تاریخ انتشارسه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۵۴۱۷۷
آقای کوئین روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در تهران در نشست های مربوط به تکنولوژی کشاورزی، و بزرگداشت نورمن بورلاگ، پدر انقلاب سبز کشاورزی، شرکت خواهد کرد.
۰
plusresetminus
بلاغ-کنت کوئین، دیپلمات پیشین آمریکا و رئیس کنونی بنیاد «جایزه جهانی غذا» رهسپار سفری ماجراجویانه به ایران شده است. به نوشته نشریه «دموین رجیستر» چاپ دموین مرکز ایالت آیوا، آقای کوئین روزهای سه‌‌شنبه و چهارشنبه در ایران خواهد بود تا در مراسم بزرگداشت نورمن بورلاگ، که از سوی انستیتوی پژوهش‌های بیوتکنولوژی کشاورزی ایران برگزار می شود، شرکت کند.
دیپلمات پیشین آمریکا به ایران می‌آید سفیر پیشین آمریکا در «کنگره علوم غلات»، و «کنفرانس علوم و تکنولوژی بذرهای ایران» هم شرکت خواهد‌کرد. آقای کوئین در ادامه یک رشته سخنرانی و برنامه‌های دیگر به مناسبت بزرگداشت صدمین سال تولد نورمن ارنست بورلاگ، امروز وارد تهران می‌شود.
نورمن بورلاگ، زیست‌شناس و انساندوست آمریکایی است که با القابی همچون «پدر انقلاب سبز کشاورزی»، «بزرگترین مدافع و سخنگوی کشاورزی» و «مردی که یک میلیارد نفر را از گرسنگی نجات داد» از او نام برده می شود. دکتر بورلاگ یکی از انگشت شمار افرادی بود که به خاطر فعالیت های علمی و انساندوستانه اش موفق به دریافت سه جایزه مهم صلح نوبل، مدال آزادی رئیس‌جمهوری، و مدال طلای کنگره آمریکا شد. دکتر بورلاگ سال ۱۳۸۸ در ۹۵ سالگی درگذشت. شیوه های ابداعی او در کشاورزی و بهره گیری از زمین برای افزایش تولید غلات در کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا موجب نجات میلیون ها نفر از قحطی شده است.
آقای کوئین در بیانیه‌ای گفته‌است:
«زندگی دکتر بورلاگ نشان می‌دهد که مقابله با گرسنگی و کاستن از رنج و مشقت انسان‌ها می‌تواند مردمی را که در سیاست، ملیت، مذهب یا روابط دیپلماتیک با یکدیگر اختلاف اساسی دارند، با یکدیگر متحد کند.»
رئیس و کارکنان بنیاد جایزه بین المللی غذا بیشترِ وقت خود را در ماه اوت سرگرم فراهم کردن مقدمات سفر به ایران – از جمله تهیه روادید و مجوزهای لازم از مقامات ایرانی و آمریکایی – بودند، اما اجازه سفر در لحظات آخر به دستشان رسید.
آقای کوئین سه‌شنبه گذشته روادیدش را دریافت کرد. یکی از اعضای شورای مشاوران جایزه جهان غذا ناگزیر‌‌شد برای دریافت ویزای وی به ایرلند برود، چون آقای کوئین برای جشن ازدواج دخترش در بریتانیا بود.
اما مجوز وزارت خزانه داری آمریکا برای سفر آقای کوئین و همراهان بالاخره روز پنجشنبه پیش واصل شد.
آقای کوئین و همسرش قصد دارند بعد از سفر ایران، برای جشن چهلمین سال ازدواج خود به یونان و ترکیه سفر کنند./ع
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما