تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۵۴۵۰۳
فرماندار آبادان گفت:‌ به منظور حل مشکل شوری‌ آب شرب، با پیگیری‌های استاندار، مجوز نصب یک دستگاه آب‌شیرین‌کن در آبادان اخذ شده که تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود
۰
plusresetminus
بلاغ-عزیزالله شهبازی  خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از دستگاه، 50 هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز برای مردم آبادان، شیرین سازی و مشکل آب مردم تا 10 سال آینده حل خواهد شد.
 
فرماندار نمونه خوزستان در سال 93 گفت:‌ مساله آب شرب هر ساله در شهرستان مساله‌ای بحرانی بوده است، لذا به منظور بهبود کیفیت و جلوگیری از افت فشار آب، 60 هزار مترمکعب آب طرح غدیر وارد آبادان شد. هم‌چنین لوله‌های شکسته و ترکیده تعمیر شد و 2 سیستم برداشت آب از رودخانه بهمن‌شیر که از کار افتاده بودند، وارد مدار آب‌رسانی شدند.

شهبازی با بیان این‌که یکی‌دیگر از مسائل آبادان، مشکل شبکه فاضلاب است، تصریح‌کرد: به منظور رفع این مشکل در برنامه‌ریزی میان‌مدت شهرستان مقرر شده مشکلات این شبکه ظرف دو، سه سال‌آینده از طریق کمک‌های منطقه آزاد و فروش اوراق مشارکت حل شود.

وی با بیان این‌که اساسی‌ترین راه حل مشکلات شهرستان، ایجاد اشتغال است، اظهار کرد: با توجه به وجود مرز مشترک زمینی و 250 کیلومتر مرز مشترک آبی با کشور عراق، ایجاد منطقه آزاد دیگری بدون حضور گمرک و در قالب بازارچه برای استفاده مرزداران در شهرستان ضروری است و به همین‌ منظور ایجاد بازارچه مرزی اروند در دستور کار فرمانداری شهرستان قرار گرفت که ساخت آن در هفته دولت آغاز شده‌ است.

وی افزود: در بخش کشاورزی پیش از انقلاب 7 میلیون نخل در آبادان وجود داشت اما در زمان جنگ تعداد زیادی از آن‌ها از بین رفتند و به همین منظور به دنبال اجرای طرح بازسازی و ترمیم انهار و احیای نخیلات هستیم.

فرماندار آبادان بیان‌کرد: در بلندمدت، احیای 704 واحد صنعتی در بخش‌های مختلف از جمله تولید گلیسیرین، ساخت دکل حفاری و صنایع دریایی و کشتی‌سازی که به دلیل وضع تحریم‌ها تعطیل شده‌اند در برنامه دیده شده است که برای راه‌اندازی به بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

وی ادامه‌ داد: برای حل مشکلات این واحدها از مدیرعامل بانک سپه و سینا دعوت شد تا با حضور در آبادان از نزدیک این مشکلات، بررسی و راه‌های رفع مشکلات آنها بررسی شود. هم‌چنین به‌دنبال استفاده از کمک‌های بسته خروج از رکود برای حل مشکلات واحدهای صنعتی آبادان و تامین سرمایه در گردش آنها هستیم تا از این طریق مشکل بیکاری شهرستان حل شود/ع
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما