تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۵۳۲۹۷
در پی انتشار گزارش‌ها و آمار مختلفی از تعداد سعودی‌های عضو گروه تروریستی داعش، عربستان سعودی آمار جدیدی را در این زمینه منتشر کرد.
۰
plusresetminus
بلاغ- "عبدالمنعم المشوح" رئیس فراخوان "السکینه" که تحت عنوان مبارزه با افراطی‌گری و خشونت در عربستان به راه افتاده است، مدعی شد که اطلاعات و ارقامی را به دست آورده است که نشان می‌دهد شمار سعودی‌های عضو داعش قابل مقایسه با تعداد اتباع دیگر کشورهای عربی و یا اروپایی این گروه نیست.

روزنامه "الاقتصادیه" عربستان اذعان کرد که این آمار پس از انتشار خبرهایی درباره تعداد سعودی‌های عضو داعش، اعلام می شود.

درحالیکه گزارش‌های مختلفی در دنیا درباره حمایتهای مادی و معنوی عربستان از داعش و اعضای سعودی این گروه تروریستی منتشر شده است، المشوح ادعا کرد که بزرگنمایی تعداد اتباع سعودی عضو داعش، یک جنگ رسانه‌ای به هدف تخریب چهره عربستان است.

المشوح گفت: طبق اطلاعات آماری ما، تعداد سعودی‌های عضو داعش بسیار کمتر از آن چیزی است که بیشتر ما تصور می کنیم؛ به صورتیکه تعداد اتباع تونسی، یا مغربی و حتی جنگجویانی که از اروپا آمده اند، بیشتر از سعودی‌ها است.

وی همچنین اظهار داشت: جنگجویان سعودی‌ داعش، افراد مؤثری نیستند و از سران یا برنامه ریزان این گروه به شمار نمی‌آیند؛ تعداد آنها بسیار کم است و با تعداد کسانی که به عضویت القاعده در آمدند و یا در آغاز بحران سوریه برای جنگ به این کشور رفتند، قابل مقایسه نیست.
المشوح ادامه داد: فهرست‌هایی که هر از گاهی درباره کارهای جنگجویان سعودی داعش و عملیات انتحاری آنها منتشر می‌شود، دروغ است که هدف از آنها انتشار خبرهای دروغ و توهماتی نادرست علیه سعودی‌ها در دنیا است.

یکی از کاربران عربستانی به نام "ابوفارس" در واکنش به این خبر نوشته است: مردم را گمراه نکنید؛ بگذارید با خودمان صادق باشیم که اتباع ما بیشترین اعضای سازمانهای تروریستی و افراطی هستند که مفتی آنها نیز سعودی است؛ ما همواره مانند چهارپایان عمل می کنیم و به اشتباه‌های خودمان اعتراف نمی‌کنیم؛ مگر آنکه بلایی به سرمان بیاید. خداوند کشور ما را از تروریسم و تروریستها به دور نگه دارد.

یکی دیگر از کاربران نیز گفته است: ای کاش حداقل یک بار صادق بودید و تعداد افراد را اعلام می کردید؛ حقیقت را بگویید این کار چیزی از ارزش تلاشهای شما کم نمی کند؛ ولی مخفی کردن آن و تحریف واقعیتها به نفع آنها است؛ امیدوارم که این شجاعت را بیابید و عدد واقعی را اعلام کنید./آ  
   
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما