تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۵۴۲۵۵
بر هیچکس پوشیده نیست که بازیکنان پرسپولیس طلب خود را می گیرند آن تماشاگری که بر روی سکو حضور دارد شاید پول توجیبی بازگشت به خانه اش را هم به سختی داشته باشد و خیلی از آنها دستمزد ماهیانه‌شان به میانه ماه هم نمی رسد. لطفا موضوع پول نگرفتن و با تاخیر پول گرفتن بازیکنان را یک بار برای همیشه بس کنید. این دلایل استخوان لای زخم گذاشتن است.
۰
plusresetminus
بلاغ- پرسپولیس در بازی با پدیده هم نتوانست به توفیقی دست پیدا کند و در شرایطی که نیاز مبرمی به پیروزی داشت در یک بازی خانگی دیگر دو امتیاز از دست داد. اما همان گونه که انتظار می‎رفت سرمربی این تیم در پاسخ به خبرنگاران، بیش از آنکه به توضیح دلایل فنی توقف تیمش بپردازد، به مسائل حاشیه‌ای اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، بازی های هفته پنجم به پایان رسید. استقلال، رقیب سنتی پرسپولیس، با 12 امتیاز در صدر. سپاهان، تراکتور سازی و فولاد هم با 10 امتیاز در رده های دوم تا چهارم قرار دارند. پرسپولیس با پنج امتیاز در رده دوازدهم . شاید به جرات بتوان گفت این ضعیف ترین شروع پرسپولیس در چهارده دوره رقابتهای لیگ برتر است. اما اینها از نظر علی دایی اتفاقاتی است که بر تیم وی تحمیل شده و کمترین نقش در این ناکامی ها را خود وی دارد.
پرده اول: دایی روز یکشنبه در نشست خبری خود چنین گفت: "فردا یک بازی بزرگ و سخت را پیش رو داریم. در چهار بازی گذشته نتایج ضعیفی گرفته‌ایم و برابر پدیده حق اشتباه نداریم. دیگر امتیاز از دست نمی‌دهیم و هواداران را ناراحت نمی‌کنیم."
پرسپولیس هم نتیجه ضعیفی گرفت و هم هواداران را هم ناراحت کرد و هم امتیاز از دست داد. پرسپولیس از بیشتر تیم های لیگ تمرینات آماده سازی خود را زودتر آغاز کرد. دو اردوی داخلی و یک اردوی ترکیه، حاصل کار پرسپولیس در اردوی پیش فصل بود اما امروز، ناآمادگی در این تیم حرف اول را می زند. ضمن اینکه جوانگرایی در این تیم در وضعیتی نیست که بتوان به آینده سرخپوشان امید بست. جوانگرایی باید تابع منطق و اصولی باشد که نتیجه بخش باشد اما آیا جوانگرایی به سبک پرسپولیس می تواند چنین نتایجی در پی داشته باشد؟
پرده دوم: دایی پس از بازی با پدیده گفت: "از هواداران پرسپولیس می‌خواهیم که حمایت کنند. اگر قرار باشد که با یک گل ناحق از دقیقه 40 شروع کنند به شعار دادن علیه تیم، دیگر چیزی برای بازیکنان باقی نمی‌ماند. اگر ما همه همدل نباشیم و در یک مسیر گام برنداریم پرسپولیس ضربه می خورد. وقتی پرسپولیس لطمه بخورد حتما مردم ضربه می خورند. تماشاگران ما فهم بالایی دارند اما برخی جوان ها احساسی هستند و از دیگران خط می گیرند."
هواداران پرسپولیس در اولین بازی فصل 91-1390 و زمانی که تیمشان با مربیگری حمید استیلی با ملوان در آزادی بازی داشت، نام علی دایی را فریاد زدند. سرمربی کنونی پرسپولیس در آن زمان اعتراض تماشاگران را حق قانونی آنان دانست و هیچ خط و ربطی را هم در این امر دخیل ندانست. این در حالی است که پرسپولیس در آن بازی، نتیجه یک بر صفر عقب را هم در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم مساوی کرده بود و خیلی هم خوب تر از الان بازی می کرد.
پرده سوم: دایی می گوید دست و بالش بسته است. اینکه پیام صادقیان در محرومیت به سر می برد اول از همه به عملکرد خود وی بازمی گردد. این بازیکن از سال گذشته مرتکب رفتارهای نامناسب می شد اما سرمربی پرسپولیس و باشگاه، چه زمان برخورد قاطع با این بازیکن داشتند؟ دایی می گوید پولادی از این تیم رفته. دایی می گوید بازیکن مصدوم دارد. دایی می گوید... پرسپولیس از روز اول، نه مصدوم داشت و نه محروم. این تیم در بازی خانگی مقابل نفت متوقف شد و بازی ضعیفی را هم به نمایش گذاشت.
پرده چهارم: دایی می گوید: "الان هفته پنجم تمام شده است اما تا حالا بازیکنان ما چیزی نگرفته اند که بخواهند اینگونه علیه آنها صحبت کنند. مشکلات زیادی داریم اما تا الان سکوت کرده ایم. اگر راجع به مسائل کوچکی صحبت کنیم ما را محروم می کنند. امروز حق ما مساوی نبود اما نمی توانیم کاری کنیم. ما خیلی بهتر از بازیهای قبلی کار کردیم. البته چند اشتباه بد داشتیم و موقعیت هایی که برای حریف ایجاد شد به خاطر اشتباه خودمان بود. برخی چیزها از دست علی دایی و کادرش خارج است."
بر هیچکس پوشیده نیست که بازیکنان پرسپولیس طلب خود را می گیرند آن تماشاگری که بر روی سکو حضور دارد شاید پول توجیبی بازگشت به خانه اش را هم به سختی داشته باشد و خیلی از آنها دستمزد ماهیانه‌شان به میانه ماه هم نمی رسد. لطفا موضوع پول نگرفتن و با تاخیر پول گرفتن بازیکنان را یک بار برای همیشه بس کنید. این دلایل استخوان لای زخم گذاشتن است.
پرده پنجم: علی دایی گرانقیمت ترین مربی لیگ است. وی در میان مربیان لیگی تنها کسی است که زیر نظر "اتمار هیتزفلد" و "ارنست میدن دورپ" کار کرده است. اما اکنون باید پرسید آیا این گرانقیمت ترین بودن و کار کردن زیر نظر آن بزرگان، تاثیری در بازی های پرسپولیس داشته است. در پنج هفته گذشته که کسی چنین چیزی ندیده است.
پرده ششم: بازی سپاهان - فولاد را بازبینی کنید. دو تیم تا آنجا که توانستند موقعیت گل خلق کردند، با طراوت بازی کردند و فوتبال ارائه کردند. علی دایی می گوید جناحین تیمش ایراد دارد. اما آیا بازیکنان خط میانی این تیم استانداردهای لازم را دارند؟ محمد نوری را از وقتی یادمان می آید بازی می کرده است. هافبکی که بهترین بازی های خود را در سپاهان و صبا باتری انجام داده است. اکنون سوال اینجاست که آیا این بازیکن طراوت لازم برای رهبری خط میانی که مهم ترین منطقه بازی برای هر تیمی محسوب می شود را دارد؟ با نگاهی به خط میانی دیگر تیم های مدعی در این فصل از رقابتها می توان به پاسخ این سوال رسید. چلسی تنها به همین دلیل قید فرانک لمپارد را زد اما گویا برای دایی این مساله چندان اهمیتی ندارد.
پرده هفتم: علی دایی در این چند سال و هر بار که با تیم خود نتیجه نگرفته از بد اقبالی گلایه کرده است. بازی با ملوان یکی از ضعیف ترین عملکردهای پرسپولیس بود که دروازه این تیم چندین بار تا آستانه باز شدن پیش رفت. دایی در پایان آن بازی گفت تیمش باید بازی را می برده است. پرسپولیس بازی با ذوب آهن را برد اما در دقایق پایانی اگر درخشش نیلسون نبود، چند بار دروازه اش باز می شد. علی دایی گفت در بازی با پدیده بدشانس بوده و باید بازی را می برده است اما آیا تک به تکی که مهدی خیری در دقیقه 92 به خارج زد را نباید جزو خوش شانسی‎های این مربی دانست چرا این مربی فقط بداقبالی های تیمش را می بیند؟ پس آن زمان هایی که خوش اقبال است، چه؟
در پایان باید گفت پرسپولیس با این روند نه تنها چیزی به فوتبال اضافه نمی کند بلکه استانداردهای فوتبال را هم زیر سوال می برد. دایی با دلایل و توجیهات خود، نسبیت های اخلاقی را هم به زیر سوال می برد. این مربی یک بار دلایل نتیجه نگرفتن را متوجه کادر فنی و اشتباهات خود ندانسته است. لوییس فیلیپه اسکولاری هفت گل از آلمان دریافت کرد اما یک بار هم بازیکن را سپر خود قرار ندارد.
... و داستان دایی و توجیهات این مربی ادامه دارد. پرسپولیس روز شنبه در زمین صبا بازی دارد و باید دید آیا این تیم می تواند در آن بازی خارج از خانه دشوار نتیجه بگیرد. و اگر نگیرد دایی این بار چه خواهد گفت./آ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲