تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۵۳۴۳۰
ترکیب از گیاهان بابونه، شیرین بیان و خطمی به صورت دم نوش در درمان رفلاکس معده موثر است.
۰
plusresetminus
بلاغ-ترکیب از گیاهان بابونه، شیرین بیان و خطمی به صورت دم نوش در درمان رفلاکس معده موثر است.

دکتر نصیر دهقان پزشک و پژوهشگر طب سنتی به درمان گاهی ترش کردن معده اشاره کرد و گفت: بیماری رفلاکس معده که در گویش عامه به ترش کردن معده گفته می شود عنوان یک  بیماری مضمن دستگاه گوارش است، که حاصل برگشت اسید و محتویات مده به مری است.
 
وی در ادامه گفت: از جمله درمان های گیاهی در طب سنتی که به این بیماری کمک می کند می توان به استفاده از گیاه بابونه، شیرین بیان و خطمی اشاره کرد که به صورت دم نوش می توان از ترکیب این گیاهان با یکدیگر استفاده کرد.
 
این متخصص از میان میوه ها به مصرف هندوانه، موز و خیار که بسیار موثر و مفید می باشد اشاره کرد و افزود: همچنین خوردن سبزی ریحان همراه غذا نیز می تواند موثر باشد.
 
دهقان گفت: بیماران می توانند از ترکیب بادام و عسل ده شده روزانه سه نوبت به میزان یک قاشق غذاخوری در جهت تسکین رفلاکس معده بهرمند شود، همچنین از چندین وعده غذایی در حجم کمتر استفاده نمود ضمنا مصرف غذاهایی با ادویه فراوان شکلات و قهوه توصیه نمی شود.
 
وی در پایان یادآور شد: رفلاکس معده خصوصا در افراد سیگاری مشاهده می‌شود که با کنار گذاشتن این عادت آسیب رسان نیز می توانند بهبود علائم خود را ببینند و همچنین باید توجه داشت که در هنگام شب تا 1 ساعت بعد از خوردن شام بیماران مبتلا به رفلاکس معده نخوابند./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴