تاریخ انتشارجمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۵۴۵۱۷
30 زن که مهمان عروسی در روستا بودند با بازشدن دهنه چاه فاضلاب با سرنوشتی دردناک روبه‌رو شدند.
۰
plusresetminus
بلاغ-به نقل از ایران، ساعت یک ظهر سه‌شنبه چهارم تیرماه سال جاری بود که زنان مهمان عروسی برای خوردن ناهار یکی پس از دیگری در سالن مخصوص جمع شدند و ناگهان خنده و شادی‌ها به همهمه، فریاد و ناله تبدیل شد.زیرپای مهمانان خالی شد و همه ناگهان داخل فاضلاب چاه سقوط کردند.با این حادثه عجیب که با ناله، گریه و فریاد همراه بود مردان روستا به تکاپو افتادند و همزمان با کمک‌رسانی و خارج کردن این زنان از چاه فاضلاب با پلیس، اورژانس و آتش‌نشانی تماس گرفتند.

ثانیه‌هایی از مهمانی نگذشته بود که صدای آژیر آمبولانس‌ها در کوچه پس‌کوچه‌های روستا پیچید و همزمان برخی مهمانان با خودروهای شخصی زنان حادثه‌دیده را به بیمارستان رساندند.

در همان دقایق نخست، 30 زن به بیمارستان‌های دیلمان و لاهیجان انتقال یافتند و همگی تحت درمان قرار گرفتند و این در حالی بود که دستور تخلیه چاه فاضلاب صادر شد تا در صورت ماندن شخصی در آن اقدامات نجات یا خارج کردنش صورت گیرد.

درمان رایگان

عصر روز حادثه «حیدری» فرماندار، دکتر «زمانی» مدیر شبکه بهداشت و درمان و «علی‌نژاد» مسئول سیاسی و حراست فرمانداری شهر سیاهکل با حضور در بیمارستان 22 آبان لاهیجان، از نزدیک از مصدومان حادثه روستای «پش» دیلمان عیادت کردند و وضعیت سلامت آنها را پیگیر شدند.

در جریان این سرکشی، مجروحان و خانواده‌های آنها با فرماندار گفت‌وگو کردند و به دستور وی، قرار شد بیمارستان هیچ هزینه‌ای از مجروحان دریافت نکند.

دکتر «محمد زمانی» مدیر شبکه بهداشت و درمان شهر سیاهکل نیز گفت: ساعت حدود یک ظهر هنگامی که زنان مهمان در مراسم عروسی روستای پش پایین برای خوردن ناهار رفته بودند، بر اثر فرو ریختن دهنه چاه فاضلاب، به درون آن سقوط کردند.

 وی با بیان اینکه در این حادثه 30 زن با کمک مردم از چاه بیرون کشیده شدند، گفت: همه حادثه‌دیدگان به وسیله آمبولانس مرکز شبانه‌روزی دیلمان، آمبولانس اورژانس 115 دیلمان، آمبولانس هلال احمر سیاهکل و خودروهای
شخصی اهالی محل به مرکز شبانه‌روزی دیلمان منتقل شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیاهکل ادامه داد: 20 زن از مجروحان به صورت سرپایی توسط پزشکان مرکز شبانه‌روزی دیلمان درمان شدند.

زمانی با بیان اینکه 10 نفر از بیماران پس از انجام معاینات اولیه، به دلیل وخامت اوضاع به بیمارستان 22 آبان لاهیجان منتقل شدند، گفت: از این تعداد 5 زن با وسیله نقلیه شخصی و 5 زن دیگر با آمبولانس اورژانس 115 سیاهکل و دیلمان، درمانگاه شبانه‌روزی دیلمان، هلال احمرسیاهکل و خودروی شهرداری دیلمان به بیمارستان 22 آبان منتقل شدند.

این مسئول با بیان اینکه وضعیت عمومی 10 زن بیمار حاضر در بیمارستان 22 آبان لاهیجان خوب است، تصریح کرد: سه زن از مجروحان در بخش و هفت زن دیگر در قسمت اورژانس بیمارستان در حال مداوا هستند./آ  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما