تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۵۴۲۶۳
عبدالوحید فیاضی گفت: فردی که برای احراز سمت وزیر علوم معرفی می‌شود شخصی باشد که در جهت اهداف کلان کشور، دانشگاه و همسو با مجلس و شورای انقلاب فرهنگی گام بردارد.
۰
plusresetminus
وزیر پیشنهادی باید شاخص علمی و دینی باشد/بررسی پرونده بورسیه و گزارش تفحص از دانشگاه آزاد
عبدالوحید فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از نور اظهار داشت: اگر ما مدعی هستیم که روند رشد علمی کشور در منطقه زبان زد باشد لذا باید کسی را برای این پست معرفی کنیم که دغدغه‌های آموزشی را دغدغه خود بداند.
وی افزود: فردی که برای احراز جایگاه وزیر علوم معرفی می‌شود، شخصی باشد که به لحاظ علمی و دینی شاخص باشد تا بتواند بخشی از دغدغه‌های کنونی این وزارتخانه را کاهش دهد.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همسو بودن با اهداف نظام و مجلس و شورای انقلاب فرهنگی راز ماندگاری وزیر علوم است، بیان داشت: مشکلات کنونی حوزه دانشگاه ناشی از نگاه تک بعدی به مسائل بوده است وگرنه اکنون شاهد تفسیر وزیری در این وزارتخانه نبودیم.
فیاضی ادامه داد: با توجه به اینکه بر کناری فرجی دانا برخی از کارها در این وزارتخانه را دچار وقفه خواهد ساخت اما کمیته بررسی ابهامات «پرونده بورسیه دکتری» بدون هیچ توقفی کار خود را دنبال می‌کند.
این نماینده خاطرنشان کرد: ما اطلاعات لازم در خصوص پرونده‌های بورس از وزارت اطلاعات گرفته‌ایم و در حال بررسی آن و تطابق با مستندات هستیم لذا به محض اینکه مواردی از تخلف محرز شود آن را بررسی کرده و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری اتمام بررسی گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی در کمیسیون آموزش مجلس٬ گفت: این طرح برای بررسی در صحن مجلس تقدیم هیات رئیسه شده است.
نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه گزارش تفحص از دانشگاه آزاد پس از تعطیلات 3 هفته‌ای مجلس در صحن قرائت خواهد شد٬ ابراز داشت: با وجود اینکه کمیسیون آموزش مجلس اصرار به بررسی این طرح در هفته جاری داشت اما برنامه‌های فشرده مجلس این امکان را فراهم نکرد.
فیاضی اذعان داشت: با پایان تعطیلات مجلس و بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه خود، گزارش تفحص از دانشگاه آزاد در دستور کار صحن برای بررسی قرار خواهد گرفت.
یادآور می شود، تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی از آذر ماه سال 91 آغاز شده که در این مدت هیات تفحص کننده به بررسی تمامی مستندات مربوط به این گزارش پرداخته‌اند، در این زمینه روسای سابق و کنونی این دانشگاه نیز تمامی اسناد خود را به هیات رئیسه تحویل داده‌اند حال پس از گذشت یک سال و نیم پس از آغاز به کار مجلس تکلیف این تفحص مشخص خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴