تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۵۴۳۱۰
افرادی که خیلی پر تحرک یا کم تحرک هستند، غضروف‌های بدنشان تخریب می‌شود.
۰
plusresetminus
بلاغ-  افرادی که خیلی پر تحرک یا کم تحرک هستند، غضروف‌های بدنشان تخریب می‌شود.
محمد اکبری گفت: عواملی مثل بی حرکتی، کم تحرکی، افزایش وزن، انجام کارهایی که فشار زیادی بر بدن وارد می‌کند، همچنین مشکلات تغذیه‌ای در تخریب غضروف‌های بدن موثر است.

وی افزود: کمبود ویتامین ِD یا وجود مشکلاتی در جذب این ویتامین در سیستم گوارشی سبب تخریب غضروف‌های بدن می‌شود، همچنین بی تحرکی یا استفاده ناقص از مفاصل بدن مشکلاتی برای غضروف‌ها ایجاد می‌کند.

این ارتوپد ادامه داد: دامنه حرکتی مناسب برای مفصل زانو 135 درجه است، هنگامیکه به جای استفاده از سرویس بهداشتی ایرانی از نوع فرنگی آن استفاده می‌کنید، در واقع از مفاصل خود استفاده ناقصی کردید، به دلیل آنکه در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی فرنگی زانو شما به اندازه 100 درجه خم می‌شود، در حالیکه باید 135 درجه خم شود.

اکبری تصریح کرد: کار‌های سنگین مانند بازی‌های حرفه‌ای، وزن زیادتر از حد معمول، برخی بیماری‌ها مانند آرتریت و روماتوئید که سبب ایجاد التهاب در مفاصل می‌شود، غضروف مفاصل را تخریب می‌کند، همچنین به هم خوردن راستای صحیح اندام‌ها در ایجاد این بیماری نقش دارد.

وی عنوان کرد: اگر پس از یک شکستگی در مفاصل مانند مفصل ران، آن مفصل به درستی جوش نخورد، غضروف تخریب می‌گردد، همچنین بیماری‌های سیستمی مانند روماتیسم سبب ایجاد این بیماری در بدن می‌‌شود.

این ارتوپد بیان کرد: برای پیشگیری از تخریب مفاصل باید تا حد امکان سعی کنند وزن خود را در حد متعادل نگه دارند و در صورت اختلالات تغذیه‌ای در بدن خود، آن اختلال را درمان کنند.

اکبری اظهار داشت:  افرادیکه خیلی پر تحرک یا کم تحرک هستند، غضروف‌های بدنشان تخریب می‌شود./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴