان نور
به گزارش خبرنگار بلاغ از نور، شرکت برق شهرستان نور در تلاش است با تقویت خطوط انتقال برق و راه‌اندازی پست‌های جدید، مشکل کمبود برق در فصل گرما را حل کند اما زیر ساخت های نامناسب سبب شده با اوج مسافرت‌های تابستانی بخصوص در فصل گرما این مشکل بیشتر بروز کند و قطعی مکرر برق را به همراه داشته باشد.
شهرستان نور که سالانه دارای چند میلیون جمعیت شناور می باشد نیازمند زیرساخت های مناسب جهت میزبانی مسافران است.
هر ساله ما شاهد آن هستیم که با اوج گرما در فصل تابستان و همچنین افزایش توریست در این فصل شهرستان نور با مشکل جدی کمبود برق مواجه می‌شود، بطوری که در ساعات اوج گرما هر روزه بخش های مختلف این شهرستان با قطعی برق مواجه می شوند.
بر اثر خشکسالی‌های پی در پی در کشور و افزایش گرما و با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از آخرین بارش در فصل تابستان می‌گذرد، اکنون در کشور با کمبود جدی برق روبه‌رو هستیم.
آنچه مسلم است و فعالان اقتصادی نیز بر آن تاکید دارند توسعه شبکه برقی کشور ارتباط مستقیمی با رشد اقتصادی دارد.
با توجه به اینکه شهرک صنعتی چمستان با وجود مشکلاتی که پیش روی دارد بیشتر صنایع، امید چندانی به افزایش ظرفیت تولید خود ندارند ، اما در صورت رفع موانع و رشد این بخش به طور حتم با مشکل کمبود برق مواجه خواهند شد.
براساس آمار اعلام شده از سوی شرکت توانیر سهم بخش صنعت از مصرف برق کشور معادل ۲/۳۲ درصد، کشاورزی ۸/۱۲ درصد، خانگی ۳۳ درصد و سهم بخش عمومی به ۱۳ درصد می‌رسد و آنچه مسلم است با افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی این بخش نیازمند سهم بیشتری از شبکه برق کشور خواهد بود و عبور از این چالش نیازمند برنامه‌ریزی جدی در توسعه شبکه برقی کشور است.
با توجه به کاهش بارش در سال های گذشه و افزایش جمعیت با مسئله بسیار جدی در موضوع آب مواجه هستیم، همچنین در نتیجه خشکسالی‌های پی در پی مجموع منابع آب تشدید شونده کشور بسیار  کاهش یافته است.
برای اینکه نگذاریم کشور وارد مرحله بحران آب شود باید استفاده خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهیم، باید اذعان داشت با توجه به توریستی بودن شهرستان نور و اینکه جمعیت در این شهرستان شناور است در اوج پیک مسافرین، اصلی ترین مشکل عدم تامین آب، برق و مواد غذایی می باشد.
با تمام این اوصاف مشکل جدی تامین برق شهرستان نور، عدم زیر ساخت‌های مناسب جهت پذیرا بودن بخش قابل توجهی از گردشگران در فصول مختلف علی الخصوص در فصل تابستان است که همه ی ما را مستلزم می کند تا با رعایت حدود مصرف و ایجاد زیر ساخت های مناسب آرامش و آسایش را برای همه ارمغان بیاوریم، بطوری که نه برای گردشگران مشکلی بوجود آید و نه برای بومیان منطقه تا با آغوشی باز پذیرای مسافرین عزیز شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴