تاریخ انتشارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۵۳۵۹۴
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نوشهر گفت: ما برای آب این روستا نمی توانیم کاری انجام دهیم و هیچ کاری از دست من بر نمی آید.
۰
plusresetminus
قطعی چندماهه آب در منوچهرکلای نوشهر/رئیس آبفای روستایی زیر بار مسئولیت نمی رود
سیدزین العابدین فاطمی در گفت‎وگو با خبرنگار بلاغ از نوشهر با بیان این که قطعی چندماهه آب در روستای منوچهرکلای نوشهر ساکنان این منطقه را با مشکل مواجه کرد، اظهار داشت: به مسئولان بگویید به روستاهای توابع نوشهر رسیدگی کنند، مشکلات در این روستاها بیداد می‌کند، کمبود آب، جمع‌آوری نشدن زباله‌ها و مشکل آسفالت خیابان‌ها مردم این منطقه را کلافه کرده است.
وی با اشاره به اینکه در میان روستاهای مازندران، روستاهای نوشهر با مشکل جدی قطعی آب روبرو است، افزود: مشکل آب روستای منوچهرکلا بیش از چند سال است که مردم این روستا را آزار می دهد و همین امر سبب شده تا خیلی از افراد مجبور شوند تا دست از خانه و کاشانه ی خود کشیده و به شهرها کوچ کنند و با توجه به اینکه درآمد روستاییان این منطقه برنج کاری است، این موضوع خیلی خوشایند نیست.
فاطمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تماس های زیادی در این خصوص با مدیر آب و فاضلاب روستایی نوشهر گرفته شد ولی تاکنون هیچ اقدام درستی صورت نپذیرفت و متاسفانه هیچ یک از مسئولین برای رسیدگی این معضل بزرگ به روستای ما نیامدند تا از نزدیک شاهد مشکلات این مردم باشند.
وی دلیل اصلی رسیدگی نکردن مسئولان به این روستا را فاصله ی زیاد آن به شهر عنوان کرد و ابراز داشت: یکی از دلایلی که روستای منوچهرکلا را به فراموشی سپرده است فاصله زیاد آن به شهر است و ظاهراً مسئولان این شهرستان وقت کافی برای سرکشی و بررسی مشکلات مردم این منطقه ندارند.
به گزارش بلاغ، عموماً روستائیان نسبت به شهرنشینان از خدمات ناچیزی برخوردارند، به طور مثال کمبود مراکز آموزشی و بهداشتی، نبود شبکه های جاده ای مناسب، نبود شبکه آبرسانی مناسب جهت مصارف خانوار روستایی و مزارع، مشکلات اصلی روستانشینی است.
کشاورزی در روستاها فصلی بوده، اغلب روستاییان درفصول غیر زراعی بیکارند و جهت اشتغال، به شهرها مهاجرت می کنند ولی با همه ی این تفاسیر مشکل اصلی این روستا نبود آب کافی برای تامین روستاییان است.
خلیل اسماعیلی «رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نوشهر» در گفت‌وگو با بلاغ اظهار داشت: ما برای آب این روستا نمی توانیم کاری انجام دهیم و هیچ کاری از دست من بر نمی آید.
گفتنی است، این سخن در حالی گفته می شود که مردم روستای منوچهرکلا اعلام کرده بودند که نیمی از هزینه احداث چاه عمیق را خود پرداخت می کنند ولی ظاهراً تا کنون مسئولان زیر بار نرفته و حاضر نیستند برای آب رسانی به این روستا تلاش کنند!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱