تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۵۴۲۷۶
والیبال ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون یکی از امیدهای اول کاروان ایران برای کسب مدال طلا است.
۰
plusresetminus
بلاغ- یکی از رشته‌هایی که روی مدال طلایش در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون حساب می‌شود والیبال است. با درخشش ملی‌پوشان در لیگ جهانی و افتخارات والیبالیست‌ها مقابل تیم‌های مطرح جهان این توقع در همه مردم و مسئولان ورزش به وجود آمده که بی چون و چرا فقط به طلا فکر کنند.

رقابت ایران با برترین‌های جهان مانند برزیل، ایتالیا، صربستان، لهستان و پیروزی‌هایی که داشته‌اند دیگر رقیبان آسیایی حرفی برای گفتن ندارند. حالا مردان والیبالیست ایران فقط به سکوهای جهانی فکر می‌کنند و همین باعث شده تا کره جنوبی که میزبانی بازی‌ها را دارد از ایران بخواهد تا تیم اصلی‌اش را در بازی‌های آسیایی شرکت ندهد. اما ایران با قدرت به دنبال مدال طلا در بازی‌های آسیایی است. ایران در طول بازی‌های آسیایی در رشته والیبال مدال طلا نداشته است.
   
نتایج ایران در بازی‌های آسیایی:

2010:

ایران در مرحله مقدماتی با تیم‌های مغولستان، ترکمنستان، عربستان و اندونزی همگروه بود که همه مسابقات را با نتایج مشابه 3 بر صفر با پیروزی پشت سر گذاشت و راهی یک هشتم شد. در این مرحله هم چین و تایلند حرفی برای گفتن مقابل ایران نداشتند و 3 بر صفر مغلوب شدند تا ایران با قدرت راهی یک چهارم شود. در این مرحله هم والیبالیست‌ها 3 بر یک قطر را شکست دادند و در نیمه‌‌نهایی با شکست 3 بر صفر تایلند حریف ژاپن در فینال شدند. در این مرحله ایران با نتیجه 3 بر یک شکست خورد و با هدایت مرحوم حسین معدنی به مدال نقره رسید.

2006:

تیم ملی والیبال ایران در این دوره نتیجه خوبی نداشت. ملی‌پوشان با حضور در مرحله یک‌چهارم در دیدار با کره‌جنوبی کارشان را آغاز کردن که در این مسابقه با نتیجه 3 بر یک شکست خوردند. با این شکست ایران برای کسب عنوان پنجم تا هشتمی مقابل بحرین قرار گرفت و با نتیجه 3 بر یک پیروز شد تا برای کسب عنوان پنجم و ششمی حریف ژاپن شود. ایران در این دیدار با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و در جایگاه ششم قرار گرفت.

2002:

ملی‌پوشان ایران در این دوره نیز همانند بازی‌های گوانگجو به مدال نقره رسیدند، با این تفاوت که در این دوره یک مربی کره‌ای هدایت ایران را برعهده داشت.

ایران در این بازی‌های در مرحله مقدماتی مقابل ماکائو و قطر با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد و مقابل هند نیز با نتیجه 3 بر 2 به برتری رسید، اما با شکست 3 بر صفر مقابل کره‌جنوبی به عنوان تیم دوم راهی نیمه‌نهایی شد.

ملی‌پوشان در این مرحله مقابل چین قرار گرفتند و با برتری 3 بر 2 دوباره حریف کره در فینال شدند که این بار با شکست 3 بر صفر به عنوان نایب‌قهرمانی رسیدند. پارک کی وون سرمربی ایران در این دوره بود.

1998:

ایران شرکت نداشت.

1994:

ایران در مرحله مقدماتی با قزاقستان، پاکستان و مغولستان همگروه بود. والیبالیست‌ها دراین مرحله با پیروزی مقابل پاکستان و مغولستان با قرار گرفتن در جایگاه دوم به دور بعد صعود کردند. در مرحله بعد ایران با قزاقستان و کره جنوبی همگروه شد که دوباره مقابل قزاقستان شکست خورد و با پیروزی مقابل کره برای کسب عنوان پنجمی مقابل پاکستان قرار گرفت و با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد. ژاپن، چین و کره جنوبی اول تا سوم شدند.

1990، 1986 و 1982

والیبال ایران شرکت نداشت.

1978:

کاروان ورزشی ایران در این بازی‌ها غایب بود.

1974:

ایران در مرحله مقدماتی این بازی‌ها که در تهران برگزار می‌شد با کره جنوبی، پاکستان، کویت همگروه بود و با دو پیروزی 3 بر صفر مقابل پاکستان و کویت و یک شکست مقابل کره‌جنوبی با قرار گرفتن در جایگاه گروه خود به دور نیمه‌نهایی صعود کرد. ایران در این مرحله مقابل ژاپن 3 بر صفر شکست خورد و برای کسب مدال برنز مقابل چین قرار گرفت و با شکست 3 بر یک از کسب مدال بازماند و چهارم شد.

1970:

والیبال شرکت نکرد.

1966:

در این دوره ایران در بخش مردان و بانوان حضور داشت که در هر دو بخش به مدال برنز دست پیدا کرد. والیبال بانوان ایران تا کنون بعد از این بازی‌ها نتوانسته در این بازی‌ها مقامی کسب کند.

مردان ایران در این دوره با ژاپن، چین و سیلون همگروه بودند که با دو پیروزی مقابل چین و سیلون و یک شکست مقابل ژاپن به دور بعد راه پیدا کرد. در این مرحله ایران با شکست مقابل ژاپن، کره جنوبی و پیروزی مقابل هند، اندونزی و تایلند به مدال برنز دست پیدا کرد.

1962:

کاروان ورزشی ایران حضور نداشت.

1958:

ایران در این دوره به عنوان نایب‌قهرمانی دست پیدا کرد. ملی‌پوشان کشورمان با پیروزی مقابل فیلیپین، هند، هنگ‌کنگ و یک شکست مقابل ژاپن مدال نقره این بازی‌ها را که به میزبانی ژاپن برگزار می‌شد به دست آوردند./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰