تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۵۴۲۲۷
شبكه افق با همه نوآوري‌ها و دقت نظرهايي كه دارد، اطلاعات و آمار اندیشکده آمریکای بروکینگز را که با واقعیات صحنه تفاوت قابل تاملی دارد مبنای برنامه سازی خود قرار داده است.
۰
plusresetminus
بلاغ- شبكه افق به تازگي كار خود را به عنوان كانال 22 تلويزيون ايران آغاز كرده و همان‌گونه كه ادعا كرده بود، كاري متفاوت از ديگر شبكه‌هاي صدا و سيما را ارائه كرده است. اين شبكه كه اكنون در حال پخش برنامه‌هاي پيش‌توليدي خود است در همين آغاز كار، سعي كرده است كه دائما در كنار جنبه سرگرم‌كنندگي مديوم تلويزيون، رسالت خود را نيز كه همانا «دانشگاه» بودن است را به انجام برساند.
شبكه افق در برنامه‌اي به نام «پرس و جو» كه در ابتداي اين هفته پخش شد و در آن به تعداد كشته‌شدگان و آوارگان جنگ عراق پرداخته بود، با منبع قرار دادن وب‌سايت انديشكده بروكينگز Brookings تعداد كشته‌شدگان در حمله آمريكا به عراق را حدود صد و سی هزار نفر (130000 ) و تعداد آوارگان به تفكيك سال‌هاي اشغال و مجموعا 2617000 نفر اعلام كرد.
نخستين تذكر به همكاران شبكه «افق» + تصاوير // در حال ويرايش
نخستين تذكر به همكاران شبكه «افق» + تصاوير // در حال ويرايش
نخستين تذكر به همكاران شبكه «افق» + تصاوير // در حال ويرايش
هر چند كه وب‌سايت بروكينگز به عنوان يك موسسه وابسته به حزب دموكرات ايالات متحده، خود حامي حمله به عراق بود و احتمالا به همين دليل تعداد کشته‌ شده ها و آوارگان را بهتر از هر كسي مي‌داند اما نبايد فراموش كرد هميشه در چنين مواقعي، كسي كه مسئول كشتار و آواره كردن مردم است سعي در كم جلوه دادن آسيب‌هاي اعمال ضد بشري خود است.
بي‌توجهي برنامه‌سازان در شبكه افق به اين نكته مهم از سويي و بي‌توجهي به ديگر آمارهاي اعلام شده از سوي موسسات مستقل ضد جنگ، باعث شده است تا تنها منبعي كه براي ساختن اين برنامه استفاده مي‌شود، انديشكده بروكينگز باشد.
در كنار موسسه بروكينگز ديگر موسسات و وب‌سايت‌هاي مستقلي نيز هستند كه به صورت روز شمار ميزان كشته‌شدگان و آوارگان اشغال عراق توسط ايالات متحده را جمع زده و اعلام مي‌كنند. هنگامي كه به تفاوت آمارهاي اعلام شده توسط اين موسسات مستقل و موسسه بروكينگز توجه مي‌كنيم به تفاوت فاحش آمارهاي اعلام شده پي مي‌بريم. اين موسسات، تعداد كشته‌شده‌هاي جنگ عراق را حدود يك و نيم ميليون نفر و تعداد آوارگان عراقي طي 10 سال اشغال را بيش از 10 ميليون نفر اعلام كرده‌اند.
حال که شبکه افق تلاش دارد با رویکردی نوین و در قالب های جدید اطلاع رسانی کند شایسته است درمورد محتوای آنچه که منتشر می کند نیز  بیشتر دقت کرده و از اطلاعاتی که منابع مستقل منتشر می کنند استفاده کند.
نخستين تذكر به همكاران شبكه «افق» + تصاوير
آرشيو بزرگ وب‌سايت آنتي‌وار براي كشته‌شدگان در عراق
نخستين تذكر به همكاران شبكه «افق» + تصاوير
آمار كشته‌شدگان عراقي به تفكيك سال و ماه و هفته و قاتلان
نخستين تذكر به همكاران شبكه «افق» + تصاوير
تعداد كشته‌شدگان عراقي يك ميليون و چهارصدوپنجاه و پنج هزار و پانصد و نود نفر
نخستين تذكر به همكاران شبكه «افق» + تصاوير
اين وب‌سايت شمارنده كشتار در عراق را براي ارائه به علاقمندان قرار داده و آن را آپديت مي‌كند
 

 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴