تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۲
کد مطلب : ۵۳۴۱۱
پیروزی فولاد در دربی اهواز، شکست سپاهان و تراکتورسازی تیم‌های اول و دوم جدول، رقم خوردن دومین باخت پرسپولیس، سقوط تراکتورسازی با شکست در مشهد، تداوم ناکامی خودروسازان و صعود یک ناشناس به صدرجدول گلزنان لیگ از مهمترین اتفاقات هفته چهارم لیگ برتر بود.
۰
plusresetminus
بلاغ- هفته چهارم لیگ برتر بر خلاف هفته های قبل در دو روز وسط هفته برگزار شد و اتفاقا لقب پرگل ترین هفته را به خود اختصاص داد.

در 8 دیدار برگزار شده 20 گل از خط دروازه ها عبور کرد تا با  میانگین 2.5 گل در هر بازی یک هفته پرگل را شاهد باشیم. جالب است که در این سه هفته میانگین زیر 2 گل در هر بازی ثبت شده بود. با مرور جدول رده بندی در پایان این هفته به نکات جالبی بر می خوریم:
* سایپا، سپاهان و تراکتورسازی هم طعم شکست در لیگ را چشیدند تا تنها دو تیم پدیده و صبا بدون شکست بمانند.
* دو تیم هم بودند که اولین برد خود را کسب کردند؛ ملوان و گسترش فولاد تبریز. 5 تیم سایپا، ذوب آهن، نفت مسجدسلیمان، پیکان و استقلال خوزستان همچنان در حسرت برد هستند.
* تعداد گل های زده هر یک از تیمهای سپاهان و نفت تهران برابر مجموع گلهای زده 5 تیم پایانی جدول رده بندی است!
* سایپا هم در این هفته سرانجام دروازه خود را باز شده دید و 3 هفته گل نخورده را با خوردن 3 گل در یک بازی جبران کرد!
* این هفته میزبان ناکام نداشتیم و همه میزبانان به جز ذوب آهن که مساوی کرد بقیه مقابل حریفان پیروز شدند. نفت با برتری 3-0 مقابل سپاهان صدرنشین مقتدرترین میزبان و برنده هفته لقب گرفت.
* تراکتورسازی با 5 پله سقوط نسبت به هفته گذشته بیشترین نزول را داشت. پرسپولیس و سایپا هم با 3 پله سقوط در رده بعدی قرار گرفتند.
* ملوان، گسترش فولاد و ذوب آهن هم با 3 پله بیشترین صعود را داشتند.
هفته چهارم لیگ برتر را به صورت آماری در زیر مرور می کنیم: (ملاک بهترین و بدترین در اینجا نتیجه‌گیری است)
مجموع گل‌ها: 20 گل -----> 12 گل نیمه اول و 8 گل نیمه دوم
* در این هفته 3 گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

اگر 90 دقیقه را به 6 زمان مساوی تقسیم کنیم، گلهای به ثمررسیده در هفته اول به صورت زیر است:
0 تا 15 ----> 4 گل
15 تا 30 ----> 3 گل
30 تا 45 ----> 5 گل
45 تا 60 ----> 3 گل
60 تا 75 ----> 2 گل
75 تا 90 ----> 3 گل (یک گل دقیقه 92 و یک گل هم دقیقه 96 به ثمر رسید)

بهترین میزبان: نفت تهران
بهترین میهمان: راه آهن
بدترین میزبان: ذوب آهن
بدترین میهمان: سپاهان

پرگل‌ترین دیدار: استقلال 3 - سایپا 2
کم‌گل‌ترین دیدار: 3 دیدار با یک گل (گسترش فولاد 1 - پیکان 0؛ فولاد 1 - استقلال خوزستان 0؛ پدیده مشهد 1 - تراکتورسازی 0)
برنامه و نتایج کامل لیگ برتر چهاردهم +جدول
مربی هفته: علیرضا منصوریان
سرمربی جوان نفت تهران، با 3 برد و یک باخت دقایق پایانی بسیار خوب ظاهر شده است. نفت تهران و شاید بتوان گفت بدون ستاره، با تکیه بر نیروهای جوان خود و در یک بازی برتر ، با نتیجه 3 بر 0 سپاهان صدرنشین را شکست داد. منصوریان در حالی بر همتای خود، زلاتکو کرانچار غلبه کرد که این تیم از سه بازی قبلی خود، سه برد قاطع و 9 امتیاز را تصاحب کرده بود. در این بازی علیرضا منصوریان رهبر شایسته ای برای تیم‌اش بود. وی بارها از ضعف جناحین و عمق دفاع سپاهان استفاده کرد و توانست شکست سنگینی را به این تیم تحمیل کند.
  بهترین و بدترین‌های هفته چهارم لیگ برتر + جدول و تصاویر
البته نصرت ایراندوست مسن ترین سرمربی لیگ هم در آخرین بازی هفته پرسپولیس را برد تا یکی از خوب های این هفته باشد.
  بازیکن هفته: امید ابراهیمی بازیکنی که هفته گذشته امیر قلعه نویی او را بهترین هافبک ایران خواند، این هفته با دو گل جواب محبت سرمربی خود را داد تا نشان دهد امیر قلعه نویی باید شماره 6 این روزهای استقلال را بر خلاف شماره 6 فصل قبل دوست داشته باشد!
بهترین و بدترین‌های هفته چهارم لیگ برتر + جدول و تصاویر
گل اول امید همه را به یاد گل زیبا و سرکش محمود فکری مقابل پرسپولیس انداخت. این گل بدون شک یکی از کاندیداهای گل برتر فصل خواهد بود. گل دوم هم که در دقیقه 92 به ثمر رسید سه امتیاز ارزشمند را برای استقلال به ارمغان آورد. خرید جدید آبی های پایتخت، رفته رفته در ترکیب این تیم جا افتاده و در این بازی توانست موثرترین بازیکن تیمش و البته برترین بازیکن هفته لقب بگیرد. ابراهیمی که در تیم سپاهان نیز از کلیدی ترین مهره های این تیم بود. تیم هفته: نفت تهران بدون شک تیم جوان و شگفتی ساز نفت تهران در دو فصل اخیر، برترین تیم هفته لیگ برتر است. نفت تهران توانست با ارائه یک بازی منسجم و حساب شده، سپاهان، یکی از اصلی ترین مدعیان کسب مقام قهرمانی را با شکست بدرقه کند. زدن سه گل به تیم فوق العاده آماده سپاهان و البته ندادن موقعیت گلزنی به خط حمله آتشین این تیم، کار شایسته ای بود که ما را بر آن داشت تا نفت تهران را به عنوان تیم برتر هفته معرفی کنیم.
بهترین و بدترین‌های هفته چهارم لیگ برتر + جدول و تصاویر عملکرد خوب مدافعین این تیم و حضور کامیابی نیا و مبعلی در میانه میدان، مهم ترین عامل پیروزی این تیم در برابر سپاهان اصفهان بود.
بازی هفته: استقلال - سایپا

در حالی که همه از بازیهای دفاعی و کم گل لیگ می نالند، دو تیم استقلال و سایپا با ارائه فوتبالی هجومی، یک بازی زیبا را برای علاقمندان به فوتبال رقم زدند. موقعیت های فراوانی روی دروازه هر دو تیم خلق شد و شاهد 3 سوپرگل در این بازی بودیم. استقلال به تکیه بر جناحین قدرتمندش و البته تکنیک کرار به دروازه سایپا حمله ور می‌شد و در مقابل، تیم میهمان با استفاده از بازیکنان سرعتی همچون کاوه رضایی، روی ضدحملات بسیار خطرناک نشان می‌داد. در پایان استقلال با نتیجه 3 بر 2 پیروز میدان شد.
دیدار سپاهان و نفت هم یکی دیگر از کاندیداهای این بخش است که با برتری 3-0 نفت پایان یافت. دیدار تراکتورسازی و پدیده هم موقعیت های زیادی را به تماشاگران تقدیم کرد.

هفته سوم لیگ کاندیداهای دیگری نیز داشت؛ از سپاهان، پرسپولیس و تراکتورسازی به عنوان تیم های ناکام هفته و عبدالله ویسی و علی دایی و یحیی گل محمدی به عنوان مربیان ناکام هفته می توان نام برد.

طرفداری تیم منتخب هفته چهارم را معرفی کرده است که در زیر می بینید:
بهترین و بدترین‌های هفته چهارم لیگ برتر + جدول و تصاویر  
**گلزنان لیگ برتر تا پایان هفته چهارم: 3 گل: رامين رضائيان (راه‌آهن)
2 گل: کرار جاسم (استقلال) • اميد ابراهيمي (استقلال) • رضا عنايتي (پديده) • لوسيانو ادينهو (تراکتورسازي) • سيدامين منوچهري (راه‌آهن) • لوسيانو پريرا (سپاهان) • احمد حسن زاده (صباي قم) • ايوب کلانتري (صباي قم) • سروش رفيعي (فولاد) • کمال الدين کاميابي نيا (نفت تهران) • علي قرباني (نفت تهران)
نتایج کامل هفته چهارم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است: نفت تهران 3 - سپاهان 0
گل ها: لئوناردو پادوانی دقیقه 33، کمال الدین کامیابی نیا دقیقه 45 و علی قربانی دقیقه 67

گسترش فولاد تبریز 1 - پیکان 0
گل: مهرداد بایرامی دقیقه 55

صبای قم 2 - نفت مسجدسلیمان 0
گل ها: ایوب کلانتری دقیقه 9 و احمد حسن زاده دقیقه 77

ذوب آهن 2 - راه آهن 2
گل ها: محسن مسلمان دقیقه 33 و هادی محمدی دقیقه 96 برای ذوب آهن و رامین رضائیان دقیقه 27 از روی نقطه پنالتی و امین منوچهری دقیقه 41 برای راه آهن

فولاد خوزستان 1 - استقلال خوزستان 0
گل: یوسف وکیا دقیقه 12

پدیده مشهد 1 - تراکتورسازی 0
گل: میلان یووانوویچ دقیقه 53

استقلال تهران 3 - سایپا البرز 2
گل ها: کرار جاسم دقیقه 33 و امید ابراهیمی دقایق 64 و 91 برای استقلال و ابراهیم شکوری دقیقه 6 و حامد شیری در دقیقه 48 از روی نقطه پنالتی

ملوان 2 - پرسپولیس 1
گل ها: مهرداد اولادی دقیقه 6 و محسن یوسفی دقیقه 43 برای ملوان و رضا نوروزی دقیقه 18 از روی نقطه پنالتی
جدول رده بندی لیگ برتر در پایان هفته چهارم   ردیف تیم بازی ها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز 1 سپاهان 4 3 0 1 7 4 3 9 2 فولاد خوزستان 4 3 0 1 5 2 3 9 3 استقلال 4 3 0 1 7 6 1 9 4 پدیده مشهد 4 2 2 0 5 1 4 8 5 صبای قم 4 2 2 0 5 2 3 8 6 نفت تهران 4 2 1 1 7 4 3 7 7 تراکتورسازی تبریز 4 2 1 1 3 2 1 7 8 ملوان 4 1 2 1 2 2 0 5 9 گسترش فولاد 4 1 2 1 2 3 -1 5 10 راه آهن 4 1 1 2 5 6 -1 4 11 پرسپولیس 4 1 1 2 3 5 -2 4 12 سایپا 4 0 3 1 2 3 -1 3 13 ذوب آهن 4 0 2 2 3 5 -2 2 14 پیکان 4 0 2 2 0 3 -3 2 15 نفت مسجد سلیمان 4 0 2 2 0 5 -5 2 16 استقلال خوزستان 4 0 1 3 2 5 -3 1   برنامه هفته پنجم لیگ برتر به شرح زیر است :

یکشنبه دوم شهریور

تراکتورسازی تبریز - صبای قم

سایپا البرز - نفت تهران

سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان

پیکان تهران - استقلال تهران

استقلال خوزستان - ذوب آهن اصفهان

نفت مسجد سلیمان - گسترش فولاد تبریز

دوشنبه سوم شهریور

راه آهن تهران - ملوان بندر انزلی

پرسپولیس - پدیده مشهد/آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴