تاریخ انتشارسه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۵۴۱۲۱
سرمربی تیم ملی والیبال ایران در آستانه مسابقات قهرمانی جهان گفت: می‌دانم که الان بسیاری از بازیکنان خسته هستند اما این موضوع بیشتر ذهنی است.
۰
plusresetminus
بلاغ- اسلوبودان کواچ اظهار کرد: ما در بالاترین سطح مسابقات والیبال کار می‌‍کنیم. همه تیم ها حرفه ای هستند و باید تیم ایران هم حرفه ای رفتار کند. می دانم که خیلی ها به اردوی امریکا انتقاد می کنند اما این مسابقات تدارکاتی برای تیم ملی والیبال ایران لازم بود. ما فرصت زیادی برای آماده سازی نداشتیم. متاسفانه برنامه بازی های دوستانه با بلغارستان هم مشخص نبود. شاید اگر خود من می‌خواستم برنامه‌ریزی کنم ترجیح می دادم با تیم های اروپایی بازی کنیم. اما برنامه بازی با آمریکا تنها گزینه پیش روی ما بود.

وی یادآور شد: من در شرایطی تیم ایران را تحویل گرفتم که برخی از بازیکنان در شرایط ایده آل آمادگی قرار نداشتند به ویژه اینکه فشار زیادی از سوی افکار عمومی برای نتیجه گرفتن روی آن ها در لیگ جهانی وجود داشت. می دانم که الان بسیاری از آن ها خسته هستند. این موضوع بیشتر ذهنی است. مسابقات قهرمانی جهان شرایط خاصی دارد. باید یاد بگیریم در سطح اول والیبال جهان چگونه مستمر حضور داشته باشیم. ما باید شرایط مشابه تیم های بزرگ را تجربه کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به این پرسش که چرا بازیکنان خوب ریکاوری نکرده اند، گفت: این موضوع بیشتر ذهنی است. برخی از بازیکنانم بعد از موفقیت های سال های قبل قدری بی انگیزه شده‌اند. شرایط مسابقات جهانی همین است. باید سفرهای طولانی داشته باشید و ساعت خواب تغییر کند اما در همه شرایط باید بدن خود را آماده نگهدارید تا موفق شوید. ما نمی توانیم همیشه در خانه خود بازی کنیم و پیشرفت داشته باشیم. من هم دوست دارم همیشه در یکجا تمرین کنم. اما با این شرایط و تمرین در تهران نمی توان کاری انجام داد.

وی افزود: متاسفانه رفتار برخی حرفه ای نیست. بعد از سفر از آمریکا من برای هر روز یک جلسه تمرین در نظر گرفتم. اما خود بازیکنان اصرار کردند که روز جمعه دو جلسه تمرین و شنبه را استراحت کنند. از من خواستند تا اجازه دهم استراحت کنند. اما متوجه شدم آن ها در روز شنبه به کارهای دیگری پرداخته اند. از شما می پرسم برای استراحت چکار انجام می دهید؟ آیا می خوابید و یا اینکه به کارهای اداری و ... می روید. یک بازیکن در این سطح از والیبال باید ساعت خواب مشخصی داشته باشد. شما خبرنگار هستید. برای اینکه ساعت 8 صبح به محل کار خود بروید، باید ساعت 7 بیدار شوید. شب قبل هم مثلا ساعت 10 بخوابید. این شرایط برای همه یکسان است. وقتی خواب منظمی نداشته باشید طبیعی است که افت بدنی خواهید داشت. بازیکنان والیبال باید حرفه ای استراحت و تغذیه کنند.

کواچ درباره پیش بینی از شرایط مسابقات جهانی گفت: تیم ایران از نظر تاکتیکی مشکلی ندارد. تنها مشکل ما ذهنی است. باید در فرصت باقی مانده از نظر ذهنی بازیکنان را آماده کنیم. ما فعلا با این شرایط به مسابقات جهانی می رویم و باید در همین شرایط هم بهترین عملکرد را داشته باشیم. مهم ذهنیت بازیکنان است که باید برای مسابقات آماده شود./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴