جاذبه های گردشگری در دنیا/

تصاویر/عجیب ترین ساختمان های جهان

تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۵۴۲۹۶
زیبایی نمای ساختمان‌ها تنها برای فراهم آوردن رفاه و راحتی ساکنان آن نیست.
۰
plusresetminus
بلاغ- زیبایی نمای ساختمان‌ها تنها برای فراهم آوردن رفاه و راحتی ساکنان آن نیست. تجلی ظاهری شهرهایی که در آنها زندگی می‌کنیم به نوعی ترسیم کننده روحیه ساکنان آنها است و سبک‌های گوناگون معماری در وهله اول، چشمان نظاره گر و کنجکاو این ساکنان را به خود معطوف ساخته و سعی در جلب رضایت و خشنودی آنان دارد. در ادامه شما را با تعدادی از بناهای دیدنی و در عین حال عجیب از سرتاسر جهان آشنا می‌کنیم.
 
خانه سنگی، گیمارژ، پرتغال
 
این خانه از تلفیق دو تکه سنگ بزرگ و اتصال آنها با کمک سیمان به یکدیگر ساخته شده است. نمای ظاهری آن بیننده را به یاد خانه سنگی فلینت‌ستون انداخته و همین ویژگی گردشگران زیادی از سراسر دنیا را جذب آن نموده است.
   
کتابخانه کانزاس سیتی، میسوری، ایالات متحده
 
 کتاب‌هایی که در یک ردیف به صف شده‌اند ایده معماری نمای ساختمان کتابخانه‌ای در شهر کانزاس سیتی است. ایده‌ای طبیعی و در عین حال خلاقانه که بهترین شیوه برای طراحی و ساخت نمای یک کتابخانه به شمار می‌رود. 22 عنوان کتاب مختلف از ژانرهای گوناگون در این نمای مفهومی به کار برده شده‌اند.
     
موزه آثار شگفت انگیز (Wonderwork)، نمایشگاه علوم
 
 نمایشگاه علوم تعاملی در اصل شامل 4 ساختمان مجزا است که در فلوریدا، تنسی و کارولینای جنوبی واقع شده‌اند. معمار و طراح آن تری نیکولسون بوده است. این موزه خانوادگی با فضاسازی‌های قابل توجه در زمینه علومی همچون فیزیک و ریاضی خدمات رسانی کرده و برای بازدیدکنندگان فضایی تعاملی به وجود آورده‌اند که مستلزم مشارکت فعال و سازنده آنان است.
   
موزه موزیک تجربی، سیاتل، واشنگتن
 
 زادگاه گرانج (گروه راکی که در اواسط دهه 1980 در ایالت واشنگتن شروع به فعالیت کردند) احترامات ویژه‌ای نثار موسیقی می‌کند. این موزه مکانی است که به طور ویژه به فرهنگ معاصر توجه دارد. این ساختمان در سال 2000 با همکاری و سرمایه گذاری مشترک مایکروسافت و پل آلن پایه گذاری شد. در اینجا برای علاقمندان، برنامه‌های آموزشی گوناگونی در نظر گرفته شده، همچنین به عنوان محلی برای ارائه آثار موسیقی‌دانان محلی و بین‌المللی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. گروه‌های محلی معروفی همچون جیمی هندریکس، رولینگ استونز، نیروانا در این موزه جایی برای خود دارند. این مکان با اسامی دیگری همچون موزه علمی -تخیلی و تالار مشاهیر نیز شناخته می‌گردد.
   
کلیسای هال‌گریمور، ریکژاویک، ایسلند
 
 این کلیسای لوتری 74.5 متر ارتفاع داشته و بزرگترین کلیسای ایسلند به شمار می‌رود. ساخت آن 38 سال به طول انجامید. نمای ظاهری آن شبیه به جریان گدازه‌ای بازالتی طراحی شده که به نوعی چشم انداز غالب کشور ایسلند محسوب می‌شود. ساخت این بنای تاثیر گذار در سال 1986 به پایان رسید./آ  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴