تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۵۳۳۰۵
تصریح کرد: اگر آقای فرجی‌دانا امروز ابقا شود بداند که این رأی را از مجلس اصولگرا گرفته است و جریان اصولگرا و نه هیچ جریان دیگری به او رأی اعتماد داده است و دیگران نمی‌توانند این فضا را مصادره به مطلوب کنند.
۰
plusresetminus
بلاغ-غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه در جلسه علنی استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مخالف این استیضاح با اشاره به بحث‌های مخالفان و موافقان همه نمایندگان را دلسوز نظام و انقلاب و شهدا نامید و گفت: دغدغه ما دغدغه‌های شخص وزیر علوم نیز هست و هیچ کس نیز منکر آن نیست.
وی اختلاف‌نظر نمایندگان در مورد عملکرد وزیر علوم را اختلاف در شیوه و عمل دانست و با اشاره به اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که وزیری بدون اشکال است، اظهار کرد: ما بدترین گزینه یعنی استیضاح وزیر را انتخاب کردیم، در حالی که راه های مختلف دیگری نیز داشتیم.
جعفرزاده ایمن‌آبادی با طرح این سؤال که چه کسی از نتیجه این استیضاح خوشحال خواهد شد گفت: ببینید، افراطیون خارج از کشور چه جنجالی به راه انداخته‌اند؛ ما چه کسی را می‌خواهیم استیضاح کنیم؟
وی در مورد ویژگی‌های شخصیتی وزیر علوم گفت: شاید خود آقای فرجی‌دانا راضی به بیان این مطالب نباشند؛ من قبلاً ایشان را نمی‌شناختم و مگر خود شما نمایندگان موافق استیضاح در روز رأی اعتماد نگفتید که ایشان ولایتمدار و نمازشب‌خوان است؟
نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: حتماً پاسخ این است که آن روز تکلیف چیز دیگری بود و امروز نتیجه فرایند عملکرد وزارت علوم استیضاح وزیر است؛ اگر نتیجه استیضاح، خروج آقای فرجی‌دانا از وزارت باشد چه کسانی خوشحال می‌شوند؟
وی رأی آوردن استیضاح را موجب خشنودی افراطیون، معاندان و ضدانقلاب‌ها خواند و با انتقاد از موافقان استیضاح به جهت آب ریختن به آسیاب دشمن گفت: فیلمی پخش کردند اما زمان آن کی بود؟ این سخنرانی مربوط به بعد از واقعه کوی دانشگاه است که ممکن است آقای توفیقی اشتباهاتی نیز در آن داشته باشند.
جعفرزاده ایمن‌آبادی تصریح کرد: اگر آقای فرجی‌دانا امروز ابقا شود بداند که این رأی را از مجلس اصولگرا گرفته است و جریان اصولگرا و نه هیچ جریان دیگری به او رأی اعتماد داده است و دیگران نمی‌توانند این فضا را مصادره به مطلوب کنند.
وی با اشاره به سوابق وزیر علوم در جریان تأسیس سپاه استان فارس و حضور در قاطبه جبهه‌های جنگ تحمیلی گفت: ما بر رأی خود به ایشان استواریم و اگر اشکالاتی وجود دارد از ایشان قول می‌گیریم که نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره بحث بورسیه‌ها بیان کرد: 3 هزار نفر به هر دلیلی بورسیه شده‌اند. آقای فرجی‌دانا بعد از تصدی وزارت گفتند ما آنها را به احترام دولت قبل می‌پذیریم، اما فهرست را با قانون تطبیق دهید.
این مخالف استیضاح با یادآوری اینکه از این لیست بورسیه 700 نفر با هیچ قاعده و قانونی منطبق نیست، گفت: در پرونده 270 نفر از آنها حتی یک برگه وجود ندارد، ما چه جوابی به مردم و دانشجویان خواهیم داد، در حالی که از 270 نفر از این فهرست نمی‌توان دفاع کرد.
نماینده مردم رشت گفت: در روند انتصابات وزیر علوم ایراداتی می‌گیرند؛ اشکالی ندارد شما بیایید و روند انتصابات را 100درصد به تفویض کنید و بعد از او پاسخ بخواهید؛ وقتی وی نمی‌تواند 100درصد درباره انتصابات اظهارنظر کند و شورای دیگری در این باره تصمیم‌گیرنده است، چرا فرجی‌دانا باید پاسخگو باشد.
 
وی با بیان اینکه وزارتخانه علوم برای نخبگان و درس‌خواندگان تصمیم می‌گیرد، تصریح کرد: جرم فرجی‌دانا این است که از جامعه‌ای که می‌خواهد مدیر برای آنها منصوب کند نظرخواهی کرده است.
 
جعفرزاده ادامه داد: حال با این روند باید امروز جلسه استیضاح وزیر برگزار شود یا جلسه تشویق وی؛ آقای فرجی‌دانا در انتصاب‌‌ها ورود کرده و از جامعه دانشگاهی نظر گرفته و نظر آنها را به شورای عالی انقلاب فرهنگی برده است.
 
نماینده مردم رشت، با اشاره به برخی از انتصابات وزارت علوم تصریح کرد: 64درصد از کسانی که در این دوران از گردونه مدیریت دانشگاه‌ها کنار رفته‌اند پایان مدیریتشان بوده است و 8درصد نیز استعفا داده‌اند و در این میان 28درصد نیز برکنار شده‌اند که این حق هر دولتی است که تیم خود را سرکار بیاورد.
 
وی ادامه داد: دولت نهم در دو ماه ابتدایی حضورش 20نفر از رؤسای دانشگاه‌ها را عوض کرد در حالی که وزارت علوم دولت یازدهم در مدت مشابه 4رئیس دانشگاه را عوض کرده است.
 
جعفرزاده با اشاره به طرح موضوع نشریات دانشجویی از سوی استیضاح‌کنندگان اظهار داشت: مگر فقط رئیس دانشگاه می‌تواند به یک نشریه مجوز بدهد؛ شما باید بروید و از نهادهای دیگری که در ارائه مجوز به نشریات نقش دارند هم سؤال کنید.
 
جعفرزاده اظهار داشت: افکار عمومی از ما سؤال خواهد کرد که چرا کسی که سابقه انقلابی داشته، فرمانده سپاه بوده و لیستی از خصایص انقلابی و معنوی برای او شمرده‌ایم، استیضاح می‌شود.
 
وی با تأکید بر اینکه عده‌ای می‌خواهند بین مجلس و دولت یازدهم شکاف بیندازند، تصریح کرد: امروز مجلس نشان دهد که دلسوز نظام و انقلاب بوده و هست و از وزیر ولایت‌مدار خود حمایت خواهد کرد و انشالله امروز با کمک شما وزیر علوم ابقاء می‌شود و این شخصیت پس از ابقای خود می‌فهمد که از مجلس اصولگرا رأی گرفته است.
 
نماینده مردم رشت، اضافه کرد: ما پس از جلسه استیضاح باید به دنبال مطالبات اصلی مردم یعنی خروج از رکود، رونق اقتصادی و رفع بیکاری برویم و مردم از ما انتظار دارند که نتیجه جلسات مجلس که از جیب آنها برایش هزینه می‌شود به نفع آنها باشد.

جعفرزاده در پایان تصریح کرد: همه باید به این دولت کمک کنیم؛ هشت سال به آن دولت کمک کردید و یک سال هم به این دولت کمک کنید./آ
 
   
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما