رییس پلیس آگاهی استان مازندران خبر داد

برداشت 26 میلیاردی از بانک مسکن با جعل چک

تاریخ انتشارجمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۵۴۵۲۸
سرهنگ محمد عظیمی گفت: افرادی که با جعل چک‌های بانکی اقدام به برداشت 26 میلیارد از بانک مسکن کرده بودند توسط پلیس شناسایی دستگیر شدند.
۰
plusresetminus
برداشت 26 میلیاردی از بانک مسکن با جعل چک
به گزارش بلاغ، محمد عظیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت سرپرستی بانک مسکن استان مازندران مبنی بر اینکه فردی با جعل چک از این بانک مبلغ هجده میلیارد و پانصد میلیون ریال خارج کرده و با توجه به اهمیت موضوع مراتب در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ابتدا چک مورد شکایت از بانک اخذ و توسط کارشناسان مربوطه آزمایشگاه جنائی کارشناسی شده و مشخص شد که این چک با استفاده از مواد شیمیایی شوینده پاک شده و شماره سریال و شماره کد و رمز خود چک و شماره حساب و مشخصات صاحب حساب بر روی آن جعل و مبلغ نوشته شده و برداشت شده است.
رییس پلیس آگاهی مازندران خاطرنشان کرد: در دومین مرحله تصاویر افرادی که چک را به بانک تحویل و نقد کرده‌اند از طریق دوربین‌های مداربسته اخذ و تحقیقات جامع راجع به شناسایی این افراد انجام شد.
این مقام انتظامی در این ادامه اظهار داشت: در مرحله بعدی آورنده چک به شعبه سرپرستی بانک مسکن با تصاویر اخذ شده شناسایی و با اخذ مجوز قضایی دستگیر شد.
عظیمی گفت: متهم بیان داشت قبول دارم که چک را به بانک برده ام اما حدود ۹ ماه پیش در این شرکت به عنوان راننده کار می کردم که از من خواسته شد پاکتی را که حاوی چک بود به سرپرستی بانک مسکن به رییس شعبه مرکزی آن بانک تحویل نمایم که وقتی سرپرست بانک چک را بازکرد گفت موجودی دارد که گفتم اطلاعی ندارم .
وی تصریح کرد: در ادامه چون از قبل چک جعل و در وجه شرکت" آ – ک " نوشته شده بود با سهل انگاری کارکنان بانک بدون استعلام و رعایت سایر مسائل تخصصی پول را عینا از حساب شرکت "ک- پ" به حساب شرکت مذکور انتقال می دهند و سپس متهم به سایر حسابها انتقال می دهد و توسط دستگاه پز بانک و فروشگاه ها تمامی این مبلغ یک میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون تومان را به همراه چک دیگری که ظاهرا از همین شرکت به همین صورت به مبلغ حدود هشتصد میلیون تومان در تهران جعل و به حساب شرکت" آ – ک" واریز و برداشت می کنند که جمعا بالغ بر بیست و شش میلیارد ریال با جعل اسناد تجاری (چک) از بانک مسکن برداشت می نمایند و متواری می شوند.
این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: تصاویر متهمان از طریق سامانه ثبت احوال و سیستم های مدار بسته بانک اخذ و مشخص می شود متهم اصلی پرونده دارای دو فقره سابقه با عنوان درگیری با چاقو و فرار از خدمت داشته و اوضاع مالی مناسبی نداشته و ظاهرا با همدستی برادرش دست به این عمل مجرمانه زده و به استان اردبیل متواری شده اند.
عظیمی عنوان کرد: در حال حاضر متهم با قرار مناسب قانونی روانه زندان شده و برای پرونده درخواست ردیابی و تعمیر تلفنهای منازل و همسر آنها شده و همچنین درخواست اخذ آخرین اطلاعات حساب مالی در بانکها و موسسات و در صورت وجوه نقد توقیف و مسدودی حساب و ممنوع الخروج بودن این متهمان و در آخر اخذ نیابت قضایی برای پارس آباد مغان جهت شناسایی و دستگیری متهمان و کشف مال مورد کلاهبرداری شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما